تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816386470




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختصاصي ايرنا/ بادامچيان: آمريكا در برابر حركت مردم ايران و رهبري لايق آن عاجز است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اختصاصي ايرنا/ بادامچيان: آمريكا در برابر حركت مردم ايران و رهبري لايق آن عاجز است
قائم مقام حزب موتلفه اسلامي، حركت مردمي و مومنانه ملت ايران همراه با رهبري لايق را استراتژي امام راحل(ره) ناميد و گفت: اين استراتژي هرجا كه باشد، جواب مي دهد و آمريكايي ها در برابر اين استراتژي عاجز هستند.


برخي فعالان و مبارزان دوران انقلاب اسلامي بر اين نظر اند كه اسدالله بادامچيان تاريخ زنده رويدادهاي سياسي 5 دهه گذشته است.
وي كه متولد سال 1320 در تهران است با احزاب سياسي قبل از تاسيس جمهوري اسلامي بويژه موتلفه اسلامي همكاري داشته و بارها زندان هاي شاه و شكنجه هاي سخت ساواك را تجربه كرده است.
بادامچيان كه از دوران نوجواني در حوادث سياسي 50 سال گذشته ايران حضور فعال داشته است و از مجاورت با منزل آيت الله كاشاني و نسبت خانوادگي با صادق اماني و هاشم اماني به نيكي ياد مي كند، به خوبي وجوه بارز و متمايز انقلاب اسلامي ايران با ساير نهضت ها و جنبش هاي ايران را بر مي شمارد.
قائم مقام حزب موتلفه اسلامي بارها از نقش بي بديل امام خميني (ره) در رهبري و مديريت مبارزات مردم سخن گفت، با تحليل آن از زواياي گوناگون، جمهوري عقيدتي را قابل ارايه به تمامي ملت هاي جهان دانست.
وي معتقد است، تشكيل حكومت ديني سالم، صحيح و مردمي مبتني بر مباني فقه اسلامي و تشيع آرزوي تاريخي ملت ايران بوده است كه جملگي در 22 بهمن 57 متجلي شد.
بادامچيان مسئوليت هاي دبير اجرايي حزب جمهوري اسلامي، نماينده دومين دوره مجلس شوراي اسلامي از تهران، معاون سياسي و مشاور امور اجتماعي رييس قوه قضاييه، رييس كميسيون ماده ده احزاب، نايب رييس اول خانه احزاب، عضو موسس، شوراي مركزي، دبير اجرايي، رييس مركز سياسي حزب موتلفه اسلامي را تجربه كرده و اكنون قائم مقام دبير كل اين حزب است.
وي تاكنون 50 جلد كتاب تاليف كرده كه بيشتر آنها چاپ شده است.
گفت و گوي خبرنگاران ايرنا با اسدالله بادامچيان فوق ليسانس علوم سياسي و دكتراي روابط بين الملل را كه در انتخابات مجلس هشتم به عنوان نماينده اصولگراي مردم تهران به مجلس شوراي اسلامي راه يافت، مي خوانيد:

** اسلام خواهي و وحدت اسلامي علت اصلي پيروزي انقلاب اسلامي
وي با تبيين علل اصلي و فرعي پيروزي انقلاب اسلامي گفت: علت اصلي همان است كه امام در وصيت نامه سياسي و الهي خود گفته اند؛ "اسلام خواهي" و "وحدت اسلامي".
نماينده اصولگراي مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي مقصود از اين اسلام را اسلام ناب نبوي، علوي و حسيني عنوان كرد و آن را از اسلام تحجر، التقاطي، روشنفكرمابانه و سليقه اي مبرا دانست.
وي در تبيين علل اصلي انقلاب اسلامي به مساله فرهنگ تشيع به معناي اين كه اسوه حكومت براي شيعيان و مسلمانان حكومت امام علي(ع) بوده است، اشاره كرد و گفت: مردم حاكمان را مي سنجيدند كه چقدر به حكومت علي (ع) مي مانند و آيا اين حكومت بر مسير ارزش ها حركت مي كند؟

** مردم در نهضت مشروطه دنبال "عدالت خانه اسلامي" بودند اما مسير منحرف شد
بادامچيان كه از مبارزان دوران انقلاب اسلامي بوده است با ترسيم سير تاريخي مطالبات مردم ايران و اين كه دنبال حكومت اسلامي بودند، اظهار داشت: آنان در نهضت مشروطه "عدالت خانه اسلامي" را مي خواستند؛ بعد به انحراف رفت، مشروطه غربي بر آنها حاكم شد؛ كارشان به ديكتاتوري رضاخاني انجاميد و بعد هم معلوم شد اينها مزدوران استعمار هستند.
وي بار ديگر با تاكيد بر اين كه مردم در پي يك حكومت سالم، صحيح و قوي بودند، به حضور خود در جريان ملي شدن صنعت نفت اشاره اي كرد و از سرخورده شدن مردم نسبت به حكومت روشنفكران مذهبي در آن جريان سخن گفت.
قائم مقام حزب موتلفه اسلامي به عنوان قديمي ترين و فراگير ترين تشكل انقلابي پيش و پس از پيروزي انقلاب اسلامي گفت: به عنوان كسي كه در آن جريان بودم احساس كردم جبهه ملي ها به جاي تشكر از آيت الله كاشاني كه رهبر كلان ملي شدن نفت را بر عهده داشت با او دعوا كردند يا به جاي تشكر از فداييان اسلام و شهيد نواب صفوي به مقابله با آنان برخاستند.

**آرزوي يك حكومت مستقل مردمي اسلامي در ذهن تاريخي ملت
وي در جمع بندي اين بخش از سخنان خود از آرزوي يك حكومت مستقل مردمي اسلامي در ذهن مردم و نجات از وضعيتي كه دو حكومت پهلوي براي آنان بوجود آورده بودند، نام برد و آن را انگيزه مهمي خواند كه مردم را با هم همراه كرد و وقتي يك رهبري ديني به عنوان يك علت اصلي با آنان همراه شد، حلقه مبارزاتي شان را تكميل كرد.
بادامچيان تصريح كرد: اين بار مردم رهبر و مرجع تقليد شان را يك انسان عالم، شجاع، سازش ناپذير، منطقي، با تقوي كامل و كاملا سياستمدار شناختند؛ بنابراين مردم دور امام جمع شدند و امام به خوبي توانست آن علت اصلي را در نظر بگيرد.
وي در ادامه تبيين نقش رهبري امام افزود: ايشان با رهبري قوي خود طي شانزده و نيم سال و در ميان بهت و حيرت جهاني، انقلاب اسلامي را با كمترين هزينه، شهيد و آسيب به پيروزي رساند.

**نظام جمهوري اسلامي مبتني بر ولايت فقيه پايه تحولات در جهان معاصر
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي ايجاد نظام جمهوري اسلامي مبتني بر اصل ولايت فقيه عادل را كه نظام حكومت ديني جديد است، ره آورد ديگر مبارزات مردم ايران به رهبري امام برشمرد كه در دنيا تحول ايجاد كرده است.
وي با انتقاد از اين كه برخي دوستان آن را محدود به اسلام دانسته اند، گفت: اين فرصت كمتر فراهم شده است تا نظريه يادشده در ساير محافل علمي جهاني جا بيفتد.
بادامچيان به كار بردن "جمهوري عقيدتي" را كه در راس آن فردي حقوقدان، دانشمند، مدير و اصلح قرار بگيرد، از ويژگي عدالت در هر فرهنگي برخوردار باشد، رابطه اش با مردم ولايي و نه امپراطوري، شاهانه و رياست مابانه باشد را ترجيح داد.
وي تاكيد كرد: اگر بتوانيم اين نظريه را به عنوان يك نظام حكومتي جديد در دنيا جا بيندازيم يك تحول عظيم در كنار نظام هاي سلطنت استبدادي، مشروطه، جمهوري رياستي و جمهوري برگزيدگان است.
عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي نتيجه گيري كرد:" آن وقت در فرانسه به ساركوزي راي نمي دهند و او را فردي صالح، عادل، اصلح و حقوقدان نمي دانند؛ شايد به اوباما هم راي نمي دادند و در همان مذهب و عقيده خود دنبال فرد عادلي مي گشتند.

**علل فرعي پيروزي انقلاب و حكومت هزار فاميل پهلوي
اين فعال دوران انقلاب اسلامي همچنين نابساماني هاي اقتصادي، فساد و فحشا، حكومت هزار فاميل ننگين پهلوي، سلطه فراماسونر هاي بيگانه، عقب ماندگي از دنيا و ... را از علل فرعي شكل گيري انقلاب اسلامي و در ادامه پيروزي آن ذكر كرد.
از بادامچيان سئوال كرديم كه چه اتفاقي روي داد كه پس از حوادث 31 تير 1331 و 28 مرداد 1332 و با وجود فضاي معلقي كه وجود داشت بر عليه انقلاب كودتايي صورت نگرفت؟
وي با اشاره به جريان روي كارآمدن محمد مصدق و آيت الله كاشاني گفت: در 30 تير 1331 شاه همه كاره بود صبح تا ظهر شاه مجبور شد قوام سلطنه يك فراماسونر انگليسي پيچيده كهنه كار ر ا بركنار كند و ملت پيروز شود؛ چون همه وحدت داشتند؛ رهبري مبارزه به دست آيت الله كاشاني بود مصدق، كاشاني را تضعيف نكرده و اختلافات مصدق و كاشاني موجب تضعيف مصدق نشده بود.
قائم مقام حزب موتلفه اسلامي گفت: 13 ماه بعد شاه از ايران گريخته بود؛ مصدق وزير جنگ و ارتش در اختيار او بود و هيچ رقيبي نداشت؛ شب 28 مرداد مرحوم كاشاني براي مصدق نامه نوشت كه درصدد كودتا هستند اما مصدق پايين نامه مغرورانه نوشت: "من مستحضر به پشتيباني ملت هستم".
وي اظهار داشت: پس از شروع درگيري ها گروهي اراذل و اوباش به خيابان ها ريختند و مردم فقط نگاه مي كردند؛ مصدق مي توانست پيام بدهد به ملت كه باشيد؛ گارد شاهنشاهي خانه مصدق را محاصره كرد اما يك نفر به حمايت از وي نرفت يك تظاهرات در شهر راه نيفتاد؛ كاشاني يك حكم نداد.

**شاه مسلط و نهضت ملي شدن نفت به كنسرسيوم تبديل شد
بادامچيان با اشاره به مسلط شدن شاه در اين مقطع زماني گفت: نهضت ملي شدن نفت به كنسيرسيومي تبديل شد كه اواخر روزي شش و نيم ميليون بشكه صادر مي كرد؛ 40 درصد را آمريكايي ها، 43 درصد انگليسي ها، 12 درصد آلمان، فرانسه، ايتاليا و كشورهاي غربي و 5 درصد آن را ايراني ها مي بردند.
وي افزود:‌ مردم با تجربه اي كه از حكومت ليبرال ها و روشنفكرها داشتند، احساس كردند آنها نمي توانند حكومت كنند، لذا مبارزات آن سال هيچ كدام جواب نمي داد؛ "كندي" مي خواست جبهه ملي را به جاي شاه بگذارد؛ فضاي باز مانند كارتر داد بعد آمريكايي ها متوجه شدند اينها توانايي و موقعيتي بين مردم ندارند.

**مردم خود را در امام و امام خود را مردم ديد
وي از همكاري مردم و اين كه امام خود را در مردم ديد و مردم خود را در امام ديدند به عنوان وجه تمايز دوران جديد مبارزات با دوران هاي گذشته ياد كرد و گفت: اين شيوه سبب شد مردم جان دهند؛ وقتي امام حكم مي داد حكم ايشان شرعي بود.
اين فعال دوران انقلاب اسلامي گام هاي پرقدرت امام را يادآور شد و گفت: بحث اين نبود كه قوام سلطنه برود مصدق بيايد؛ بلكه "شاه برود، حكومت اسلامي بيايد"؛ "حكومت وابسته برود حكومت مستقل بيايد"؛ "خفقان ديكتاتوري برود، آزادي بيايد"؛ "نمايندگان مجلس فرمايشي بروند، منتخبان ملت بيايند"؛ "رييس جمهور كشور منتخب ملت باشد نه با كودتاي آمريكايي و انگليسي سركار بيايد".

بادامچيان مسير گفت و گو را به اين سمت برد كه انقلاب اسلامي چگونه ماند و رمز مانايي آن چيست؟
وي گفت: اول مي گفتند انقلاب اسلامي يك هفته بيشتر دوام نمي آورد بعد گفتند يك ماه بني صدر هم كه رفت، گفت 15 روز ديگر در تهران هستيم بعد گفت دو ماه، سه ماه، شش ماه، سه سال و بعد از رحلت امام؛ اما هيچ گاه اين گونه نشد.
قائم مقام حزب موتلفه اسلامي، بنيادهاي مستحكم انقلاب اسلامي مبتني بر يك نظام الهي و اسلامي و خاستگاه مردمي را خلل ناپذير خواند و تصريح كرد: امروز قدرت ايران اسلامي به گونه اي است كه در انتخابات آمريكا محور اصلي هر دو نامزد انتخابات رياست جمهوري اين كشور رفتار با ايران است؛ اوباما مي گفت: "مذاكره با ايران بدون قيد و شرط" و مك كين مي گفت: "مذاكره آري ولي با قيد و شرط"
وي اظهار داشت: اولمرت وقتي آتش بس يك طرفه اعلام مي كرد، گفت:" حماس و حزب الله دستاورد ايران است.
وي گفت: يك روزنامه آمريكايي مي نويسد آمريكايي ها مي خواستند بيايند در عراق هم مرز ايران شوند و اسراييل را هم مرز ايران كنند اما عكس آن روي داده است.
اين تحليلگر مسايل سياسي و بين المللي در پاسخ به پرسشي درباره تاثير انقلاب اسلامي ايران بر روابط بين الملل به نشست شش كشور صنعتي در دي ماه سال 1357 اشاره كرد كه به زعم آنان براي چاره انديشي درباره ايران برگزار شد.
وي گفت: آنان تصميم گرفتند با حكومت نظامي و سركوب، انقلاب اسلامي ايران را باز بدارند؛ چون ازهاري نتوانست؛ هايزر را به جاي وي فرستادند با اجازه كشتار بيش از يك ميليون نفر؛ اگر راه حل نظامي جواب نداد، شوراي سلطنت و اگر نشد مهره بدلي و بعد اگر نشد رها كنند و اگر انقلابيون بر سر كار آمدند، ارتشبد قره داغي بيايد كودتا كند و سران مبارزه را بكشد.
بادامچيان با يادآوري دخالت اين كشورها، گفت: اما نتوانستند؛ رهبري، مديريت و مردم به گونه اي عمل كردند كه آمريكايي ها در تمامي برنامه ريزي هايشان شكست خوردند.

**بعد از انقلاب دل بستن به ليبرال ها، ترورها، جنگ تحميلي، تحريم، تغيير نظام
وي از چهره واقعي اين كشورهاي به ظاهر قدرتمند براي اميدواري به فروريختن انقلاب سخن گفت و افزود: بعد به دولت موقت بازرگان و دوستان ليبرال او دل بستند كه انقلاب را به سازش با آمريكا بكشانند اما اين امر با تسخير لانه جاسوسي و انقلاب دوم نشد؛ درصدد كودتا بر آمدند نشد؛ درگيري ها خلق نشد؛ دست به ترورهاي گسترده از جمله حادثه هفتم تير و هشتم شهريور زدند كه نشد؛ هشت سال جنگ تحميلي، تحريم اقتصادي و مساله هسته اي هم جواب نداد.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي از سياست موسسات پشت پرده آمريكا براي تغيير نظام پرده برداشت و گفت: وقتي به اين نتيجه رسيدند، نمي توانند نظام را تغيير دهند، دنبال تغيير رفتار رفتند.
از نكات قابل تاملي كه بادامچيان به آن اشاره كرد اين كه آنها در مساله عراق برنامه ريزي كرده بودند "اول عراق بعد ايران" يا "اول ايران بعد عراق".
اين فعال سياسي گفت: مبنايشان اين بود اگر بخواهيم به ايران حمله كنيم بايد در يك جا مستقر شويم تا نيروهاي نظامي بتوانند وارد شوند؛ حمل و نقل نيروي زميني آمريكا به خليج فارس حداقل دو ماه طول مي كشد، لذا سياست شان اين شد كه براي تغيير رفتار نظام ايران، در عراق و افغانستان نيرو پياده كنند و اين نيرو با ناوگان مستقر آمريكا و پايگاه هاي شان در خليج فارس همزمان به ايران حمل كند و بتوانند ايران را اشغال كنند.
وي با بيان اين كه هدف آنان اين بود كه ضربه فقط سركوب كننده و بعد رها كننده نباشد، خاطرنشان كرد: در عراق آمدند گير كردند در افغانستان چنان گير كردند كه ناتو قوي ترين سازمان نظامي كاملا زمين گير شده است.

**موسسه خطر كنوني آمريكا در استراتژي خود به تغيير رفتار ايران رسيده است
وي گفت: يك سياست استحاله "كالين پاول" وزير خارجه اسبق آمريكا در سياست خارجي اين كشور داشت كه با روي كار آمدن محمود احمدي نژاد به شكست انجاميد.
قائم مقام حزب موتلفه اسلامي اظهار داشت: معلوم شد ملت ايران نه تنها استحاله پيدا نكرده بلكه به كسي راي داده است كه بيشتر از همه شعارهاي انقلاب اسلامي را بيان مي كند.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي اطلاق "پيچيده و آگاه بودن" ملت ايران را به واژه "پيش بيني ناپذير بودن" آن ترجيح داد و با مهم خواندن اين موضوع گفت: ملت ايران ملتي غافلگير كننده است و سر بزنگاه ها غافلگيري هاي جالبي از خود نشان مي دهد.
وي رمز چند هزار سال استقلال ايران در كوران حوادث آن را مربوط به همين ويژگي تاريخي دانست.
عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي انقلاب اسلامي را الهام گرفته از نهضت حسيني خواند و گفت: ملت ايران و امام با خدا شروع كردند و خداگرايان همواره پيروز هستند.
وي تاكيد كرد: انقلاب اسلامي تا هر زمان كه خدايي و مردمي عمل و وحدت خود را حفظ كند به طور كامل پيروز است و استمرار مي يابد.

** آمريكايي ها در برابر درك پيام انقلاب اسلامي عاجز است
اين مبارز دوران انقلاب اسلامي با تاكيد بر اين كه آمريكايي ها "لبيك يا حسين" را نمي فهمند و در برابر درك پيام انقلاب اسلامي عاجز هستند، به مرور برخي رويدادهاي سال هاي پاياني سناريوي آمريكايي ها براي بقاي ننگين حكومت پهلوي پرداخت.
وي به سفر ژنرال هايزر به ايران و ماموريت وي در سركوب انقلاب اسلامي و مردمي ايران اشاره كرد و گفت: هايزر از افسران برجسته ارتش آمريكا است؛ دوره هاي جنگ كره، ويتنام، دانشگاهي ضد چريكي شهري و روستايي و دوره هاي جنگ رواني را ديده بود و از ورزيده ترين افسران ارتش آمريكا بود؛ كارتر به او قول داد انقلاب را سركوب كند رييس ستاد ارتش آمريكا شود!
بادامچيان يادآورشد كه آنها قصد داشتند با همراهي سرويس هاي جاسوسي، كشورهاي ديگر و افسران خودفروخته شاه كه آن روزها فرمانده بودند، مردم را سركوب كنند اما از عهده ملت برنيامدند.
وي گفت: هايزر در خاطرات خود مي نويسد: " سياست من اين بود كه نظامي ها مردم را بكشند و مردم نظامي ها را؛ كينه متبلور شود و ما آنها را سركوب كنيم اما با يك گروه پيچيده روبرو بوديم".

**گل در برابر گلوله
عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي از شعار "گل در برابر گلوله" به عنوان قوي ترين شيوه هايي ياد كرد كه جنگ رواني طرف مقابل را خنثي مي كرد.
وي اين استراتژي را صحيح، مردمي، عاطفي، ايماني، با تدبير امام و مديران انقلاب و ملت خواند و گفت: منافقين شعار ساخت كه "مي كشم آن كه برادرم كشت" و ما معتقد بوديم كه اين شعار آب به آسياب هايزر بود؛ از اين رو در گروه شعار اين شعارها را خنثي مي كرديم.

**سرودن شعارها و سروده هاي انقلاب
بخش آخر پاسخ پرسش قبلي، ما را ترغيب كرد تا از بادامچيان درباره گروه شعار و سرود از وي سئوال كنيم كه وي خود را مسئول تبليغات در تشكيلات مخفي متشكل از جامعه مدرسين، جامعه روحانيت، موتلفه و چهره هاي صادق انقلاب معرفي كرد.
وي كارهاي خودجوش و مردمي را از ويژگي هاي متمايز انقلاب اسلامي برشمرد و براي مثال گفت: همه امور انتظامات 65 هزار نفري دست شهيد صادق اسلامي از شهداي هفتم تير بود.
قائم مقام حزب موتلفه اسلامي اظهار داشت: آنان تهران را به 12 منطقه تقسيم و اداره كردند؛ بدون پول، حقوق، انتظار، نفوذ، و اين كه كسي سوء‌ استفاه كند؛ صادقانه كار كردند و وقتي كار تمام شد رفتند؛ اينها سربازان گمنام الهي هستند.
وي از گروه ساخت شعار و سرود انقلابي به مسئوليت "ابراهيم اكبري" كه بعدها كارمند وزارت خارجه شد و الان بازنشسته است نام برد و گفت: وي را در فرودگاه مي بينيد كه سرود مي خواند.
بادامچيان افزود: افرادي از جمله مرتضايي فر، حميد سبزواري، كاظم نيك نام، زورق و مداحي در آن جمع سرودها و شعار ها را مي ساختند؛ در خانه ضبط مي كرديم، روي كاغذ هاي پلي كپي چاپ و پخش مي كرديم و به شهرستانها و خارج كشور مي فرستاديم.

**خميني اي امام/ برخيزيد اي شهيدان
وي به سرود "خميني اي امام" و "برخيزيد اي شهيدان" بيش از بقيه توجه نشان داد و خاطره اي شنيدني دراين باره ذكر كرد: وقتي سرود "خميني اي امام" را مي خواندند امام در عالم "توجه الي الله" بود اما وقتي سرود "برخيزيد اي شهيدان" را خواندند اشك در چشمان امام حلقه زد؛ سرودي كه محتوايش بتواند در چشم استوار خميني اشك بياورد بسيار قوي و ارزنده است.

**دشمنان مي خواهند انقلاب را به استحاله بكشانند
از بادامچيان درباره تهديدات كنوني انقلاب اسلامي و نظام جمهوري اسلامي پرسيديم كه وي تاييد كرد يكي از اين تهديدات مي تواند براندازي نرم باشد.
وي گفت: آنها مي خواهند انقلاب ما را به استحاله بكشانند؛ يعني اسلام و انقلاب و جمهوري اسلامي است اما محتوايش چيز ديگري است؛ جلال آل احمد مي گويد: غربزدگي مثل گندم سن زده است به ظاهر گندم اما مسموم كننده است.
وي تصريح كرد: در نوشته هاي بسياري از اصلاح طلبان كه بوش و رايس از آنها حمايت مي كنند استحاله در كار است!
وي افزود: از مطهري تجليل مي كنند اما مي خواهند واقعيت مطهري و ديد نسبت به يك عالم فقيه و شجاع كه خطوط انحرافي را بهتر از همه مي شناخت يا بهشتي يا مدرس يا امام را تغيير دهند.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: آنها روي اينها خيلي كار مي كنند؛ زن مسلمان و جوان مسلمان است اما ذهن و فكرش چيز ديگري است.

**نبايد از وضعيت حفظ ارزش ها به حفظ حكومت به هر نحو تبديل شويم
وي مساله دوم در اين زمينه را اين گونه توضيح داد: از انقلاب ارزش ها و استقامت بر ارزش ها تبديل شويم به حكومتي كه حاكمان آن مي خواهند حكومت را به هر نحوي كه است حفظ كنند؛ خطري است كه بهشتي به صحت به آن اشاره مي كند:" به جاي حفظ انقلاب حفظ حكومت مي شود".
بادامچيان نكته بعد را اين گونه تبيين كرد كه انقلاب نتواند نظام خود را سامان دهد و نظامند كند و گفت: نظامند كردن در بخش اقتصاد به خوبي روشن است.
وي مشكل اقتصادي را نداشتن پول نفت و كمبود بودجه ندانست و گفت: با هفت ميليارد دلار درآمد نفتي هم كشور را اداره كرده ايم؛ جنگ و تحريم هم تاثير براندازي ندارد.
عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي مشكل اصلي و اساسي را نبود تبيين، مدل سازي و ساختاري سازي نظام اقتصادي اسلامي بيان كرد و افزود: هنوز مدير اقتصاد اسلامي را شكل نداده ايم، البته علت اش روشن است؛ ممكن است در 30سال نتوان اين كار را انجام داد اين كار را مقطعي و ضربتي انجام داديم اما امروز نفت و گاز و پتروشيمي در اختيار ماست در دولت ملي شدن نفت يك كشتي نفت فروختيم انگليسي ها آن را توقيف كردند.

**30 سال اداره كردن يك موفقيت بزرگي است
وي 30 سال اداره كردن كشور را يك موفقيت بزرگ خواند و در پاسخ به اين پرسش كه چرا برخي مشكلات حل نمي شود، گفت: بخشي از نظام اقتصادي ما غربي است بر مبناي سرمايه داري ليبراليسم دمكراسي، بخشي سوسياليستي و بخشي افكار كمونيست زده است.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: در دنيا علم اقتصاد، اقتصاد را اداره نمي كند بلكه نظام اقتصادي، دنيا را اداره مي كند.
وي نظام اقتصادي اسلامي را داراي يك اقتصاد عدالت محور و قسط محور مردمي ارزيابي كرد و گفت: براي تعريف آن به نظريه پردازاني نياز داريم كه به قوانين اقتصاد مسلط باشند؛ مباني اقتصاد اسلامي را بدانند؛ مقتضيات ايران و جهان را بشناسند؛ بنابراين تكفير دانشگاهي و حوزوي نكنيم تا از نظريه پردازي به نظريه پردازان و دكترين برسيم.
بادامچيان با بيان اين كه در اين سه سال قدري بومي فكر كرده ايم اظهار داشت: آنچه در دانشگاه ها مي خوانند غربي است در حوزه ها مباني اقتصاد اسلامي است اما نظام اقتصاد اسلامي نيست.

**دولت مطلوب بايد در خط امام و ولايت فقيه باشد
وي در تبيين ويژگي هاي دولت اسلامي، گفت: اين دولت بايد در خط امام و خط اصيل ولايت فقيه باشد كه انقلاب را پيش برد و مستقل نگهداشت.
قائم مقام حزب موتلفه اسلامي تصريح كرد: اگر يك دولت منطبق بر اين نباشد نمي تواند كار كند.
وي تاكيد كرد: اگر ملت مي خواهد راه پر از عزت و شرافت و افتخار را منهاي ذلت طي كند بايد به كساني راي دهد كه در خط مستقيم امام و ولايت فقيه كار مي كنند و پيشرفت را بر مبناي مباني فقهي اسلام مي دانند.

**خميني مغزها را تسخير مي كند نه مرزها
وي با اشاره به مطلب يكي از انديشمندان مبني بر اين كه "خميني مغزها را تسخير مي كند نه مرزها" درباره بحث صدور انقلاب اسلامي گفت: از روزهاي اول اين بحث را داشتند كه ايران مي خواهد انقلاب خود را صادر كند و دنيا را در اختيار بگيرد؛ چون ذهنيت شان جهان گيري و جهان گشايي است تصور مي كنند ايران مي خواهد جهان را بگيرد.
عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي افزود: وقتي ذهن يك ملت را بتوان آزاد كرد يك انسان آزاد و مستقل مي شود همان گونه كه يك و نيم ميليون نفر ملت غزه نام اش را مقاومت مي گذارد اين اساس اش را از غربي ها نگرفته است مبارزات ليبرال دمكراسي غربي نيست بلكه از اسلام خط امام و انقلاب اسلامي است.
وي گفت: سراسر جهان عليه ظلم و بيدادگري مي جنگد و لنگه كفش را به عنوان نماد مقاومت قبول كرده است.
وي در پايان اين گفت و گو اظهار داشت: ما جهان گشا نيستيم؛ دل گشا هستيم.
سيام 9139-7432
گفت و گو از ليلا جودي و رسول محمدحسني

دوشنبه|ا|14|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن