تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما موهاى سبيل و موهاى زير بغل و موى زير شكم خود را بلند نكند؛ چرا كه شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815157340




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

30سال صلابت / سيستم راداري تقرب پرواز فرودگاه بندرعباس مورد بهره برداري قرار گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: 30سال صلابت / سيستم راداري تقرب پرواز فرودگاه بندرعباس مورد بهره برداري قرار گرفت
بندرعباس- درنخستين روز از دهه مبارك فجر سيستم راداري تقرب پرواز فرودگاه بين المللي بندرعباس به بهره برداري رسيد.


به گزارش ايرنا، مديركل فرودگاههاي هرمزگان شنبه درآيين بهره برداري ازاين پروژه گفت: اين پروژه بااعتبار 240 ميليارد ريال از محل اعتبارات شركت فرودگاههاي كشور به منظور ارتقاي ايمني وامنيت فرودگاههاي اين استان نصب وراه اندازي شده است.
علي قاسم زاده افزود: روزانه 100 پرواز در مسير اين فرودگاه صورت مي گيرد وفرودگاههاي قشم، كيش، بندرلنگه وهوادريا را نيز تحت كنترل دارد.
وي، افزايش بهره وري، صرفه جويي درمصرف سوخت هواپيما وكوتاه شدن مدت پرواز را ازجمله مزيت هاي اين سيستم ذكركرد.
اين مسوول ادامه داد: به كمك اين سيستم پيشرفته كه شعاع برد راداري آن 500 كيلومتر است مي توان هواپيما را به مسيرهاي خاص در فضا هدايت كرد.
قاسم زاده گفت: پيشتر سيستم ترافيك هوايي موسوم به "دردستورالعمل" بود كه فقط در مسيرهاي مشخص شده امكان پرواز به هواپيما مي داد.
وي گفت: سيستم راداري مذكور هم اينك در هفت فرودگاه كشور از جمله هرمزگان فعال است كه فرودگاه بندرعباس جز هشت فرودگاه درجه يك كشور محسوب مي شود.
استاندار هرمزگان نيز با قدرداني از دست اندركاران نصب وراه اندازي اين سيستم راداري گفت: نصب اين سيستم يكي از نيازهاي اوليه براي توسعه فرودگاههاي اين استان بود كه در نخستين روز از دهه فجر به بهره برداري رسيد.
عبدالعلي صاحب محمدي افزود: حجم گسترده شهرها وفاصله زياد بين آنهاد وهمچنين نداشتن فرودگاههاي متعدد نيازمند چنين سيستمي بود كه از امروز مجهز به آن شده ودر خدمت مردم هرمزگان قرار گرفت.ك/3
668/7195/667 / 675

شنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 258]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن