تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خرج کردن در راه طاعت خدا دریغ مکن وگرنه دو برابرش را در راه معصیت او خرج خوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816857958




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندار زنجان: دستگاه‌هاي فرهنگي در تشويق مردم براي مشاركت گسترده در انتخابات نقش مهمي دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: استاندار زنجان: دستگاه‌هاي فرهنگي در تشويق مردم براي مشاركت گسترده در انتخابات نقش مهمي دارند


خبرگزاري دانشجويان ايران - زنجان
سرويس: استان‌ها

استاندار زنجان با اشاره به تخصيص اعتبار 20 ميليارد توماني جهت راه‌اندازي بنياد مهدويت در سال 88، گفت: متأسفانه پس از آن جلسه، هيچ كسي پيگير مسائل اين بنياد نبوده و در راستاي پيشرفت اين طرح گامي بر نداشته است و اين در حالي است كه طرح بنياد غدير كه هم‌زمان با بنياد مهدويت مطرح شده بود، در حال احداث است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه زنجان، محمد رئوفي‌نژاد شامگاه چهارشنبه 12 بهمن در جلسه ستاد راهبردي فرهنگي با تأكيد بر اهداف ستاد راهبردي فرهنگي مبني بر اعلام برنامه‌هاي فراي وظايف عادي ادارات در اين جلسات و استفاده از ظرفيت‌هاي موجود در مناسبت‌ها و رخدادهاي مهم و بزرگ استاني، اظهار كرد: متأسفانه مسير اين ستاد بنا بر ضرورت‌ها عملي نشده و برخي دستگاه‌هاي مسئول فراموش كرده‌اند كه سنت و فلسفه فعاليت اين ستاد، تبادل اطلاعات و همكاري در رخدادهاي فرهنگي استان با يكديگر است.

نماينده عالي دولت در استان زنجان در ادامه با اشاره به در پيش بودن انتخابات مجلس نهم، عنوان كرد: دستگاه‌هاي فرهنگي در تشويق مردم جهت مشاركت گسترده در انتخابات نقش مهمي دارند و مي‌توانند با اطلاع‌رساني و آگاهي‌بخشي در ميان آنان، مؤثر واقع شوند.

استاندار زنجان، با بيان اينكه انتخابات مجلس نهم از حساسيت ويژه‌اي برخوردار است، خاطرنشان كرد: رسانه‌هاي سمعي و بصري، مطبوعات و دستگاه‌هاي فرهنگي بايد با همكاري يكديگر براي حضور حداكثري و مشاركت گسترده مردم بسترسازي كنند تا مانع تأثير تبليغات منفي طيف‌هاي زخم‌خورده سياسي در اذهان عمومي شوند.

در ادامه اين جلسه، معاون سياسي امنيتي استاندار زنجان با اشاره به اينكه كميته‌هاي 12 گانه ستاد راهبردي فرهنگي فعال نيستند، اظهار كرد: انتظار مي‌رود افراد حاضر در اين ستاد به اين نكته توجه داشته باشند كه حضور در اين جلسات، فرصتي مغتنم براي همه كساني است كه دغدغه فرهنگي دارند و بايد همه طرح‌ها در اين اتاق فكر مطرح و كارشناسي شود.

فيروز احمدي در ادامه، بحث مؤسسات فرهنگي خصوصي را يكي از محورهاي اصلي مصوبات مهم دولت در ارتقاء شاخص‌هاي فرهنگي عنوان كرد و گفت: موظفيم از ظرفيت فكري و فرهنگي نخبگان استفاده كنيم و اين نتيجه با سه سفر استاني هيأت دولت به استان به دست آمده است، پس بايد در جهت تقويت آنچه كه داريم، كوشا باشيم.

اين مقام مسئول تأكيد كرد: هر استاني كه به سمت تشكيل مؤسسات خصوصي رفته و مشاركت‌هاي عمومي را جذب كرده است، موفق بوده و اعتبار درخور شايسته‌اي نيز به آن‌ها اختصاص يافته است.

وي، با اشاره به هدايت طرح‌هاي دانشگاهي در جهت موضوع انتخابات، افزود: ورود ساير دانشگاه‌ها مثل جهاددانشگاهي در اين عرصه، يكي از انتظارات ماست.

دبير ستاد راهبردي فرهنگي استان زنجان نيز در اين جلسه با اشاره به فعاليت‌هاي ارزشمند جهاد دانشگاهي در اجراي برنامه‌هاي فرهنگي، ابراز كرد: اين نهاد در ارائه برنامه و طرح‌هاي بديع و نو، بسيار فعال است كه اين موضوع نشان مي‌دهد در صورت استفاده از ظرفيت‌هاي آن مي‌توان شاهد رشد برنامه‌هاي فرهنگي در استان بود و انتظار داريم از ظرفيت‌هاي فرهنگي جهاد دانشگاهي بيشتر استفاده شود.

موسي متوسلين تصريح كرد: اعتقاد داريم براي استفاده از ظرفيت‌هاي جهاددانشگاهي كميته‌اي با محوريت اين نهاد انقلابي تشكيل شود تا طرح‌هاي فرهنگي مورد پيشنهاد دانشگاهيان در اين كميته با مسئوليت جهاددانشگاهي بررسي شده و خروجي آن به ستاد راهبردي فرهنگي استان ارائه شود.

در ادامه اين جلسه، رئيس جهاددانشگاهي استان زنجان با بيان اينكه اين مركز در چهار حوزه آموزش، پژوهش، فرهنگ و اشتغال دانش‌آموختگان، به فعاليت مشغول است، گفت: آنچه كه شاكله اصلي جهاددانشگاهي را تشكيل مي‌دهد، مباحث فرهنگي است.

مهدي عباسي، افزود: كارگزين، افزايش شناخت و معرفت ديني دانشجويان و شبكه‌سازي در راستاي منويات مقام معظم رهبري را سه محور فعاليت‌هاي مجموعه جهاددانشگاهي عنوان كرد.

عباسي، تصريح كرد: جشنواره رزق حلال، طرح جامع ختم قرآن‌كريم، نمايشگاه ادواري آب و آيينه، كارگاه‌هاي ميان‌رشته‌اي قرآن‌كريم، همايش دانشجوي تقريب مذاهب اسلامي، فراخوان ديدگاه‌هاي اقتصادي قرآن‌كريم، جشنواره تاريخ شفاهي انقلاب و طراحي تقويم مكمل آموزشي دانشجويان، از جمله مواردي است كه در بحث كارگزين به آن پرداخته خواهد شد.

وي، با بيان اينكه در جشنواره رزق حلال، آفات روحي و جسمي مال حرام و الگو و شاخص‌سازي در رزق و حلال مورد تأكيد است، عنوان كرد: ايجاد مشاغل جديد، ايجاب مي‌كند كه اين جشنواره را پايه‌گذاري كنيم و اين امكان وجود دارد كه جهاددانشگاهي زنجان بتواند دبيرخانه جشنواره دائمي رزق حلال در زنجان شود.

رئيس جهاددانشگاهي زنجان با اشاره به طرح جامع ختم قرآن‌كريم، اظهار كرد: اين طرح براي اولين‌بار در كشور در دانشگاه علمي كاربردي جهاد دانشگاهي زنجان و در زمان امتحانات دانشجويان اين مركز به مرحله اجرا درآمده، به‌طوري كه آيات قرآن به صفحاتي تبديل شده و در اختيار دانشجويان قرار گرفته است كه طي دو هفته گذشته 15 بار ختم قرآن در اين مركز انجام شده است كه اين طرح مي‌تواند در نهادها و سازمان‌هاي ديگر نيز گسترش يابد.

عباسي، برگزاري نمايشگاه ادواري آب و آيينه را از ديگر برنامه‌هاي اين مجموعه دانست و افزود: بسته بسيار مناسبي در خصوص حجاب و عفاف جمع‌آوري شده و براي اولين‌بار در دانشگاه زنجان در فضايي بالغ بر يك‌هزار مترمربع انجام شد كه در آن پوسترهاي نمايشگاهي حريم ريحانه، ايستگاه بلوتوث، پاسخ به سئوالات و شبهات با عنوان "اينجا چراغي روشن است" و غرفه آتليه با عنوان "عكس با حجاب اسلامي" داير شد.

اين مقام مسئول، با بيان اينكه كارگاه‌هاي ميان‌رشته‌اي قرآن‌كريم در هفت محور روان‌شناسي، طب، سياست، مديريت، اقتصاد، علوم‌تربيتي و جامعه‌شناسي تشكيل شده است، افزود: تاكنون 20 گارگاه در اين زمينه برگزار شده است.

وي، با اشاره به اعلام فراخوان جشنواره ديدگاه اقتصادي قرآن‌كريم با محوريت سوره انفال، افزود: اين جشنواره به صورت سراسري در زنجان برگزار خواهد شد كه با هماهنگي سازمان فعاليت‌هاي قرآني كشور در صدد هستيم كه دبيرخانه دائمي آن را در زنجان داير كنيم.

اين مقام مسئول، با بيان اينكه طراحي تقويم مكمل آموزشي دانشجويان در كنار دروس روزمره براي دانشجويان در نظر گرفته شده است، عنوان كرد: مهارت‌هاي شغلي، علمي و آموزشي براي دانشجويان تدريس مي‌شود كه قريب به 30 كارگاه تاكنون در دانشگاه‌هاي مختلف به‌ويژه در دانشگاه زنجان برگزار شده است.

عباسي، در بخش ديگر از سخنان خود به شبكه‌سازي و شناخت آن اشاره كرد و يادآور شد: براي اين كار چهار فعاليت عمده را در دستور كار خود قرار داديم كه راه‌اندازي دفاتر فرهنگي در دانشگاه‌هاي مختلف، ارتقاء و توانمندسازي كانون‌هاي فرهنگي كه راه‌اندازي صندوق قرض‌الحسنه دانشجويان جهاددانشگاهي از جمله آن بوده و مجوز آن نيز اخذ شده است و اميد مي‌رود كه در دهه‌فجر امسال اين مركز افتتاح شود.

وي، با اشاره به جشنواره تاريخ شفاهي انقلاب، گفت: متأسفانه برخلاف بحث دفاع‌مقدس، آن‌چنان كه بايد در خصوص انقلاب، كاري صورت نگرفته است و با توجه به كهولت سن افراد حاضر در اين مقطع زماني، مي‌طلبد كه در اين امر فعاليت‌هاي بيشتري انجام شده و خاطرات اين افراد ثبت شود.

رئيس جهاددانشگاهي زنجان با بيان اينكه اجراي اين طرح نيازمند حمايت نهادهاي مختلف مي‌باشد، خاطرنشان كرد: براي انجام اين كار، تيم‌هاي دانشجويي به محل كسب و كار افراد انقلابي اعزام شده و خاطرات آنان به شكل مكتوب ثبت شده يا در صورت تمايل افراد، اقدام به ضبط خاطرات آنان مي‌كنند.

در ادامه اين جلسه، رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي زنجان با اشاره به فرا رسيدن ايام مبارك دهه‌فجر، عنوان كرد: بيش از چهار هزار برنامه متنوع براي دهه‌فجر امسال تدارك ديده شده است تا مردم هميشه در صحنه از آن بهره‌مند شوند.

سيدسعيد حسيني با اشاره به فرازهايي از وصيت سياسي الهي امام خميني (ره)، گفت: نقطه اوج برنامه‌ها در 22 بهمن با حضور باشكوه و گسترده مردم اتفاق خواهد افتاد تا پاسخ دندان‌شكني به استكبار جهاني و فتنه‌گران داخلي و خارجي باشد.

اين مقام مسئول، نواخته شدن زنگ گلبانگ انقلاب در مدارس، ميثاق مجدد با رهبر معظم انقلاب، اجراي مسابقات سراسري بصيرت، برگزاري كرسي‌هاي آزادانديشي در دانشگاه و اعزام كاروان‌هاي زيارتي به قم، مشهد و مرقد امام راحل را از جمله برنامه‌هاي اين ارگان در ايام مبارك دهه‌فجر عنوان كرد.

انتهاي پيام

پنجشنبه|ا|13|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن