تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816536746




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ثبت بيش از 61 هزار ازدواج دانشجویی در سال 90


واضح آرشیو وب فارسی:پرتال دانشگاهی کشور:
ثبت بيش از 61 هزار ازدواج دانشجویی در سال 90


معاون فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها گفت :آمار ثبت ازدواج هاي دانشجويي همه ساله روند صعودي داشته و امسال به 61 هزار و 400 زوج رسيده است .


به گزارش «شيعه نيوز» به نقل از واحد مرکزي خبر ،  حجت الاسلام قريشي در جمع خبرنگاران افزود : از اين تعداد  23 هزار زوج  در کارگاه هاي آموزشي نهاد که به مدت سه روز در مشهد مقدس برگزار مي شود ؛ شرکت خواهند کرد .

وي افزود : از هفته گذشته اعزام کاروانهاي زوج هاي دانشجو به مشهد مقدس آغاز شده است و در هرکاروان بين 700 تا هزار دانشجو اعزام مي شوند که به مدت سه روز در کلاسهاي آموزشي و تخصصي شناخت زوجين و فرهنگي و آموزشي و معنوي شرکت مي کنند. 

قريشي با بيان اينکه 433 هزار زوج دانشجو در 15 سال گذشته در ازدواج هاي دانشجويي نهاد نمايندگي ثبت نام کرده اند افزود :از ثبت نام کنندگان ازدواج هاي دانشجويي امسال ،29 و نيم درصد هر دو دانشجو هستند همچنين 5 / 67  درصد ثبت نام کنندگان  دانشجويان دختر و بقيه پسران دانشجو هستند .

معاون فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها  متوسط سن دانشجويان پسر در ازدواج هاي دانشجويي امسال را 5 / 25 سال و براي دختران 5 / 22 سال اعلام کرد و افزود : حدود 21 درصد آنها در زمان ثبت نام شاغل بوده اند .

وي درمورد مقطع تحصيلي زوج هاي دانشجوي امسال نيز گفت : از مجموع ثبت نام کنندگان ازدواج هاي دانشجويي سال تحصيلي جاري، 5 / 72 درصد درمقطع کارشناسي ، 12 درصد در مقطع کارداني، 5 / 12  درصد در مقطع کارشناسي ارشد و نزديک به سه درصد در دوره هاي دکترا تحصيل مي کنند.

حجت الاسلام قريشي همچنين به مهريه هاي زوجهاي دانشجو اشاره کرد و افزود : 33 درصد زوج هاي دانشجو سفرهاي معنوي را نيز جزو مهريه خود قرار داده اند و جالب اينجاست که آمار طلاق در بين افرادي که مهريه هاي سنگين داشته اند بيش از ديگران گزارش شده که نشان دهنده اين است که مهريه هاي سنگين ، ضامن دوام خانواده نيست .

معاون فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري دردانشگاه ها  آمار طلاق در ازدواج هاي دانشجويي دانشگاه هاي کشور را کمتر از يک درصد عنوان کرد و افزود : فهرستي از 185 هزار زوج دانشجو که طي پنج سال گذشته در سامانه ازدواج هاي دانشجويي ثبت نام کرده اند تهيه  و به سازمان ثبت احوال معرفي شدند که براساس آمارهاي استخراج شده اين سازمان ،  هزار و 300 زوج از اين دانشجويان طلاق گرفته بودند .

وي با ابراز گلايه از برخي اظهار نظرها مبني بر افزايش طلاق در ميان دانشجويان گفت : برخي نهادها و شخصيت هاي حقيقي  نداشتن شغل و درآمد و پختگي لازم در بين دانشجويان جوان را مهم ترين عوامل طلاق زوجهاي دانشجويي بيان ميکنند در حاليکه هم کفوي ، درک متقابل و شادابي دوران جواني اين زوجها و برگزاري کلاسهاي اموزشي براي اين زوجها به استحکام پايه هاي زندگي انها کمک و خلاف اين ادعاها را ثابت مي کند.


1390/11/26





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پرتال دانشگاهی کشور]
[مشاهده در: www.unp.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن