تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820917204




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه و خواندني


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: كوتاه و خواندني
تاريخ ثبت نام پذيرفته شدگان رشته كارداني فوريت هاي پزشكي دانشگاه هرمزگان اعلام شد

گروه آزمون وسنجش : برنامه زمان بندي و نحوه ثبت نام پذيرفته شدگان نهايي رشته نيمه متمركز كارداني فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان اعلام شد.
به گزارش ايسنا، ثبت نام پذيرفته شدگان نهايي رشته كارداني فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان در روزهاي 15 و 16 بهمن ماه در معاونت آموزشي دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان انجام مي شود.
گفتني است، پذيرفته شدگان مي توانند براي كسب اطلاعات بيشتر به سايت دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان به نشاني ir.ac.hums.www مراجعه كنند.

ثبت نام اينترنتي نيمسال دوم تحصيلي
دانشگاه تهران مركز ديروزآغاز شد

گروه آزمون وسنجش : با تغيير در نحوه انتخاب واحد، ثبت نام اينترنتي نيمسال دوم تحصيلي 87-88 دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مركزي از ديروز آغاز شد و تا 26 بهمن ماه ادامه دارد.
به گزارش ايسنا، ثبت نام از متاخرين نيز طي روزهاي27 و 28 بهمن ماه انجام مي شود.
گفتني است، انتخاب واحد دانشجويان در زمان معين تعيين شده به صورت اينترنتي انجام مي شود، همچنين دانشجويان با درج شماره دانشجويي به عنوان كاربر و شماره شناسنامه به عنوان رمز مي توانند علاوه بر انتخاب واحد كارنامه خود را مشاهده كنند.
همچنين، دانشجويان بايد هنگام ورود به سايت همراه با اطلاعات شخصي، email خود را نيز ثبت كنند تا از اين طريق دانشگاه بتواند در صورت فراموش شدن رمز ورود، رمز جديد را براي آنها ارسال كند. شايان ذكر است، از اين پس كارنامه و اطلاعيه هاي جديد دانشجويان از طريق پست الكترونيكي براي آنها ارسال مي شود.
لازم به ذكر است، پرداخت شهريه دانشجويان به صورت دستي انجام مي شود.

حسن زاده خبر داد:
ظرفيت مورد نياز دانشگاهها براي بورس خارج تعيين شد

گروه آزمون وسنجش : رئيس مركز خدمات آموزشي وزارت بهداشت از دريافت ظرفيت دانشگاهها براي اعزام به خارج دانشجويان دوره هاي تخصصي خبر داد و گفت: بررسي ظرفيت نهايي براي اعزام دانشجويان به دوره هاي بلند مدت و كوتاه مدت خارج از كشور در شوراي بورس آغاز شد.
دكتر غلامرضا حسن زاده در گفتگو با مهر افزود: در حال حاضر اعلام نياز دانشگاههاي علوم پزشكي كشور براي اعزام به خارج دريافت شده است كه پس از بررسي توسط شوراي بورس مجوز بورس به دانشگاهها داده مي شود.
وي تاكيد كرد: ضوابط موافقت با اعطاي بورس بر اساس آيين نامه جديد اعطاي بورس تحصيلي خارج از كشور كه به دانشگاهها ابلاغ شده، خواهد بود.
حسن زاده خاطرنشان كرد: شوراي بورس در جلسه خود ظرفيتها و رشته هايي كه از سوي دانشگاهها ارائه شده را بررسي و پس از تاييد نهايي به دانشگاهها اعلام مي كند.
رئيس مركز خدمات آموزشي وزارت بهداشت اظهار داشت: هر دانشگاه علوم پزشكي در اين زمينه داراي ظرفيت مشخصي است و سقف آن در شوراي بورس تعيين شده است.
وي يادآور شد: بر اساس اين آيين نامه وزارت بهداشت بورسيه دانشجويان براي دوره هاي كوتاه مدت و بلند مدت خارج از كشور را با توجه به نيازهاي آموزشي، پژوهشي جمهوري اسلامي ايران و در راستاي كمك به تامين نيروي انساني متعهد و متخصص مورد نياز دانشگاهها انجام مي دهد. حسن زاده اضافه كرد: شناخت نوآوريهاي علمي و آشنايي با تجربيات كشورهاي خارجي در زمينه هاي مختلف علمي و تخصصي و امكانات آموزش عالي مربوطه و نيز انتقال فناوري هاي نوين به داخل كشور به منظور تلاش در جهت خودكفا كردن جامعه علمي از ديگر اهداف اعزام دانشجويان دوره هاي تخصصي به خارج از كشور است.

رييس دانشگاه صنعتي اميركبير خبر داد:
راه اندازي رشته هاي مهندسي كيهان شناسي و نوآوري و فن آوري در دانشگاه

گروه آزمون وسنجش :رييس دانشگاه صنعتي اميركبير اعلام كرد: در حال حاضر مراحل تصويب رشته هاي مهندسي كيهان شناسي، ميكروالكترونيك، ساختار نانوليفي، جوش، لجستيك و نوآوري و فن آوري طي شده است و در آزمون آينده در اين رشته ها دانشجو پذيرفته مي شود.
به گزارش ايسنا، دكتر رهايي -- رييس دانشگاه صنعتي اميركبير -- در مراسم افتتاحيه نمايشگاه جامع دستاوردهاي دانشگاه صنعتي اميركبير، بيان كرد: دانشگاه اميركبير در دو نمايشگاه دستاوردهاي نظام آموزش عالي و ارائه فعاليتهاي پژوهشي در ماه اخير حضور زنده و فعالي داشته است، تصريح كرد: امسال، شعار محوري اين دانشگاه "دانشگاه صنعتي اميركبير، پيشتاز توسعه پايدار در ايران" است كه مفاهيم عميقي را به همراه دارد. رهايي با بيان اين كه در سطح تحصيلات تكميلي، بيش از دو هزار دانشجو در سال گذشته در دانشگاه اميركبير دانشجو پذيرفته شده است،اظهار كرد: ظرفيت پذيرش دانشجويان كارشناسي ارشد به كارشناسي دو برابر شده كه در حال حاضر در كمتر دانشگاهي در سطح كشور اين شرايط فراهم شده است.

مدير كل گسترش وزارت علوم خبرداد :
توسعه دوره هاي كارشناسي در
دانشگاههاي بزرگ متوقف شد

گروه آزمون وسنجش : مدير كل دفتر گسترش وزارت علوم با بيان اينكه وزارت علوم در مقطع كارشناسي دانشگاه هاي دولتي سياست توسعه اي ندارد، گفت: بر اساس برنامه توسعه كشور، تنها تا 5 درصد امكان افزايش ظرفيت آن هم در دانشگاه هاي تازه تاسيس دولتي وجود دارد و در دانشگاه هاي بزرگ دولتي سياست توسعه ظرفيت در مقطع كارشناسي را نخواهيم داشت.
دكتر برزويي در گفت وگو با ايسنا، در خصوص سياستهاي توسعه اي آموزش عالي در دانشگاه آزاد اسلامي و پيام نور، گفت: سياست توسعه آموزش عالي در دانشگاههاي آزاد اسلامي و پيام نور يك سياست كيفي است و در واقع هر يك از اين دانشگاه ها در صورت داشتن شرايط لازم كيفي و كمي مي توانند رشته هاي خود را توسعه دهند كه در اين ميان رشته هاي اولويت دار جامعه بيشتر مورد توجه است و ممكن است برخي رشته ها در هيچ دانشگاهي توسعه نيابد.
دكتر برزويي از تصويب 303 برنامه درسي از سال 84 تا كنون در مقاطع و گروه هاي آموزشي مختلف دانشگاههاي كشور خبر داد و گفت: تصويب 151 برنامه درسي در گروه علوم انساني در مقاطع كارداني، كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري برخي از آنهاست كه از اين تعداد 84 برنامه مصوب در حوزه علوم انساني مربوط به گروه علوم اسلامي است.
دكتر برزويي در خاتمه گفت: همچنين از 303 برنامه مصوب شده، 68 برنامه درسي مربوط به گروه فني و مهندسي، 18 برنامه در گروه علوم پايه، 43 برنامه در گروه كشاورزي و دامپزشكي و23 رشته در گروه هنر است.

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در رشته "مديريت دولتي" دانشجوي دكتري تخصصي مي پذيرد

گروه آزمون وسنجش : پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در رشته "مديريت دولتي" دانشجوي دكتري تخصي (b.Ph) مي پذيرد.
به گزارش ايسنا، با توجه به ضرورت تربيت استادان و پژوهشگران متعهد و كارآمد جهت تامين كادر هيات علمي مورد نياز دانشگاه ها و موسسات تحقيقاتي، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بر اساس مجوز وزارت علوم از ميان برادران واجد شرايط براي نيمسال اول سال تحصيلي 88-89 در رشته "مديريت دولتي" دانشجوي دكتري تخصصي b.Ph مي پذيرد.
داوطلبان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانند با پژوهشگاه حوزه و دانشگاه مديريت آموزش و تحصيلات تكميلي مكاتبه كنند. مهلت ارسال مدارك تا پايان وقت اداري 15 اسفند 87 بوده و زمان برگزاري آزمون كتبي 19 و 20 ارديبهشت 88 مي باشد.

ضرورت ارتقاي آموزشكده كشاورزي اهر
به دانشكده منابع طبيعي

گروه آزمون وسنجش : فرماندار شهرستان اهر خواستار تبديل آموزشكده كشاورزي به دانشكده منابع طبيعي و كشاورزي اين شهرستان شد.
به گزارش مهر در اهر، صفر اصغري صبح ديروز در آيين نخستين فارغ التحصيلي دانشجويان آموزشكده كشاورزي اهر توسعه آموزش عالي را زير بناي توسعه در ساير بخش ها برشمرد و افزود: با توسعه مراكز آموزش عالي در اين شهرستان موجب توسعه شهرستان در ساير بخش ها شده است.
وي تاسيس آموزشكده كشاورزي را يكي از كارهاي زيربنايي دولت در راستاي تربيت نيروي انساني تحصيل كرده در منطقه عنوان كرد و افزود: با توجه به قابليت هاي بالقوه اين شهرستان در بخش كشاورزي، توسعه آموزشكده كشاورزي و ارتقا جايگاه آن به دانشكده كشاورزي و منابع طبيعي از خواسته هاي به حق مردم منطقه است.
فرماندار اهر با ارائه آمار مقايسه اي از دستاوردهاي مهم انقلاب شكوهمند اسلامي اظهار داشت: پيش از انقلاب اين شهرستان فاقد مراكز آموزش عالي بود كه به بركت انقلاب شكوهمند اسلامي هم اكنون در قالب چهار واحد آموزش عالي بيش از هشت هزار نفر دانشجو مشغول تحصيل هستند.
فرماندار شهرستان اهر همچنين خواستار تخصيص اعتبارات لازم براي آغاز عمليات ساختمان مجتمع اداري آموزش آموزشكده كشاورزي اهر شد.
آموزشكده كشاورزي اهر فعاليت خود را در دو رشته علوم دامي و صنايع غذايي از سال 85 در اهر زير نظر دانشگاه تبريز آغاز كرده و امروز نخستين دانشجويان اين رشته ها دوره دو ساله كارداني را به اتمام رساند و فارغ التحصيل شدند.

يکشنبه|ا|13|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن