تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821235284




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

میانگین توليد علم در ايران 11 برابر ميانگين جهاني


واضح آرشیو وب فارسی:پرتال دانشگاهی کشور:
میانگین توليد علم در ايران 11 برابر ميانگين جهاني

پرتال دانشگاهی به نقل از ایسنا: معاون آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به پيشرفت كيفي آموزش عالي در 30 سال گذشته، گفت: در اين 30 سال ميانگين توليد علم در ايران 11 برابر ميانگين جهاني بوده است.

نادري منش در سمينار ملي داده‌ها، روش‌ها و تكنيك‌هاي نوين در آموزش كاربردي علوم مختلف با بيان اينكه در 30 سال گذشته ايران از لحاظ توليد علم در دنيا مقام اول را داشته است، اظهار كرد: روي تربيت نيروي انساني بر اساس نياز داخل كشور كم كار شده است به همين دليل در سال‌هاي گذشته پروژه آموزش مبتني بر آمايش شكل گرفت.

وي با اشاره به گسترش كمي آموزش عالي، گفت: يكي از محاسن افزايش ظرفيت آموزش عالي توزيع متوازن آن بوده است به طوري كه در گذشته در جزيره‌اي مانند قشم هيچ موسسه آموزش عالي وجود نداشت اما امروز حدود 15 هزار دانشجو در اين جزيره مشغول به تحصيل هستند.

نادري منش تاكيد كرد: با توجه به روند رشد نزولي افراد 18 تا 24 سال كشور تا پايان برنامه پنجم قطعا به هدف خود يعني پوشش 40 درصدي آموزش عالي اين سنين خواهيم رسيد.

وي همچنين با بيان اينكه بايد نيروي انساني مورد نياز هر منطقه را بر اساس نيازهاي داخلي كشور تربيت و تامين كنيم، گفت: يكي از وظايف ما آموزش و تربيت نيروهاي مهارتي و كاري است به همين دليل در حال حاضر در مصوباتي كه در شوراي گسترش شكل داديم بيش از 12 درصد از رشته‌ محلهايي كه تصويب كرديم مربوط به علمي كاربردي است.

معاون آموزشي وزيرعلوم در پايان افزود: وظيفه علمي كاربردي تربيت 60 درصدي از جامعه است كه تحت پوشش آموزش عالي قرار نمي‌گيرند




1390/12/17





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پرتال دانشگاهی کشور]
[مشاهده در: www.unp.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن