تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816331291




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گلخانه ها ظرفيت مهم اشتغال لرستان / اميد فارغ التحصيلان رنگ مي گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: گلخانه ها ظرفيت مهم اشتغال لرستان / اميد فارغ التحصيلان رنگ مي گيرد
استان لرستان به عنوان قطب كشاورزي كشور در حال حاضر با تعداد زيادي از فارغ التحصيلان بيكار در بخش كشاورزي مواجه است كه به نظر مي رسد ايجاد گلخانه ها مي تواند مشكل بخشي از اين فارغ التحصيلان را حل كند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛استان لرستان با آب و هواي مناسب و رودهاي پرآب و خاك حاصلخيز استعداد ويژه اي براي كشاورزي دارد و به همين دليل پايه اصلي اقتصاد مردم اين استان را كشاورزي تشكيل مي دهد.

در حال حاضر اين استان با داشتن بيش از 848 هزار هكتار اراضي كشاورزي، 50 هزار هكتار باغات مثمر، ميزان بارندگي نرمال 570 ميليمتر، ميزان 13.5 ميليارد مترمكعب آب توليدي و خروجي از استان در طول سال و بيش از 6.5 ميليون راس دام سبك و سنگين همچنان به جايگاه شايسته خود در اين بخش دست نيافته است.

همچنين اين استان با دارا بودن 6.5 ميليون واحد دامي در رده ششم كشور قرار گرفته و افزون بر آن در زمينه شاخص تراكم نيز رتبه اول را در كشور داراست كه به عنوان يكي از مهمترين قطبهاي دامپروري كشور استعداد و توانايي ايجاد فرآورده هاي لبني، صنايع تبديلي فرآورده هاي گوشتي و صنعت چرم و پوست را داراست.

استان لرستان از جمله استانهاي غيرساحلي است كه داراي سه هزار و 39 دهنه چشمه، بيش از سه هزار و 250 حلقه چاه عميق و نيمه عميق، هزار و 527 رشته قنات و دو هزار و 450 كيلومتر مسير رودخانه و آبراهه است كه اين امكانات استان را داراي قابليت و چشم انداز توليد 23 هزار تن گوشت ماهي در سال كرده است. در حال حاضر ميزان توليد گوشت ماهي در استان بيش از پنج هزار و500 تن در سال است كه رتبه اول توليد ماهيان سردابي را در بين استانهاي غيرساحلي از آن خود كرده است.

گلخانه ها زمينه ساز توسعه اشتغال در بخش كشاورزي

اين در حاليست كه با توجه به آمار و اطلاعات موجود در استان، اراضي قابل كشت حدود 800 هزار هكتار است كه با وجود وفور آب و 23 دشت كه مرغوبترين و حاصلخيزترين اراضي را شامل مي شوند فقط حدود 190 هزار هكتار از اين اراضي - حدود 25 درصد - به زير كشت آبي رفته و مابقي به صورت ديم كشت مي شود.

به هر روي امروز كشاورزي به عنوان پايه اقتصاد لرستان با چالشهاي متعددي مواجه است كه بكارگيري فارغ التحصيلان اين بخش مي تواند كشاورزي سنتي لرستان را متحول كند ولي همچنان فارغ التحصيلان كشاورزي در اين استان به دلايل مختلفي بخشي از فارغ التحصيلان بيكار استان را به خود اختصاص داده اند.

اين در حاليست كه هم اكنون چهار گلخانه در اين استان در دست اجرا است كه تسريع در بهره برداري از اين گلخانه ها مي تواند بخشي از مشكل بيكاري فارغ التحصيلان كشاورزي استان را مرتفع كند.

اسحاق طاهري مقدم رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان لرستان در گفتگو با خبرنگار باشگاه جوان در خرم آباد در سخناني با اشاره به وضعيت مجتمع هاي گلخانه اي در دست ساخت استان لرستان اظهار داشت: در حال حاضر كار احداث چهار مجتمع گلخانه اي در سطح اين استان در دستور كار سازمان جهاد كشاورزي لرستان قرار گرفته است.

وي بيان داشت: اين چهار مجتمع گلخانه اي در شهرستانهاي خرم آباد، كوهدشت، پلدختر و اليگودرز در دست احداث هستند.

مجتمع گلخانه اي خرم آباد 98 درصد پيشرفت فيزيكي دارد

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان لرستان با اشاره به وضعيت مجتمع گلخانه اي شهرستان خرم آباد عنوان كرد: مجتمع گلخانه اي شهرستان خرم آباد در زميني به مساحت 32 هكتار در دست احداث است.

طاهري مقدم با بيان اينكه پيشرفت فيزيكي مجتمع گلخانه اي خرم آباد بيش از 98 درصد است ادامه داد: سرمايه گذاري صورت گرفته در بخش هاي زيربنايي در اين مجتمع گلخانه اي مبلغي بالغ بر دو ميليارد و 40 ميليون تومان مي باشد.

وي با اشاره به اينكه با احداث اين مجتمع گلخانه اي بيش از 240 شغل در خرم آباد ايجاد خواهد شد يادآور شد: با برنامه ريزي هاي صورت گرفته اين مجتمع گلخانه اي تا پايان نيمه اول سالجاري به بهره برداري خواهد رسيد.

5.6 ميليارد تومان صرف مجتمع گلخانه اي خرم آباد شد

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان لرستان با بيان اينكه در حال حاضر پيشرفت فيزيكي استخرها، لوازم برقي، تجهيزات و... اين مجتمع گلخانه اي بيش از 97 درصد است ادامه داد: كل سرمايه گذاري صورت گرفته براي احداث مجتمع گلخانه اي خرم آباد پنج ميليارد و 600 ميليون تومان مي باشد.

طاهري مقدم با اشاره به توليد سالانه اين مجتمع گلخانه اي عنوان كرد: سالانه بيش از چهار هزار تن انواع سبزي، صيفيجات، توت فرنگي و.... در مجتمع گلخانه اي خرم آباد توليد خواهد شد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مجتمع گلخانه اي شهرستان كوهدشت بيان داشت: مجتمع گلخانه اي شهرستان كوهدشت در زميني به مساحت 10 هكتار در دست احداث است.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان لرستان با بيان اينكه عمليات احداث مجتمع گلخانه اي شهرستان كوهدشت با سرمايه گذاري چهار ميليارد و 900 ميليون تومان شروع شده است ادامه داد: عمليات گازرساني، تهيه طرح و برق رساني اين مجتمع شروع شده است.

توليد هزار و 650 تن سبزي و صيفي جات در مجتمع گلخانه اي كوهدشت

طاهري مقدم با اشاره به اينكه با احداث اين مجتمع گلخانه اي در شهرستان كوهدشت 52 نفر فارغ التحصيل بخش كشاورزي اين شهرستان داراي شغل خواهند شد بيان داشت: پيشرفت فيزيكي اين مجتمع گلخانه اي در حال حاضر بيش از 40 درصد است.

وي با بيان اينكه توليد سالانه مجتمع گلخانه اي شهرستان كوهدشت بيش از يك هزار و 650 تن سبزي و صيفي جات خواهد بود ادامه داد: اجراي فاز دوم اين مجتمع گلخانه اي در دستور كار است كه براي اين بخش نيز اعتباري بالغ بر 330 ميليون تومان نياز است.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان لرستان همچنين در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به وضعيت مجتمع گلخانه اي شهرستان پلدختر نيز بيان داشت: مجتمع گلخانه اي شهرستان پلدختر در زميني به مساحت 20 هكتار در حال احداث مي باشد.

102 فارغ التحصيل در گلخانه پلدختر مشغول به كار مي شوند

طاهري مقدم پيشرفت فيزيكي اين مجتمع گلخانه اي را 50 درصد عنوان كرد و يادآور شد: تا كنون براي احداث مجتمع گلخانه اي شهرستان پلدختر بيش از يك ميليارد و 200 ميليون تومان هزينه شده است.

وي با بيان اينكه با احداث اين مجتمع گلخانه اي 102 نفر از فارغ التحصيلان بخش كشاورزي اين شهرستان داراي شغل خواهند شد عنوان كرد: توليد سالانه مجتمع گلخانه اي شهرستان پلدختر دو هزار و 200 تن انواع سبزي و صيفي جات خواهد بود.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان لرستان با اشاره به مجتمع گلخانه اي شهرستان اليگودرز بيان داشت: اين مجتمع گلخانه اي در زميني به مساحت 30 هكتار انواع گل و گياه زينتي در حال احداث است.

طاهري مقدم با بيان اينكه كار احداث اين مجتمع گلخانه اي با اعتباري بالغ بر 220 ميليون تومان شروع شده است بيان داشت: در حال حاضر كار احداث چاه، برق رساني و تهيه زمين اين مجتمع گلخانه اي انجام شده است.

به هر روي علي رغم اينكه گلخانه ها ظرفيتي منحصر به فرد براي توسعه اشتغال در بخش كشاورزي استان هستند ولي به نظر مي رسد روند احداث برخي از اين مراكز طولاني شده است كه بايستي مسئولان به منظور بهره برداري از اين واحدها روند احداث آنها را سرعت بخشند./س

پنجشنبه|ا|13|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 192]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن