تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815607071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فضائلي:تنها ادبيات آمريكاييها تغيير يافته است/ درخواست از ارشاد براي اعزام به غزه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: فضائلي:تنها ادبيات آمريكاييها تغيير يافته است/ درخواست از ارشاد براي اعزام به غزه
سخنگوي انجمن روزنامه نگاران مسلمان با اشاره به شعار تغيير از سوي مقامات آمريكايي تاكيد كرد: آمريكايي ها تغييري در استراتژي نداشته اند و حداكثر موردي كه در رويكرد آنان تغيير يافته، نوع ادبيات در سخن گفتن است و ادعاهاي آنان همچنان به قوت خود باقي است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدي فضائلي سخنگوي انجمن روزنامه نگاران مسلمان، در نشست خبري خود با خبرنگاران با تبريك فرا رسيدن سي امين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي اظهارداشت: اين زمان فرصت ويژه اي است كه از ماهيت انقلاب و اهداف و آرمانهاي آن و همچنين دستاوردهاي 30 سال گذشته و فراز و فرودهاي سالهاي گذشته درسهايي براي آينده بگيريم.

وي با ابراز تاسف از توجه صرف به عملكرد ها در بحث بيان دستاوردهاي سالهاي پس از انقلاب از سوي نهادها و سازمانها تصريح كرد: اين شيوه باعث مي شود عظمت انقلاب و نتايج بزرگ و ارزشمندي كه از انقلاب به دست آمده مغفول بماند يا توجه لازم به آن نشود. در بيان عملكرد ها ممكن است مواردي به عنوان دستاورد انقلاب اسلامي مطرح شود كه در هر نظام ديگري نيز اتفاق بيفتد. اگر در حوزه اجرايي فعاليتي بوده نبايد به عنوان دستاورد انقلاب قلمداد شود زيرا در كشورهايي كه انقلاب نشده نيز ممكن است پيشرفت بيشتر از اين باشد.

فضائلي تصريح كرد: دستاورد انقلاب به ذات انقلاب بر مي گردد و مشابه آن را در كشورهاي ديگر كه از انقلاب بي بهره بوده اند نمي توان ديد.

وي با بيان اينكه خودباوري، اعتماد به نفس و خود اتكايي از دستاوردهاي انقلاب است، گفت: ممكن است در كشورهاي هم سطح با جمهوري اسلامي پيشرفت هايي را مشاهده كنيم اما اين محصول فكر خلاق و ذهن مردم آنها نيست.

فضائلي همچنين استقلال، بيداري اسلامي و تاثير انقلاب اسلامي بر معادلات بين المللي را از جمله ديگر دستاوردهاي انقلاب اسلامي خواند و افزود: امروز هيچ كشوري در دنيا نيست كه ادعا كند مي تواند در نظام سياسي ما دخل و تصرف داشته باشد امروز از استقلال مطلق سياسي برخوردار هستيم و در حوزه هاي ديگر نيز براي رسيدن به استقلال تلاش جدي شده است.

سخنگوي انجمن روزنامه نگاران مسلمان ازانديشمندان،صاحبان قلم و تريبون وهمكاران رسانه اي تقاضا كرد از فرصت سالروز پيروزي انقلاب استفاده كرده و به اهداف و دستاوردها و تهديدات بپردازند.

فضائلي درخصوص مقاومت مردم غزه در جنگ 22 روزه رژيم صهيونيستي نيز گفت: اگر چه به ظاهر تهاجم نظامي اين رژيم تمام شده و آتش بس برقرار شده است اما مجموعه اخبار و رويدادها نشان مي دهد موضوع غزه همچنان موضوع مهم در مسائل بين المللي و تاثير گذار در معادلات بين المللي است.

وي افزود: جنگ در بخش هاي سياسي و رسانه اي و تبليغاتي ادامه دارد و بايد به عنوان اصحاب رسانه درداخل و همچنين به هر قدر كه ممكن است در سطح رسانه اي در دنيا تلاش كنيم و بتوانيم از آرمان فلسطين دفاع كنيم و اجازه پايمال شدن خون هاي ريخته شده را ندهيم. در اين عرصه بايد پيگيري محاكمه جنايتكاران جنگي و بازسازي غزه به صورت جدي دنبال شود.

فضائلي به اقدام اردوغان نخست وزير تركيه در برابر مواضع اسرائيل اشاره و تصريح كرد: اين اتفاقات كوچك نيست و نشان از مشكلات پيش روي رژيم صهيونيستي دارد و همچنين حكايت از تحولات گسترده در روابط كشورها دارد.

وي از مسئولان وزارت ارشاد خواست تا با توجه به تلاشهاي رسانه اي خبرنگاران، گروهي از خبرنگاران و چهره هاي فعال در حوزه غزه را انتخاب و تمهيداتي فراهم كنند تا از روند بازسازي و اتفاقاتي كه رخ داده بازديد داشته و گزارشاتي تهيه كنند.

فضائلي درادامه اين نشست خبري به شعار تغيير ازسوي مقامات آمريكا اشاره و تصريح كرد: آمريكايي ها بحث تغيير را مطرح كرده اند اما آنچه تا كنون مشاهده شده است به گونه اي است كه نمي توان اسم آن را تغيير گذاشت زيرا آمريكايي ها تغييري در استراتژي نداشته اند و حداكثر موردي كه در رويكرد آنان تغيير يافته نوع ادبيات در سخن گفتن است و ادعاهاي آنان همچنان به قوت خود باقي است.

وي گفت: قطعا آمريكايي ها نمي توانند بدون تغيير در استراتژي خود تغييري در استراتژي جمهوري اسلامي خواستار باشند و اين تقاضاي زياده خواهانه است كه جمهوري اسلامي به آن پاسخ مثبت خواهد داد.

سخنگوي انجمن روزنامه نگاران مسلمان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به بحث هاي انتخاباتي مطرح در جامعه تاكيد كرد: انجمن از فضاي رقابتي در انتخابات و حضور چهره هايي كه بتوانند باعث افزايش مشاركت مردم شوند، استقبال مي كند. ما معتقديم هر قدر فضا گرمتر و پر شور تر باشد در يك نگاه كلان، منافع كشور تامين مي شود.

فضائلي براخلاق محوري و دوري از تخريب توسط كانديداها وحاميان آنان تاكيد كرد و گفت: بايد تلاش بر نقد سالم و غير مخرب باشد و از بزرگ نمايي نسبت به برخي اظهار نظرها دوري كرد.

وي درادامه اين نشست خبري درپاسخ به سئوال خبرنگاري درخصوص علت ترديد دوجناح اصولگرا واصلاح طلب براي معرفي كانديداي مورد نظر خود از نظر انجمن، گفت: دليل اين مضوع به بلاتكليفي جريان ها برمي گردد وقتي اختلاف نظر وجود دارد طبيعي است كه جريانها ديرتر مي توانند به تصميم برسند و اين موجب تاخير مي شود. دليل ديگر مي تواند اين باشد كه داوطلبان قدرت رقابت را در خود كم ببينند و فكر كنند نتوانند به راحتي رقابت كنند و نتيجه مطلوب را به دست نياورند و طبيعي است كه با احتياط بيشتري قدم بر مي دارند.

فضائلي سناريوهاي انتخاباتي را نيز دليل ديگري از تاخير در معرفي كانديداها عنوان كرد.

سخنگوي انجمن روزنامه نگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبني بر اينكه آيا با وجود تشكيل فراكسيون ها و گروههاي متعدد در جناح اصولگرا امكان اجماع در اين جريان وجود دارد، گفت: از آنجا كه در جريان اصولگرا هيچ فردي به عنوان نامزد انتخابات معرفي نشده، مطرح كردن بحث اجماع در زمان فعلي در اين جريان يك بحث انحرافي است.

وي افزود: تاكنون اظهار نظري از چهره هاي خاص و تشكل هاي با سابقه مبني بر عبور از احمدي نژاد مطرح نشده بلكه خلاف آن نيز بيان شده است بنابراين بايد منتظر معرفي چهره هاي جديد ماند.

فضائلي تصريح كرد: ايجاد حزب وفراكسيون جديد نيزنمي تواند به معناي انشعاب باشد. اينكه برخي افراد اصولگرا در موضوعا تي نظر ديگري داشته باشند امرمنفي نيست اگر سازو كار حزب درايران مانند غرب بود مي توان انتظار داشت كه در همه موارد مواضع يكسان باشد اما از آنجا كه سازو كار حزب درايران مانند ديگر كشورها نيستنيم توان چنين انتظاري داشت. بنابراين نبايد عجله كنيم و نتيجه اين مباحث در آِينده نزديك خود را نشان خواهد داد كه آيا اين اقدامات انشعاب است يا اختلاف نظر.

سخنگوي انجمن روزنامه نگاران مسلمان در پاسخ به سئوال ديگر خبرنگار مهر در خصوص فيلتر شدن سايت هاي خبري در آستانه انتخابات تصريح كرد: اطلاع دقيقي از اين موضوع ندارم اما مهم اين است كه قانون وضع شده درخصوص عملكرد اين نوع سايت ها رعايت شود واگر غير از اين باشد جاي نقد و اعتراض وجود دارد. ممكن است برخي سايت ها فضا را از مسير اخلاق خارج كنند كه طبيعي است كه بايد به شكل قانوني با آنها برخورد كرد.

وي در پاسخ به سئوال خبرنگاري كه پرسيد آيا با توجه به تاكيد محسن رضايي بر تشكيل دولت ائتلافي ، اين طرح در انتخابات رياست جمهوري آتي عملياتي خواهد شد، گفت: اينكه اين طرح عملي شود به شخصي كه رئيس جمهور شود بستگي دارد و اگر از ميان نامزدهاي مطرح كسي انتخاب شود دولت ائتلافي شكل نخواهد گرفت.

دوشنبه|ا|14|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 267]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن