تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806805822




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آنچه رهبري نويد داده بودند؛بازخواني رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه بهمن 89


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: آنچه رهبري نويد داده بودند؛بازخواني رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه بهمن 89
بازخواني رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه بهمن 89
سخنان رهبر انقلاب در بهمن ماه سال گذشته حاكي از اميد به پيروزي قيام ملت مصر و شكست سياست‌هاي آمريكا بود و امروز بيداري اسلامي در كمتر از يك سال از آغاز قيام ملت‌هاي مصر و تونس، منجر به سقوط 4 ديكتاتور وابسته به غرب شده است.

به گزارش خبرگزاري مهر، حدود يك سال پيش در 15 بهمن ماه زماني كه گامي تا پيروزي قيام جوانان مصري در مبارزه با خودكامگي‌ها و وابستگي‌هاي حسني مبارك باقي نماينده بود، ولي امر مسلمين در سخناني در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران بر بيداري اسلامي شكل گرفته در منطقه كه اثر آن در تونس و مصر آغاز شد، تاكيد كردند.

سخنان رهبر انقلاب بر دو محور بيداري اسلامي و شكست سياست‌هاي آمريكا در منطقه متمركز بود. ايشان حوادث مصر و تونس را يك زلزله واقعي خواندند و تصريح كردند: اگر ملت مصر به كمك و توفيقي، بتوانند قيام خود را پيش ببرند، شكست غيرقابل جبراني براي آمريكا و سياست‌هايش در منطقه خواهد بود.

" نامبارك مصر" ملت را ذليل كرد

ايشان در اين خطبه يكي از عوامل قيام ملت مصر را سالها تحقير اين ملت آزاده توسط حاكمانشان عنوان كرده و افزودند: "نامبارك مصر" ملت مظلوم و آزاديخواه مصر را ذليل كرد.

رهبر انقلاب در آغاز بياناتشان با اشاره به دهه فجر تحولات مصر و تونس را مورد اشاره قرار دادند و تاكيد كردند: حوادث منطقه انعكاس 30ساله صداي ملت ايران است كه در نقاط ديگر جهان با قوت و قدرت شنيده مي شود.

ولي امر مسلمين حضرت آيت الله خامنه‌اي پس از پايان خطبه دوم نماز جمعه به زبان عربي نيز خطاب به مسلمين عرب زبان جهان به ايراد سخنراني پرداختند.

رهبر انقلاب اسلامي در اين سخنان اوضاع كنوني مصر را جنگ اراده ها ميان مردم مصر و دشمنان آنان خواندند و افزودند: در اين جنگ، هر طرف كه اراده قويتري داشته باشد پيروز خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامي در تبيين اقدامات امريكا و رژيم صهيونيستي براي غلبه برتحولات كنوني مصر و به شكست كشيدن قيام مردم اين كشور خاطرنشان كردند: آنها در تلاش هستند تا مردم را از محقق شدن اهدافشان مأيوس كنند اما مردم مصر بايد با تكيه بر خداوند، لحظه اي در وعده الهي مبني بر ياري آنان، ترديد نكنند.

حضرت آيت الله خامنه اي سلاح مهم مردم مصر در مقابله دشمنان را اتحاد و انسجام خواندند و تأكيد كردند: مردم مصر بايد مراقب نيرنگ ها و خدعه هاي دشمنان براي ايجاد تفرقه باشند و با تكيه بر جوانان غيور خود و توكل بر خداوند - ثابت قدم و استوار به قيام خود ادامه دهند.

ايشان مردم مصر را به هوشياري در قبال توصيه ها و سناريوهاي سياسي امريكا و غرب فراخواندند و خاطرنشان كردند: امريكايي ها كه تا چند روز پيش حامي مبارك بودند اكنون كه از او مأيوس شده اند در تلاشند تا خود را هم نوا با مردم مصر نشان دهند تا بتوانند فرد مورد نظر خود را بر سركار بياورند.

رهبر انقلاب همچنين فرمودند: امريكاييها به نوكري همچون مبارك حتي پاداش اقتصادي هم ندادند و امروز هم به او پاداش نخواهند داد و هر ساعتي كه حاكم مصر فرار كند قطعاً اولين دروازه اي كه به روي او بسته خواهد شد دروازه امريكا خواهد بود همانطور كه به روي بن علي و محمد رضا پهلوي بسته شد.

ايشان همچنين با اشاره به سابقه ارتش مصر در دو جنگ با ارتش رژيم صهيونيستي افزودند: ارتش مصر، نقش تاريخي خود را در تحولات جاري ايفا كند و با مردم همراه شود.

انفجار مصر پاسخ به خيانت بزرگ

ايشان تصريح كردند: بزرگترين جرم نظام كنوني مصر اين است كه اين كشور را از آن جايگاه رفيع به رتبه يك مهره­ بي­اختيار در بازيهاي سياسي­اش در منطقه، تنزل داد. انفجار امروز ملت بزرگ مصر، پاسخي به اين خيانت بزرگ است كه ديكتاتور وابسته، نسبت به ملت خود مرتكب شد.

ولي امر مسلمين در بخش ديگري از سخنان خود فرمودند: قيام ملت مسلمان مصر، يك حركت اسلامي و آزاديخواهانه است. من بنام ملت و دولت انقلابي ايران به شما ملت مصر و ملت تونس درود مي‌فرستم و پيروزي كامل شما را از خداوند عزيز مسئلت مي كنم. من به شما و قيامتان افتخار مي‌كنم. شك نيست كه قيام ملتها، بسته به اقتضائات جغرافيائي و تاريخي و سياسي و فرهنگي، در هر كشوري داراي مختصات منحصر‌به ‌فرداست و نمي‌توان چيزي را كه در انقلاب كبير اسلامي در 30 سال پيش در ايران واقع شد، عيناً در مصر يا تونس يا هر كشور ديگر اسلامي انتظار داشت، ليكن مشتركاتي هم وجود دارد كه در آنها، تجربيات هر ملتي مي‌تواند براي ملتهاي ديگر به كار آيد.

حضرت آيت الله خامنه اي در تشريح مختصات نقشه دنياي استكبار براي منطقه خاورميانه تا قبل از پيروزي انقلاب اسلامي افزودند: وجود كشورهاي ضعيف و دشمن يكديگر، داراي حكامي دست نشانده و مطيع غرب، از لحاظ اقتصادي مصرف كننده، از لحاظ علمي عقب مانده، در عرصه فرهنگي مقلد غرب، از نظر نظامي ضعيف - از لحاظ اخلاقي، فاسد و منحط و از لحاظ مذهبي كاملاً سطحي و درحد فردي يا تشريفاتي، مختصاتي بود كه استكبار براي كشورهاي منطقه خاورميانه تعريف كرده بود.

ايشان انفجار عظيم انقلاب اسلامي و ظهور امام خميني را به عنوان عالمي برجسته، حكيم، فقيه، مجاهد، شجاع، خطرپذير و داراي نفوذ كلمه، برهم زننده استراتژي غرب در منطقه بسيار مهم خاورميانه دانستند و تاكيد كردند: تربيت و ظهور و حضور اين مرد بزرگ، حقيقتا كار خدا بود.

رهبر انقلاب بيداري - آمادگي و حمايت بي دريغ ملت ايران از امام را زمينه ساز پيروزي انقلاب خواندند و افزودند: در پيروزي و تداوم انقلاب اسلامي، امام و ملت همچون كوه استوار ايستادند و جبهه دشمنان هر كاري كرد نتوانست اين انقلاب بزرگ اسلامي را دچار شكست يا انحراف كند.

ايشان با يادآوري اقدامات و طرحهاي دشمنان براي شكست انقلاب، به ايجاد درگيريهاي خياباني، جنگهاي قومي- كودتا - تحميل جنگ هشت ساله - تحريم اقتصادي و جنگ رواني بيوقفه در تمامي 32 سال اخير اشاره كردند و افزودند: دشمن در تمامي اين اقدامات سه هدف عمده را دنبال كرده است.

رهبر انقلاب اسلامي سقوط انقلاب و براندازي نظام جمهوري اسلامي را مهمترين هدف جبهه دشمنان در 32 سال اخير خواندند و افزودند: هدف دوم امريكا در صورت ناكامي در براندازي نظام، استحاله انقلاب بود يعني صورت و ظاهر انقلاب باقي بماند اما باطن و روح آن از بين برود.

ايشان فتنه سال 88 را آخرين نمايشنامه دشمنان براي استحاله انقلاب خواندند و خاطر نشان كردند: در آن فتنه، طراح و نقشه كش و مدير در بيرون از مرزها بوده و هست و عده اي بخاطر حب به نفس و حب به مقام اسير توطئه آنها شدند و دانسته يا ندانسته با آنها همكاري كردند.

رهبر انقلاب در تشريح هدف سوم جبهه سلطه افزودند: آنها تصميم گرفته بودند اگر با وجود همه تلاشهاي آنها، نظام اسلامي باقي ماند عناصر ضعيف النفس را كه مي توان در آنها نفوذ كرد طرفهاي اصلي خود در مسائل كشور قرار دهند و نظامي بوجود آورند كه ضعيف و مطيع باشد و در مقابل آمريكا نايستد.

ايشان مردم بيدار ايران، برخورداري كشور از نخبگان خوب و مسئولان خوب را باعث ناكامي دشمنان در همه اهداف خود خواندند و افزودند: انقلاب به علت عمق و ماهيت خود تغييراتي بسيار اساسي در كشور بوجود آورده است و امام و ملت پايه ها را به گونه اي محكم گذاشته اند كه اين حركت عظيم ادامه يافته و خواهد يافت.

حضرت آيت الله خامنه اي در تبيين تغييرات عميق و اساسي كه در ايران پس از پيروزي انقلاب اتفاق افتاده، به اسلام ستيزي عميق رژيم پهلوي اشاره كردند و افزدند: انقلاب، اين سياست را 180 درجه تغيير و اسلام را محور اداره كشور و مديريت جامعه قرار داد.

تغيير وابستگي شديد حكومت پهلوي به امريكا و انگليس و تبديل ايران به نمود كامل استقلال سياسي در جهان، دومين موردي بود كه حضرت آيت الله خامنه اي در تبيين پيامدهاي ناشي از پيروزي انقلاب اسلامي به آن اشاره كردند.

رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: اين استقلال و عزت سياسي بيشترين جذابيت را براي ملتها دارد و بخش مهمي از احساس احترام ملتها نسبت به انقلاب اسلامي به همين مسئله مهم برمي گردد.

قيام ملتهاي منطقه جزيي از مبارزه بشريت با ديكتاتوري جهاني صهيونيستهاست

به گزارش مهر، اما امسال روز دوشنبه 10 بهمن صدها نفر از جوانان 73 كشور جهان از جمله جوانان مصر، تونس، ليبي، لبنان، يمن، بحرين و فلسطين كه در همايش بين المللي جوانان و بيداري اسلامي شركت كردند، در فضايي صميمانه و لبريز احساسات اسلامي و انقلابي، با رهبر معظم انقلاب اسلامي ديدار كردند.

رهبر انقلاب در اين ديدار با اشاره به «تسلط شبكه ديكتاتوري پيچيده، خطرناك، فاسد و شيطاني صهيونيستها و قدرتهاي استكباري» بر جهان تاكيد كردند: قيام ملتهاي منطقه عليه ديكتاتورهاي وابسته، جزئي از مبارزه بشريت با ديكتاتوري جهاني صهيونيستهاست.

حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به كساني كه ممكن است پيروزي بر شبكه ديكتاتوري جهاني صهيونيستها را غيرممكن بدانند خاطرنشان كردند: قبلاً نيز اگر كسي از پيروزي جوانان مؤمن حزب الله بر ارتش رژيم صهيونيستي سخن مي‌گفت و يا از ذلت طاغوت مصر و تحولات عجيب شمال افريقا حرف مي‌زد خيلي‌ها باور نمي‌كردند همچنانكه استقامت، پيروزي و پيشرفت جمهوري اسلامي نيز براي برخي ها قابل باور نبود اما قدرت فائقه پروردگار، خود را در اين پيروزيها و تحولات شگفت نشان داد.

خطبه 14 بهمن حلاوتي ديگر براي آزادي خواهان جهان

اما پس از گذشت يك سال از آن سخنراني تاريخي ارائه رهنمون‌هاي ايشان به جواناني كه در راه مبارزه با ديكتاتورهاي وابسته در حال قيام بودند، در دهه فجر امسال سالروز پيروزي انقلاب اسلامي ايران، حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر فرزانه انقلاب جمعه 14 بهمن ماه با بيانات خود در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران مجددا حلاوت بخش كام ملت ايران، ملتهاي مسلمان و آزادي خواهان جهان خواهند بود.

در كمتر از يك سال پس از سرنگوني حسني مبارك و بن علي، جهان شاهد سقوط ديكتاتورهاي يمن و ليبي بود. سرنگوني مفتضحانه‌اي كه جز عامل بيداري اسلامي در ملت‌هاي عرب نام ديگري بر آن نمي‌توان گذاشت.

© 2003 Mehr News Agency .

پنجشنبه|ا|13|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 257]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن