تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816267800




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

30سال صلابت/ نگاهي به سه دهه كارنامه افتخار آميز انقلاب اسلامي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: 30سال صلابت/ نگاهي به سه دهه كارنامه افتخار آميز انقلاب اسلامي ايران
روزها، هفته ، ماهها و سالها به سرعت برق و باد مي گذرد، انگار همين ديروز بود كه فريادهاي "الله و اكبر" و "مرگ بر شاه " و... فضاي تمام كوچه ها و خيابانهاي ايران اسلامي را پر كرده بود.


ديوار نوشته ها، اعلاميه ها و غريو "استقلال آزادي جمهوري اسلامي"همه جا را پر كرده بود ،شوري در وجود مردم جريان گرفته و عشقي مقدس در اعماق قلوبشان ريشه دوانده بود.
همه ايرانيان اعم از زن و مرد ، كوچك و بزرگ از ظلم و فساد رژيم شاه به تنگ آمده بودند، كسي سلطنت پهلوي را نمي خواست،همه از فقير و غني يكپارچه موج عظيم و خروشاني ايجاد و سينه در برابر گلوله سپر كرده بودند و با تمام وجود خواستار استقرار نظام جمهوري اسلامي ايران بودند.
اوج شور و هيجان پس از فرار شاه و اعلام بازگشت امام خميني (ره ) به ايران پس از سالها تبعيد، ملت را فرا گرفته بود و براستي كه "ديو چو بيرون رود ، فرشته درآيد".
همه بي تاب و مشتاق ورود تاريخي امام راحل (ره) بودند، گويي چشمانشان با ديدن امام هنگامي كه از پله هاي هواپيما پايين مي آمد يعقوب وار از ديدن يوسف گمگشته اشان سو گرفته بود و جاني تازه در روح و روانشان دميده شده بود.
شور و نشاط و عشق در چشمان تك تك مردم موج مي زد ، يكي كوچه و خيابان را جارو مي زد، ديگري آب و گلاب مي پاشيد و يكي شاخه هاي گل را در مسير ورود امام با عشق به زمين مي گذاشت.
براستي كه دلها شيفته و واله عشق امام شده بود و چشمان همه آماده ديدن قدوم مباركي بودند كه استقلال و عزت را براي اين ديار به ارمغان مي آورد.
چه شاد بودند همه، انگار آن روز خداوند وديعه گرانبهايي در زمين به يادگار گذاشته بود كه همه با ديدن او جان مي گرفتند و خون تازه حيات در رگهايشان جريان مي يافت.
امروز بيش از 30سال از پيروزي انقلاب اسلامي ايران گذشته و جمهوري اسلامي ايران در طول اين مدت مراحل دشوار و موانع بسياري را پشت سر نهاده است .
با وجود مشكلاتي از قبيل محاصره اقتصادي غرب بخصوص از سوي آمريكا،روند سريع افزايش جمعيت در دهه اول انقلاب ، جنگ تحميلي هشت ساله و خسارتهاي فروان ناشي از آن ، ترور بسياري از شخصيتهاي كارآمد نظام ،كاهش توليد و صدور نفت،تغيير الگوي مصرف جامعه ، تورم جهاني و ساختارهاي نامناسب اجتماعي و اقتصادي به ارث رسيده از رژيم گذشته و مهمتر از همه جنگ رواني و تبليغاتي و تهاجم فرهنگي براي ايجاد شكاف بين مردم و نظام اسلامي باعث بروز مشكلاتي شد كه با ياري خداوند،همت مسوولان و دست تواناي جوانان اين مرز و بوم بر آنها فايق آمد و با پيروزي اين مراحل را پشت سر گذاشت و به اهداف والاي سند چشم انداز دست يافت.
برغم وجود موانع و موضع گيري دشمنان خوشبختانه جمهوري اسلامي ايران با پيشرفت چشمگير و تحول آفريني در بخشهاي مختلف، امروز ه به ادعاي بسياري از سياستمداران ، حرف اول را مي زند و سردمدار استقلال، آزادي ، ايمان و علم و فناوري در منطقه است.
موفقيت چشمگير هر ساله دانش آموزان ايراني در دستيابي به مقامات جهاني در عرصه المپيادهاي علمي در رشته هاي مختلف در رقابت با كشورهاي پيشرفته علمي يكي از شواهد رشد و توسعه علمي كشور در سالهاي پس از پيروزي انقلاب است.
اكنون ما شاهد اين هستيم كه ايران در بسياري از فناوريها نه تنها خودكفا شده بلكه به صادركننده خدمات فني مهندسي در حوزه هاي صنعت ، كشاورزي ، بهداشت ، سدسازي ، تراكتور سازي ، هسته اي ، خودروسازي، سلولهاي بنيادي و ...تبديل شده است.
در عرصه علوم نوين ، دانشمندان ايراني توانسته اند تا مرزهاي جديد دانش بشري پيش روند و حتي در مواردي از اين مرزها عبور كنند.
موفقيت دانشمندان ايراني در تهيه ، انجماد و نگهداري سلولهاي بنيادين جنيني كه پيش از آن در انحصار 9كشور قدرتمند جهان بود و كشف راههاي درمان انواع بيماريها و همچنين پيشرفت در عرصه علم ژنيتيك نيز صحت اين ادعا را به اثبات مي رساند.
در عرصه علوم هسته اي با وجود مانع تراشي كشورهاي غربي و تحريم تجهيزات، امروزه ايران به فناوري پيچيده غني سازي اورانيوم دست يافته و جزو 10كشور داراي فناوري نوين در جهان شده است.
همچنين تحول چشمگير در زمينه كشاورزي و دامداري و روند افزايش فرآورده هاي دامي و محصولات كشاورزي هر ساله خود گوياي توسعه و ترقي جمهوري اسلامي در اين زمينه و غني سازي قشر زحمتكش كشاورز و دامدار است.
فقر و نابساماني جوامع روستايي از معضلات مهم و اساسي كشور در قبل از پيروزي انقلاب اسلامي ايران بود اما اكنون به بركت نظام و خدمتگزاري مسوولان تعداد بسيار زيادي از روستاهاي كشور حتي دردورترين مناطق و صعب العبورترين جاها از نعمت آب، برق، بهداشت ، آموزش ، خدمات و رفاه و تامين اجتماعي برخوردار شده اند و بواسطه راه سازي دستيابي آنان به شهر ها بسهولت ممكن شده است .
مضاف بر اين، توسعه روز افزون بخش صنعت اعم از صنايع مخابراتي ،موشكي ،نفت و گاز و پتروشيمي خود مويد كارنامه موفق و پربار نظام جمهوري اسلامي ايران است كه با دستان تواناي جوانان ايران زمين تحقق يافته است.
همچنين در بخشهاي مختلف بهداشت و سلامت ، فرهنگ و هنر،خدمات رساني،گاز شهري و تغيير بسياري از شاخصه هاي ضعيف ديگر نيز كارنامه خدمتگزاران نظام جمهوري اسلامي بسيار درخشان بوده و ملت نيز بخوبي قدر اين همه تلاش براي ترقي و توسعه و آباداني كشور را مي داند و همواره تكيه گاه محكم و مطمئني براي نظام به شمار مي رود.
اكنون به بركت نظام جمهوري اسلامي ايران كه روزي به دست تواناي معمار بزرگ انقلاب امام خميني (ره ) نهال آن كاشته شد اين نظام به درخت تناور و پر ثمري مبدل گشته كه مي تواند به عنوان يك الگو و نمونه در جهان بدرخشد.
7177 /543/633

شنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 202]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن