تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بالاترين درجه دانايى، تشخيص اخلاق از يكديگر و آشكار كردن اخلاق پسنديده و سركوب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817002650




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

30 سال صلابت/ برق رساني به روستاها در گيلان، دستاورد بزرگ انقلاب


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: 30 سال صلابت/ برق رساني به روستاها در گيلان، دستاورد بزرگ انقلاب
صنعت برق يكي از اساسي ترين و زيربنايي ترين صنعت در جوامع مختلف است كه توجه به آن موجب رونق و رشد ساير بخش ها از جمله صنعت، توليد، كشاورزي و خدمات مي شود.


برخورداري از برق يكي از شاخص هاي توسعه يافتگي كشورها محسوب مي شود كه همه جوامع براي دستيابي به آن تلاشهاي فراواني داشته و دارند.
پس از پيروزي انقلاب اسلامي و به تبع آن افزايش پيشرفت و توسعه همه جانبه كشور و ارايه خدمات رساني به مردم، صنعت برق استان گيلان نيز با رشد قابل توجهي روبرو بوده است.
رشد سه برابري و 10 برابري شبكه گذاري برق و تعداد مشتركين از جمله شاخص هاي تلاش مسوولان نظام براي خدمات رساني به مردم درسي سال گذشته بوده است.
مديرعامل شركت توزيع برق گيلان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، در تشريح عملكرد سي سال گذشته اين شركت گفت: قبل از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي صنعت برق استان، داراي سه هزار و 80 كيلومتر شبكه فشار ضعيف هوايي و زميني بود كه پس از انقلاب و با پشتكار نيروهاي تلاشگر برق، اين مقدار به 12 هزار و 957 كيلومتر رسيد.
"جمشيد طالبي" افزود: اين ميزان شبكه گذاري افزايش 321 درصدي را نسبت به زمان قبل از پيروزي انقلاب اسلامي داشته است.
وي گفت: همچنين قبل از انقلاب، يك هزار و 20 كيلومتر شبكه فشار متوسط هوايي و زميني در گيلان وجود داشت كه در زمان حاضر با رشد 550 درصدي به شش هزار و 251 كيلومتر رسيده است.
وي ادامه داد: در عين حال كه تعداد ترانسفورماتورهاي هوايي و زميني نيز از يك هزار و 625 دستگاه به 10 هزار و 563 دستگاه افزايش يافته است.
"طالبي" يادآوردشد: 70 هزارو 533 مشترك در گيلان قبل ازانقلاب از روشنايي برق برخوردار بودند كه اين تعداد مشترك با توسعه شبكه و رشد جمعيت و نياز روزافزون به انرژي برق به 845 هزار و 264 مشترك پس از پيروزي انقلاب رسيد.
وي گفت: اين تعداد برخورداري مشتركين بيانگر رشد يك هزار و 98 درصدي در اين بخش بوده است.
اماآنچه در اين ميان به عنوان شاخصه مهم عملكرد صنعت برق در گيلان قابل توجه است، تامين و افزايش برخورداري روستاييان از روشنايي برق است زيرا روستاييان در قبل از انقلاب به نسبت مناطق شهري از امكانات كمتري برخوردار بودند.
با رشد قابل ملاحظه 398 درصدي روستاهاي برخوردار از انرژي، روح تازه اي در روستاها براي تلاش و كار به وجود آمد.
مدير عامل شركت توزيع برق گيلان گفت: با تلاش مستمر دولت جمهوري اسلامي، تعداد روستاهاي برق دار در گيلان از 407 روستا در قبل از انقلاب به دو هزار و 27 روستا پس از انقلاب افزايش يافت.
قابل ذكر است كه شركت توزيع برق گيلان از سال 72 ايجاد و از همان سال با در قالب مجموعه شركت برق منطقه اي گيلان فعاليت خود را آغاز كرد.
از سال 86 در راستاي استقلال مالي شركت هاي توزيع برق، شركت توزيع برق گيلان نيز از مجموعه برق منطقه اي استان جدا و فعاليت مستقل خود را آغاز كرد.
اين شركت در زمان حاضر خدمات خود را در قالب دو معاونت بهره برداري استان گيلان و شهرستان رشت، شش امور اجرايي، 40 ناحيه، قسمت و اداره به مشتركين ارايه مي دهد.
قابل يادآوري است كه باتوجه به موقعيت جغرافيايي گيلان، صنعت برق آن در طول 30 سال گذشته با بحرانهاي زيادي از جمله، زلزله رودبار و برف سنگين سال 83 و 86، روبرو بوده است.
زمين زلزله 3/7 ريشتري سال 69 رودبار و منجيل، علاوه بر اينكه موجب تخريب حدود 100 هزار واحد مسكوني، آموزشي و اداري شد، خسارت هاي سنگيني را هم به صنعت برق گيلان و در نقاط مركزي استان وارد كرد كه خوشبختانه با تلاش كاركنان شركت برق استان، اين مشكلات برطرف شد.
ضمن اينكه بارش هاي سنگين برف درسال هاي 83 و 86 نيز موجب قطع برق تعداد زيادي از روستاهاي گيلان، شكسته شدن تيرهاي برق و پارگي سيم هاي برق شد.
در آن زمان باوجود مسدود بودن راه هاي ارتباطي به دليل بارش سنگين برف كه ارتفاع آن در برخي از مناطق تا دو متر هم رسيد، كاركنان شركت توزيع برق گيلان را برآن داشت تا براي رفع اين مشكل با پاي پياده و حمل تجهيزات، نسبت به ترميم شبكه ها و رفع مشكلات اقدام كنند.
مديرعامل شركت توزيع برق گيلان در ادامه گفت و گو با ايرنا، خسارت وارده به شبكه هاي برق استان را بر اثر بارش برف سال 83، 460 ميليارد ريال و برف سال 86 را هم 170 ميليارد ريال اعلام كرد.
"طالبي" گفت: در زمان حاضر اين شركت با بيش از 917 هزار مشترك يكي از بزرگترين شركت هاي توزيع برق در سطح كشور است كه با يك هزار و 350 نفر نيروي رسمي و خدماتي، كار خدمات رساني به مردم و مشتركين را انجام مي دهد.
وي بيان داشت: اين شركت همچنين در راستاي ارايه خدمات بهتر به مشتركين، با به كارگيري سيستم هاي نرم افزاري براي فروش حضوري و تلفني انشعاب برق، خدمات خود را بدون وقفه در اختيار مشتركين قرار مي دهد.
ك/4 7289/1552/508 شماره 416 ساعت 13:08 تمام

دوشنبه|ا|14|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 968]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن