تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندانتان را به سه چيز ادب كنيد: عشق به پيامبرتان، عشق به خاندان او، و قرآن خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815631793




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش از حضور بي‌سابقه فيلم انيميشن‌ در جشنواره فجر آغاز حركت هنري به سمت سودآوري


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: گزارش از حضور بي‌سابقه فيلم انيميشن‌ در جشنواره فجر آغاز حركت هنري به سمت سودآوري
صنعت انيميشن‌سازي اين روزها در دنيا مورد توجه قرار گرفته است و اگر در ايران به اين هنر بزرگ توجه كافي و از آن حمايت شود، شايد بتوان در سال‌هاي آينده انيميشن‌هاي داخلي را جايگزين ساخته‌هاي غربي كرد.
به گزارش ، هرچند تا به حال هيچ انيميشن سينمايي در ايران نتوانسته‌ مخاطبان زيادي را به سينما بكشاند اما امسال به لحاظ كمي براي نخستين بار درسي‌امين جشنواره فيلم فجر 5 فيلم انيميشن حضور دارند و مورد داوري قرار خواهند گرفت.
«تهران 1500»، «عطر ولايت»، «سرزمين خواب»، «داستان سامرا» و «صداست كه مي‌ماند» عنوان انيميشن‌هايي است كه امسال در جشنواره رقابت مي‌كنند و از نظر برخي از كارشناسان حضور 5 انيميشن انقلابي در توليد انيميشن ايران ايجاد كرده است.
فيلم انيميشن «تهران 1500» به كارگرداني بهرام عظيمي كه توليد آن 4 سال طول كشيده است، داستان پيرمردي 160 ساله را روايت مي‌كند كه به دنبال مدركي براي اثبات هنرمندي خود است تا با اين مدرك بتواند قبري را در قطعه هنرمندان بهشت زهراي تهران از آن خود كند.
علي لطفي كارگردان فيلم كارتوني «سرزمين خواب» داستانش را از نگاه شخصيت‌هاي افسانه‌اي روايت كرده است. در اين فيلم «بزگوش» كه به جرم دروغ‌گويي به يك بچه غول تبديل شده، دچار بي‌خوابي مزمن شده و به سرزمين قصه راه مي‌يابد.
انيميشن «عطر ولايت» به كارگرداني مسعود صمدي قهرمان فيلم حاج رضا نام دارد كه نقش جانبازان شيميايي جنگ تحميلي را ايفا مي‌كند. در اين انيميشن قهرمان فيلم در يك شب باراني به ياد ايجاد جاده سيد الشهدا(ع) در منطقه عملياتي خيبر مي‌افتد كه در ادامه فيلم صحنه‌هاي درام و حماسه دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس را به تصوير مي‌كشد.
«داستان سامرا» به كارگرداني حسين سلطاني و وحيد چالاك و «صداست كه مي‌ماند» به كارگرداني سعيد چاري از ديگر فيلم‌هاي كارتوني راه يافته به جشنواره فيلم فجر امسال هستند.
با توجه به اين آمارهايي كه از فروش انيميشن در دنيا مطرح مي‌شود به نظر مي‌رسد اگر به انيميشن‌سازي و اين صنعت سودآور توجه كافي شده و از آن حمايت شود، مي‌توان از اين صنعت و هنر بزرگ استفاده‌هاي زيادي برد.
علاوه بر اين، كارشناسان و منتقدان سينماي انيميشن بر اين باورند كه اگر اين هنر در كشور ما نيز جاي خود را پيدا كند، مي‌توان آن را جايگزين انيميشن‌هاي خارجي كرد كه موفقيت بزرگي به حساب مي‌آيد، زيرا بار تأثيرگذاري انيميشن‌هاي ايراني كه به دور از قهرمان كاذب‌، اشاعه خرافات، اميدهاي پوشالي و بي‌اخلاقي و بي‌بند و باري‌هاي جنسي است با تمام نقاط ضعف و قوتش از نظر محتوا نسبت به بسياري از كارتون‌ها و انيميشن‌هاي ميلياردي هاليوود بهتر و مفيد‌تر خواهد بود.

پنجشنبه|ا|13|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن