تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 27 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخاوت از اخلاق پيامبران و ستون ايمان است . هيچ مؤمنى نيست مگر آن كه بخشنده است و تنها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811422781




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش نخستين جشنواره تجسمي فجر آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: همايش نخستين جشنواره تجسمي فجر آغاز شد
بخش همايش نخستين جشنواره هنرهاي تجسمي فجر صبح امروز 14 بهمن با حضور هنرمندان ايراني و خارجي در موزه هنرهاي معاصر تهران آغاز به كار كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم افتتاحيه همايش جشنواره تجسمي فجر با حضور محمود شالويي مدير كل هنرهاي تجسمي، عبدالمجيد حسيني راد دبير بخش همايش و جمعي از هنرمندان داخلي و خارجي در موزه هنرهاي معاصر تهران برگزار شد.

در اين مراسم شالويي انتقال پيام انقلاب بدون هنر را فاقد جذابيت دانست و گفت: اگر اين جشنواره بدون همايش برگزار مي‌شد و در آن نكات دقيق و عميقي كه مي‌بايست مورد بررسي مجدانه قرار بگيرد مورد بي‌مهري قرار مي‌گرفت، جشنواره ناقص مي‌شد. همانگونه كه اگر پيام انقلاب ما بدون هنر باشد، جذابيت نخواهد داشت.

وي ادامه داد: بدون ترديد هنر در كشور ما نهادينه شده است. با توجه به اينكه انقلاب شكوهمند اسلامي سي‌امين سال خود را سپري مي‌كند و فرهنگ ما كاملا هنري است، مباحث اين همايش بعيد به نظر نمي‌رسد و براي رونق و اعتلاي هنري ما موثر هستند.

همچنين حسيني راد دبير همايش نيز گفت: هنر معاصر ايران پس از رويداد بزرگ انقلاب اسلامي تحولات بسياري را تجربه كرده است. در سال‌هاي پس از انقلاب هنرهاي تجسمي نه تنها از نظر كمي گسترش چشمگيري داشت بلكه از نظر كيفي نيز هنرمندان برجسته و آثاري ارزشمند به جهان و هنر جهاني معرفي كرده است.

وي افزود: با وجود تحولات بسيار، چالش‌ها، مخاطرات، مديريت و فرآيند برنامه‌ريزي، تاثيرپذيري، تاثيرگذاري، متاسفانه در 30 سال اخير هيچگاه هنر معاصر به صورت عميق و جدي مورد توجه، ارزيابي و نقد و بررسي قرار نگرفته است. البته برپايي همايش‌ها، نمايشگاهها و دوسالانه‌ها نتوانسته جوانب مختلف هنر معاصر ايران و تحولات آن را مورد بررسي قرار دهد.

حسيني راد در ادامه گفت: صاحبنظران و تحليلگران در همايش هنرهاي تجسمي ضمن توجه به مهمترين نكات هنر دوران انقلاب جنبه‌هاي زيباشناختي آثار را از زواياي مختلف مورد توجه قرار داده و در ميزگردي با حضور هنرمندان و فعالان رخدادهاي هنري تلاش مي‌كنند هنر ايران را در 30 سال گذشته از نظر برنامه‌ريزي، سياستگذاري و كيفيت آثار مورد نقد قرار دهند.

همايش نخستين جشنواره هنرهاي تجسمي فجر با حضور 16 هنرمند داخلي و خارجي با محور بررسي 30 سال هنر معاصر ايران در موزه هنرهاي معاصر تهران برگزار مي‌شود. همچنين فردا 15 بهمن در دومين روز همايش ساعت 10 علي عباسي نظريه‌پردازي گفتمان تابلوهاي هنري انقلاب از منظر نشانه و معناشناسي با مكتب پاريس را بررسي مي‌كند.

بيلي مارشال استون كينگ از ساعت 11 درباره معنويت، خلاقيت و رسانه بودن در هنرهاي تجسمي، حميد شانس از ساعت 12 درباره بررسي تحولات مجسمه‌سازي معاصر ايران و اصغر كفشچيان مقدم درباره بررسي تحولات نوين در هنرهاي تجسمي و جان مكدونالد هنرمند استراليايي همايش از ساعت 15 رويا و واقعيت آثار كندر، استريتون و والامنش را بررسي مي‌كند.

بخش پاياني دومين روز همايش نخستين جشنواره هنرهاي تجسمي فجر به سخنراني حبيب‌الله آيت‌اللهي دبير افتخاري جشنواره با موضوع تحليلي بر هنر معاصر و چه بايد كرد اختصاص دارد. اين همايش تا 17 بهمن در موزه هنرهاي معاصر ادامه دارد.

دوشنبه|ا|14|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن