تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816698800




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش مجمع عمومي نظام صنفي رايانه‌ايرئيس صنف را رئيس جمهور انتخاب مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايتنا: گزارش مجمع عمومي نظام صنفي رايانه‌ايرئيس صنف را رئيس جمهور انتخاب مي‌كند
ايتنا- اصفهاني‌ها در انتخابات شوراي مركزي سازمان نظام صنفي رايانه‌اي، تهراني‌ها را پشت سر گذاشتند...


انتخابات دور سوم شوراي مركزي سازمان نظام صنفي رايانه‌اي كل كشور با صدرنشيني رئيس سازمان نظام صنفي استان اصفهان و اختصاص هشت كرسي به نمايندگان استان تهران به پايان رسيد تا جنگ قدرت بر سر رياست فراگيرترين تشكل صنفي حوزه فناوري اطلاعات كشور به پشت درهاي بسته شوراي مركزي كشيده شود.

به گزارش ايتنا به نقل از عصر ارتباط، صبحگاه چهارشنبه هفته گذشته در حالي كه تهران يكي از سردترين روزهاي خود در سال جاري را تجربه مي‌كرد و بارش برف و باران باعث تعويق پروازهاي بسياري در سراسر كشور شده بود، كانون اسلامي انصار ميزبان نمايندگان هيئت‌ مديره‌هاي سازمان نظام صنفي رايانه‌اي از ۱۹ استان بود تا آنها اقدام به گزينش نمايندگان خود در شوراي مركزي كنند.

انتخابات يادشده كه همواره از آن به عنوان حساس‌ترين انتخابات كشوري در صنف فناوري اطلاعات ياد شده است، در دوره حاضر با توجه به بر هم خوردن توازن قدرت رايج ميان پايتخت و كلان‌شهرهايي مانند مشهد، تبريز و اصفهان التهابي دوچندان يافته بود كه البته اضافه شدن جريان سومي به رهبري منتقدان پايتخت‌نشين و معترضان شهرستاني هم بر تنور اين انتخابات افزود تا در نهايت چه توضيحات ابتداي جلسه و چه سخنان حاشيه مراسم از باقي‌ ماندن اختلافات ريشه‌داري پس از انتخابات سوم خبر دهد.

رؤسا و دغدغه‌ها
رحمتي رئيس سازمان نظام صنفي رايانه‌اي كشور، در بخش ابتدايي سخنان خود با صراحت خبر از گرايش سازمان به ايجاد همگرايي ميان اتحاديه‌هاي رايانه و سازمان نطام صنفي در سراسر كشور داد كه به ظن وي حركتي موفق بوده است و در اين خصوص گفت: در اغلب استان‌ها و از جمله تهران مديران ساير تشكل‌هاي صنفي در انتخابات سازمان حضور داشته و در تركيب هيئت مديره‌ها نقش ايفا كرده‌اند كه نشان از همگرايي مساعي صنفي در قالب سازمان دارد و اگر با اين وجود باز هم برخي از مديران مياني اشكال‌تراشي مي‌كنند اين امر نشان از نياز ما به تلاش دوچندان براي غلبه بر چنين مقاومت‌هايي دارد.

او در ادامه صحبت‌هاي خود ايجاد ديپلماسي بخش خصوصي را از فرازهاي فعاليت سال‌هاي گذشته دانست و گفت: مطابق تجربه ما سازمان نظام صنفي رايانه‌اي به عنوان يك تشكل مردم‌نهاد توان آن را دارد كه به عنوان نماينده جمهوري اسلامي ايران با تكيه بر ماهيت خصوصي خودش تحريم‌ها را در موارد حائز اهميتي دور بزند و زمينه‌ همكاري‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي را فراهم كند.

رحمتي در پايان صحبت‌هاي خود كه برخلاف روال رايج بداهه ولي بسيار روان بود از اعتماد اعضاي شوراي مركزي و زحمات هيئت رئيسه در كنار هيئت مديره تشكر كرد ولي بخش عمده سپاسگزاري خود را متوجه دبيرخانه كرد كه به تعبير وي هرچند ايرادات بسياري به آنها وارد شده ولي امروز سازمان نظام صنفي رايانه‌اي كل كشور به لحاظ سلامت و پاك‌دستي صاحب دبيرخانه‌اي است كه هر شركتي آرزوي در اختيار داشتن آن را دارد.

رئيس سازمان نظام صنفي رايانه‌اي كل كشور در آخرين سخنراني خود در برابر هيئت عمومي صنف از كانديداهاي حاضر در رقابت خواست در صورت انتخاب به سه اصل حياتي سازمان توجه كنند و گفت اين سه اصل همواره در سازمان شفافيت، ترجيح منافع صنفي بر فردي يا گروهي و احترام به رأي اكثريت بوده است.

پس از رحمتي، حميدرضا قمي دبيركل محبوب سازمان نظام صنفي كل كشور كه پايان دو دوره حضور خودش را به عنوان عضو شوراي مركزي تجربه مي‌كرد هم به بيان دستاوردها و عملكرد سازمان طي دوره گذشته پرداخت كه مطابق جمع‌بندي وي طي اين دوره دوران تثبيت خود را تجربه مي‌كرد.
قمي با برشمردن مواردي همچون طرح ساماندهي بازار، تفاهم‌نامه پايان كار IT براي ساختمان‌هاي بلند‌مرتبه، تفاهم‌نامه حضور نماينده سازمان در طرح كنترل و پايش اطلاعات راديويي، استخراج نواقص قانون سازمان، حضور در كميته حقوقي فاوا زيرمجموعه كارگروه فناوري اطلاعات دولت و رفع ابهام در خصوص الزام شركت‌ها به اخذ جواز كسب از اتحاديه‌ها را در كنار مواردي ديگر خبر از كشوري شدن طرح ساماندهي بازار هم‌زمان با برگزاري هيئت عمومي صنف داد.

در صورتي كه وعده‌هاي قمي درباره اين طرح مسكوت‌مانده به حقيقت بپيوندد احتمالا دست‌كم اين دستاورد را بايد به پاي شوراي مركزي سابق نوشت.

حاشيه‌ها و مستقل‌ها
برخلاف انتخابات استاني و به ويژه‌ تهران كه عموما با حساسيت فراوان بر سر سخنراني كانديداها همراه است، در انتخاباتي كه روز چهارشنبه گذشته برگزار شد، اغلب نامزدهاي استاني براي دريافت سهم خود از ۱۷۶ راي حاضر در سالن (از مجموع ۱۹۰ راي مجاز) چندان در نطق‌هاي انتخاباتي خود را به آب و آتش نزدند و به معرفي خود و ابراز موفقيت براي همكاران‌شان در شوراي گذشته بسنده كردند.

اين روال چنان پيش رفت كه حتي مورد اعتراض يكي از ناظران جلسه هم قرار گرفت و در نهايت رحمتي تاكيد كرد هيئت رئيسه در اين زمينه فقط مي‌تواند به كانديداها توصيه كند و حق تعيين نحوه استفاده از زمان اختصاص داده شده را ندارد.

چند كانديدا از جمله كاظم آيت‌الهي كانديداي سرشناس ولي ناكام اصفهاني‌ها جزو استثنائات اين جريان بودند. آيت‌الهي در زمان خودش تاكيد كرد IT در رئوس آتي برنامه‌هاي كلان كشور جايگاه مناسبي دارد و سازمان نظام صنفي هم در زمينه فعاليت خود ثبات مناسبي پيدا كرده پس لازم است در شوراي آتي از پتانسيل‌هاي موجود استفاده مناسبي شود.

جنجالي‌ترين سخنراني‌ها هم متعلق به كانديدهاي جريان سوم موسوم به مستقل‌ها بود كه بيرون از كشاكش قدرت ميان پايتخت و شهرستان‌هاي بزرگ در تلاش براي كسب راي از طريق تاكيد بر شايسته‌سالاري و پرهيز از لابي‌هاي انتخاباتي بودند.

تير خلاص در اين زمينه را سيامك پيربابايي شليك كرد كه پشت بلندگو با پي‌‌گرفتن صحبت‌هاي ناظر ابراز تأسف كرد: طبيعتا در شرايطي كه همين حالا فقط يك طبقه پايين‌تر راي‌ها نوشته شده و آماده انداخته شدن به صندوق هستند و داد و ستد راي تمام شده، كانديداها ديگر انگيزه‌اي براي معرفي خود و برنامه‌هايشان نخواهند داشت.

او ابراز اميدواري كرد كه كساني به شوراي مركزي راه پيدا كنند كه منفعل و ساكت نباشند و فقط براي قيام و قعود در اين تشكل حاضر نشده باشند.
سخنان پيربابايي به وضوح نشان داد او و ساير افراد باقيمانده از پيشنهاد مشهور ۲۰ در انتخابات استان تهران در بافت قدرت هيئت مديره پايتخت جايي ندارند و همين بيرون ماندن از لابي انتخاباتي حكايت از ادامه قطب‌هاي انتخاباتي دارد.

در ادامه هم‌قطار پيربابايي يعني محمود اعلايي هم كه بدون شك فعال‌ترين مستقل حاضر در جلسه بود با معرفي خود به عنوان معاون سابق وزير و مديرعامل شركت خدمات راهبر كه به تعبير وي خصوصي شده است از حاضران خواست به كساني راي دهند كه ارتباط و نفوذشان در دستگاه‌هاي دولتي نفوذي را كه سازمان تاكنون فاقد آن بوده است به ارمغان بياورند.
تلاش‌هاي اعلايي هرچند در نهايت او را به جمع منتخبان راهنمايي نكرد ولي سبب شد جهش قابل ملاحظه‌اي در آرايش داشته باشد.

مثلث مستقل‌ها را در انتخابات، صحبت‌هاي رئيس جوان سازمان نظام صنفي همدان تكميل كرد.
مسعود شكري‌پور پس از معرفي خود، اعضاي هيئت عمومي صنف را در برابر راي‌هايي كه از سوي مردمان در دستان آنها به وديعه نهاده است مسئول دانست و اعلام كرد:اگر بعدها سازمان نظام صنفي نتيجه‌اي از اقدامات شوراي مركزي خود نگيرد اين راي‌دهندگان مسئول ناكامي كل تشكل خواهند بود.

صحبت كانديداهاي مستقل ساعاتي بعد به صورت مستقيم طي مراسم تقدير از اعضاي شوراي مركزي توسط مرتضوي مديرعامل سرشناس شركت پويا و عضو هيئت مديره دور اول سازمان پاسخ داده شده كه بدون هيچ تلاشي براي پرده‌پوشي سخنانش زبان به ستايش سعيدي نائيني رئيس هيئت مديره اول و پرويز رحمتي گشود و گفت: «اگر امروز سازمان به اينجا رسيده به سبب شجاعت سعيدي و صبر رحمتي‌ها بوده است. تاريخ اين مملكت سرشار از نخبه‌كشي است ولي مگر بازار فناوري اطلاعات چند نخبه دارد كه همين چند نفر را هم بزنيم. سازمان دست‌كم هيچ وقت مانند چند تشكل ديگر بسيار دقيق و هدفمند در خدمت منافع گروهي جمعي محدود حركت نكرده است و به اين مسيري كه آمده است افتخار مي‌كنيم.»

نتايج داغ و صندلي‌هاي داغ‌تر
تمام پيش‌بيني‌هاي پيش از انتخابات حكايت از آن داشت كه آزاده داننده شانس اول پايتخت براي رياست سازمان خواهد توانست با اختلافي ناچيز آيت‌الهي را پشت سر بگذارد ولي ظاهرا شورش همداني‌ها به نظم موجود كار دست داننده داد و در نهايت آيت‌الهي توانست با تنها شش راي اختلاف اين بانوي محبوب را پشت سر بگذارد.

پس از آيت‌الهي و داننده چهره موجه استان فارس يعني نظام‌الدين خوارزمي در رتبه سوم قرار گرفت كه با توجه به تشخص و علاقه قلبي او به اين نهاد مردمي جاي تعجب چنداني نداشت و بازگشتي پرشكوه را براي اين شيرازي خوش‌صحبت رقم زد.
خوارزمي در كنار آيت‌الهي و داننده بدون شك سه كانديداي رياست از شوراي مركزي خواهند بود كه تعيين آن به انتخاب رياست جمهوري بازمي‌گردد.

آيت‌الهي با وجود كرسي‌هاي در دست تهراني‌ها كه به رضا كرمي، مجيد صدري، آزاد معروفي و ميرمهدي تعلق دارد كار چندان آساني نخواهد داشت ولي از آن‌سو تمام مهره‌هاي سنگين‌وزن شهرستاني هم به بازي وارد شده‌اند.
براي مثال فرهاد نيك‌نفس و تورج آذين از آذربايجان شرقي معمولا به رؤساي تهران ارادت ويژه داشته‌اند و يزدي‌ها هم معمولا در ميانه ميدان ايستاده‌اند البته شايد اين درباره محمد صالح‌اوليا به عنوان يك مهره تحصيل‌كرده مصداق داشته باشد ولي بدون شك شامل حميد صالحي نمي‌شود چرا كه او دايي خود، آيت‌الهي، را همچنان در صدر انتخاب شهرستاني‌ها خواهد داشت.

مشهدي‌ها با فرستادن دو كانديداي خود به شاخه شركت‌ها يعني ايرج لايق و مسعود نبئي از برندگان بي‌قيد و شرط اين رقابت هستند ولي نمي‌شود انكار كرد لايق مي‌تواند لياقت گوشه چشمي به كرسي در هيئت رئيسه داشته باشد.
تهراني‌ها همچنان روي حمايت گيلاني‌ها يعني حامد صابري و مهرداد خورسند حساب مي‌كنند.

در شاخه فروشگاهي سيدمهدي ميرمهدي موفقيت سالانه‌اش را با قرار گرفتن در جايگاه دوم و پس از امير قدسي از آذربايجان شرقي تكرار كرد و در شاخه مشاوران استان‌هاي كوچك‌تر يعني مازندران، فارس و كرمان به ترتيب بهنيا، كشتكاران و جهرمي را به شوراي مركزي فرستادند.
در رقابت براي بازرسي هم چهره معقول و متشخص قزوين يعني سيدهادي آريا شكوه با قدرت صدرنشين شد.

شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايتنا]
[مشاهده در: www.itna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن