تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله مردى را ديدند كه موهاى ژوليده و جامه‏اى چركين و سر و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816687418




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افتتاح بيمارستان 64 تختخوابي بناب، در گرو تأمين برق است!


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: افتتاح بيمارستان 64 تختخوابي بناب، در گرو تأمين برق است!
بناب - خبرنگار اطلاعات: بيمارستان 64 تختخوابي شهرستان بناب در صورت تأمين برق 800 كيلو وات موردنياز راه‌اندازي خواهد شد. ‌

مديركل سازمان مسكن و شهرسازي آذربايجان غربي اين مطلب را در نشست اخير شوراي برنامه‌ريزي استان عنوان كرد. در اين نشست، كه با حضور استاندار و جمعي از مديران كل، دستگاه‌هاي اجرايي فرماندار بناب و جمعي از مسئولان محلي در تالار اجتماعات فرمانداري برگزار شد. ‌

در ادامه اين نشست معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي شهرستان بناب از لحاظ زيرساخت‌ها جزو شهرهاي مطلوب استان معرفي كرد.

مهندس اشرف‌نيا در جلسه شوراي برنامه‌ريزي استان آذربايجان‌شرقي در جمع مديران كل، استاندار و فرماندار بناب و جمعي ديگر از مسئولان در سالن اجتماعات فرمانداري شهرستان بناب اظهار داشت: تعداد پروژه‌هاي در حال اجراي بناب به رقم 112 مي‌رسد كه با اعتباري بالغ بر 170 ميليارد ريال در حال اجرا هستند.

وي تصريح كرد: بر اثر خشكسالي و سرمازدگي در اكثر نقاط استان با كاهش درآمد روستاييان مواجه هستيم اما خوشبختانه دولت رقم خوبي براي جبران بخشي از اين خسارات اختصاص داده است.

اشرف‌نيا در بخش ديگري از سخنانش اعلام داشت: در سفر اول رياست جمهوري به استان، 33 مصوبه درباره بناب به تصويب رسيد كه 21 مصوبه به طور كامل و قطعي اجرا شد و مورد بهره‌برداري قرار گرفت. 10 پروژه در حال اجرا و 2 پروژه نيز در دست پيگيري است. به اين ترتيب بيش از 95 درصد مصوبات اجرايي سفر دور اول شده است. ‌

در اين نشست همچنين مديركل مسكن و شهرسازي استان آذربايجان‌شرقي با انتقاد از گزارش نظارت پروژه‌هاي شهرستان بناب گفت: بيمارستان 64 تختخوابي اين شهرستان آماده واگذاري شده، اما

‌2 سال است كه براي اخذ برق 800 كيلووات تلاش مي‌كنيم و در سال 1383 نيز مبلغ 194 ميليون تومان براي اين امر به اداره برق هزينه پرداخت شد. ‌

وي تصريح كرد: تحويل نشدن ساختمان ناشي از كمبود برق آن است به نحوي كه 40 درصد امر تحويل كار مربوط به راه‌اندازي موتورخانه مي‌شود. وي تأكيد كرد در صورت تأمين برق موردنياز، 2 ماه بعد بيمارستان تحويل مي‌شود. ‌

انتقاد مديركل ارشاد آذربايجان‌شرقي‌

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان آذربايجان‌شرقي با انتقاد از نحوه ساخت مجتمع فرهنگي - هنري گفت: اين مجتمع عملاً تبديل به يك سينماي بي‌ريخت شده است.

احمد احمدي‌منش اظهار داشت: مجتمع فرهنگي بناب با متراژ 1500 مترمربع ايجاد شده است كه نقشه آن نيز براي اين مقدار طراحي شده بود اما با كاهش 400 مترمربع زيربنا در مرحله اجرا مواجه و عملاً به يك سينماي بي‌ريخت تبديل شده است.

وي افزود: اين مجتمع به نام دولت نهم ساخته مي‌شود، در حالي كه دولت‌هاي قبلي اين كار را كرده‌اند. احمدي‌منش با انتقاد از سازمان مسكن و شهرسازي تأكيد كرد: بايد از همان ابتدا آن را كوچك مي‌ساختند و سالن و كلاس‌هاي آن را متناسب مي‌كردند، در حالي كه بعد از اجرا 400 مترمربع از زيربنا كم كرده‌اند و ساختمان بي‌ريختي شده است كه نمي‌توانيم از آن استفاده بهينه نماييم، زيرا به جاي اين كه مقياس‌ها را كاهش دهند، برخي جاها را حذف كردند. ‌

گفتني است: مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي بناب نيز بارها در جلسات متعددي بر عدم تحويل گرفته نشدن اين ساختمان با نقايص كنوني از سوي اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تأكيد كرده است.

سخنان فرماندار بناب‌

فرماندار بناب در جلسه شوراي برنامه‌ريزي استان آذربايجان شرقي تصريح كرد: بناب نقش بسيار موثري در توليد محصولات كشاورزي و دامي دارد و 351 هزار تن محصولات كشاورزي توليد مي‌كند. به گفته فرماندار بناب اگر مشكل آب اين منطقه با كانال‌هاي آب حل گردد، با افزايش ده هزار هكتاري مزارع زراعي و باغي شهرستان مواجه خواهيم بود و ميزان محصولات كشاورزي به 700 هزار تن خواهد رسيد و تحول خاصي در استفاده بهينه از منابع و آب و توليدات كشاورزي رخ مي‌دهد و اين شهرستان به رغم داشتن 8/1 درصد زمين‌هاي كشاورزي استان، 9 درصد محصولات كشاورزي را در 29 هزار هكتار زمين توليد مي‌كند.

نايب رئيس شوراي فرهنگ عمومي بناب نيز با اشاره به حضور 16 هزار دانشجو در اين شهرستان و 700 طلبه در حوزه علميه بي‌نظير اين شهرستان، شهرستان بناب را يك قطب آموزشي و ديني خواند.

وي در ادامه با اشاره به عملكرد دولت نهم در شهرستان بناب اظهار داشت: كارهاي بسيار شاخصي در اين دولت انجام شده است كه از جمله آنها، واگذاري زمين براي طرح مسكن مهر به تعداد 1300 واحد، ثبت‌نام 60 هزار نفر براي سهام عدالت، اعطاي 60 ميليارد ريال وام قرض الحسنه ازدواج توسط صندوق مهر امام رضا(ع) و 6 ميليارد ريال در بخش خوداشتغالي جوانان، راه‌اندازي 47 كارگاه و كارخانه توليدي با اعتباري بالغ بر 450 ميليارد ريال در قالب بنگاه‌هاي زودبازده اقتصادي توسط بانك‌هاي عامل شهرستان و 90 ميليارد ريال براي مقاوم‌سازي و بهسازي مسكن روستايي است.

پروژه‌فاضلاب‌

فرماندار بناب با اشاره به اين كه 100 كيلومتر ديگر نياز است تا پروژه فاضلاب بناب به اتمام برسد، ادامه داد: خواسته اصلي مردم بحث فاضلاب است و با توجه به اين كه بناب يك منطقه مسطح مي‌باشد و توسعه و افزايش جمعيت و فاضلاب‌هاي صنعتي موجب شده است فاضلاب اين منطقه را احاطه كند، و به يك مشكل جدي تبديل شده است. وي با تشريح تلاش‌هايي كه در اين زمينه انجام گرفته، تاكيد كرد: تا به امروز 110 كيلومتر شبكه فاضلاب لوله‌گذاري شده و در كنار آن بحث ساختمان تصفيه خانه حل شده است كه در آينده نزديك به بهره‌برداري مي‌رسد.

رضواني گفت: مبلغ 40 ميليارد ريال اعتبار براي حل مشكلات زيست محيطي و بهداشتي رودخانه داخل شهر موسوم به "قوبي چايي" ضروري است كه از توان شهرداري بناب براي ديوار سازي و بسترسازي اين رودخانه خارج مي‌باشد. وي افزود: روستاهاي بناب پر جمعيت مي‌باشند اما داراي جاده‌هايي باريك هستند كه نياز به تعريض دارند تا تصادفات ناشي از تردد زياد كاهش يابد.

رفع مشكلا‌ت صنايع‌

رئيس شوراي تامين بناب در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: براساس قانون نبايد از كارخانجات صادراتي شهرستان عوارض و ماليات اخذ شود، اما براي آنان اخطاريه صادر مي‌شود و با توجه به خشكسالي و سرمازدگي، صادرات اين صنايع كاهش يافته است. رضواني اذعان داشت: با وجود فعاليت 23 دهياري در بناب اعتبارات دهياري‌ها نسبت به سال گذشته كاهش يافته و معادل يك چهارم مجموع اعتبارات سال قبل شده است. از اين رو از استاندار محترم درخواست داريم عنايت خاصي روي اين موضوع داشته باشند.

وي در پايان مساعدت‌هاي دولت در زمينه خشكسالي و سرمازدگي را ناكافي برشمرد و گفت: هر چند دولت مساعدت‌هايي در اين زمينه انجام داد اما بايد بناب مورد توجه خاصي قرار گيرد.

در ادامه اين جلسه دكتر مسجدي، معاون برنامه‌ريزي استانداري آذربايجان شري طي سخناني ضمن تسليت سالروز شهادت امام سجاد(ع) اظهار داشت: در سال 84 عملكرد اعتبارات استاني در شهرستان بناب 2ميليارد ريال بود، اما در سال 87 اين رقم به 7 ميليارد و 370 ميليون تومان رسيد كه رشد 94 درصدي را نشان مي‌دهد. و نسب به سال 84 بيش از 3 برابر شده است. به گفته وي، در اين شهرستان 112 پروژه در حال اجرا است كه از جمله پروژه‌هاي در حال اجرا مي‌توان به: احداث مركز آموزش فني و حرفه‌اي، مطالعه و احداث دانشكده فني و مهندسي و تجهيز آن، تكميل مدرسه 9 كلاسه قلم‌چي، احداث مجتمع فرهنگي و هنري، سالن ورزشي، احداث و تكميل مجتمع دامپروري، آبرساني، مطالعه و اجراي تاسيسات فاضلاب بناب، احداث پمپاژ روشت بزرگ، شبكه آبياري و زه كشي دشت بناب و مجتمع آبرساني توتاخانه - صور اشاره كرد.

گفتني است در پايان مصوباتي براي توسعه و آباداني هر چه بيشتر شهرستان بناب تصويب شد كه اختصاص اعتباري معادل يك ميليارد و پانصدميليون تومان براي فاضلاب شهري، يك ميليارد تومان براي بيمارستان علوم پزشكي، احداث جاده بناب - نقده و پيشنهاد تبديل 4 روستاي قره چيق، آخوند قشقلاق، خوشه مهر و چلقايي به شهر از مهم‌ترين آنها بوده است.





شنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 296]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن