تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ثروت فراوان، دشمن مؤمنان و پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815022706




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تحريم هاي ايران گزنده بود


واضح آرشیو وب فارسی:ايران دیپلماسی: تحريم هاي ايران گزنده بود
همزمان مدير بخش جاسوسي ملي، جيمز كلپر نيز خاطرنشان كرد كه تحريم ها تا كنون در تغيير رفتار مقامات تهران موثر نبوده اند اما به نظر مي رسد برخي مقامات تهران به دنبال رويارويي با ايالات متحده در صورت افزايش تهديد ها هستند.


ديپلماسي ايراني : عالي ترين مقام جاسوسي آمريكا بعد از ظهر روز سه شنبه در مقابل قانونگذاران كنگره اظهار داشت كه ايران پيامد تحريم هاي اقتصادي را كه به دليل ادامه فعاليت هاي هسته اي جمهوري اسلامي اعمال مي شود، احساس كرده، هرچند كه هنوز مقامات تهران براي توليد سلاح هسته اي تصميم گيري نكرده اند.
ديويد پترائوس، رئيس سازمان جاسوسي آمريكا، سيا، افزود: تحريم ها گزنده بوده اند و به خصوص در هفته هاي اخير پيام آنها براي جمهوري اسلامي بيشتر بوده است. به گفته وي آنچه كه هم اكنون بايد مورد توجه قرار گيرد، ميزان اثرگذاري تحريم ها بر نارضايتي مردم و تاثير تحريم ها بر روند اتخاذ تصميم هاي استراتژيك از سوي رهبران ايران است. خبرگزاري رويترز به نقل از پترائوس گزارش داد: اين در حالي است كه ارزش ريال كاهش يافته و با وجود تورم، سرمايه ها از بانك ها خارج مي شود.

از سوي ديگر مدير بخش جاسوسي ملي، جيمز كلپر نيز خاطرنشان كرد كه تحريم ها تا كنون در تغيير رفتار مقامات تهران موثر نبوده اند اما به نظر مي رسد برخي مقامات تهران به دنبال رويارويي با ايالات متحده در صورت افزايش تهديد ها هستند. وي در مقابل قانونگذران آمريكايي مدعي شد: سوء قصدي كه در سال 2011 به جان سفير عربستان سعودي در آمريكا طراحي شده بود، نشان مي دهد كه برخي مقامات تهران به دنبال حملاتي عليه منافع آمريكا هستند. اين در حالي است كه در مورد سوء قصد هاي بيشتر عليه منافع آمريكا و متحدانش در سراسر جهان نيز نگراني هايي وجود دارد.
پترائوس در پاسخ به سئوالي كه از سوي يكي از سناتور ها در مورد احتمال حمله اسرائيل به ايران مطرح شده بود،گفت: ما اخيرا با رئيس موساد ملاقات داشته ايم. ما با آنها همكاري داريم و البته ايران براي اسرائيل يك تهديد است.

تحريم نفت
رئيس سيا در بخش ديگري از اظهاراتش روابط چين و ايران در بخش نفت را مورد توجه قرار داده و يادآور شد كه چين ميزان واردات نفت از ايران را كاهش داده است و اكنون در صدد بررسي ادامه اين روند است.
وي افزود: به نظر مي رسد كه توليد نفت عربستان افزايش يافته و مي تواند بخشي از نياز بازار را در صورت تحريم نفت ايران برآورده كند.
اين در حالي است كه آمريكا در 31 دسامبر 2011 تحريم بانك مركزي ايران را تصويب كرده و اين قانون موجب مي شود كه بانك ها و موسسه هاي مالي خارجي در پرداخت پول نفت به ايران دچار مشكل شوند. علاوه بر اين اتحاديه اروپا نيز قصد دارد از اول جولاي، واردات نفت از ايران را متوقف كند.

2012، سالي حساس
در مقابل اظهارات پانه تا يكي از دمكرات هاي سنا نيز مدعي شد كه سال 2012 سالي بسيار حساس در بازداشتن ايران از دستيابي به سلاح هسته اي است. اين در حالي است كه برخي مقامات جاسوسي آمريكا مي گويند كه مقامات تهران هنوز براي توليد بمب هسته اي تصميم نگرفته اند و از سوي ديگر جمهوري اسلامي نيز اهداف هسته اي خود را صلح آميز توصيف مي كند.
به گفته كلپر، تحريم ها عليه ايران بسيار آسيب رسان خواهد اما در عين حال ايران گزينه ها را براي توليد سلاح هسته اي باز گذاشته است و اين امكان وجود دارد كه ناگهان براي توليد سلاح تصميم گيري كند. چرا كه ايران تكنولوژي غني سازي اورانيوم را در دست دارد و بنا بر برخي برآورد ها در صورتي كه بخواهد مي تواند در مدت يك سال مقادير كافي اورانيوم مورد نياز براي ساخت سلاح هسته اي را توليد كند.
وي در بخش ديگري از اظهاراتش به روابط ايران و سوريه اشاره و خاطرنشان كرد در صورتي كه تغيير رژيم در سوريه اتفاق بيافتد، به منزله يك ضرر استراتژيك براي ايران خواهد بود.

پنجشنبه|ا|13|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران دیپلماسی]
[مشاهده در: www.irdiplomacy.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن