تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به من ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. به من ايمان ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815047672




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل شركت سهامي فرش ايران خبر داد: * تدوين دايره‌المعارف علمي و دانشنامه فرش * فروش ويژه فرش دستباف به مناسبت دهه‌فجر


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مديرعامل شركت سهامي فرش ايران خبر داد: * تدوين دايره‌المعارف علمي و دانشنامه فرش * فروش ويژه فرش دستباف به مناسبت دهه‌فجر
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بازرگاني

شركت سهامي فرش ايران در سال گذشته 18 ميليارد تومان گردش مالي داشته كه 9.5 ميليارد تومان آن درآمد مالي بوده و از كل درآمد نيز دو ميليارد و600 ميليون تومان سوددهي داشته است.

به گزارش خبرنگار بازرگاني ايسنا، دكتر بصام ـ مديرعامل شركت سهامي فرش ايران ـ در جمع خبرنگاران از تهيه دايره المعارف علمي فرش خبر داد و گفت: اين دايره المعارف با هدف گردآوري دانش فني فرش ايران صورت مي‌گيرد چرا كه با وجود اينكه در دنيا بيش از 1800 عنوان كتاب در مورد فرش دستباف چاپ شده اما ايران به عنوان متولي اصلي فرش دستباف كمتر از 50 مورد از اين كتاب‌ها را منتشر كرده است.

وي گفت: دايره المعارف دانش فني فرش در شش جلد مصور تدوين و در مراحل مختلف توليد فرش مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

بصام با اشاره به فعاليت‌هاي شركت سهامي فرش در ايام دهه فجر اظهار كرد: پيرو مصوبات شركت سهامي فرش موظف به ساخت چند سوله آموزشي در شهرهاي كرمان شامل منوجان، قلعه گنج، كهنوج و اسفندغه جيرفت شده كه اين سوله‌ها آماده بهره‌برداري‌اند و قرار است آموزش قاليبافي را براي مردم جنوب كرمان كه جزو مناطق محروم كشور هستند انجام دهد.

وي همچنين از برگزاري جشنواره فروش ويژه فرش دستباف در تهران، رشت و همدان خبر داد و گفت: اين جشنواره دهم تا بيست و پنجم بهمن‌ ماه با تسهيلات ويژه و اقساط 30 ماهه به مبلغ 30 ميليون ريال به مناسبت دهه مبارك فجر برگزار مي‌شود و نيز فروش نقدي هم با تخفيف ويژه هشت تا 15 درصد انجام مي‌گيرد.

مديرعامل شركت سهامي فرش در ادامه درباره وضعيت مالي و صادرات فرش از سوي اين شركت هم گفت: در دو سال گذشته موفق به بافت و صادرات فرش شش هزار متري شديم و علاوه بر آن سه هزار متر فرش دستباف براي توليد و صادرات سفارش دريافت كرده‌ايم كه بخشي از اين سفارشات در سال جاري بافته مي‌شود.

بصام خبر داد: اخيرا شركت سهامي فرش موفق به دريافت سفارش بافت 500 متر فرش از كشور عمان شده است كه ارزش آن يك ميليون دلار است و در حال حاضر مراحل طراحي و رنگرزي را طي مي‌كند.

وي همچنين خاطرنشان كرد: علاوه بر دريافت سفارش‌هاي مذكور شركت سهامي فرش در چند مناقصه حاشيه خليج فارس هم شركت كرده كه با نهايي شدن مناقصات اخبار آن اعلام مي‌شود از سويي ديگر اين شركت توانسته در بازار عمان و امارات قراردادهاي خوبي را منعقد كند و چنانچه سفارشاتي كه از بازار كويت دريافت شده نهايي شود تاثير مثبتي در وضعيت فرش كشور به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ايسنا، در اين نشست همچنين دكتر اميرحسين چيت‌سازيان رييس انجمن علمي فرش ايران، دكتر حبيب الله آيت‌اللهي استاد دانشگاه و عضو فرهنگستان هنر و نيز احسان حيدري عضو شوراي علمي دانشنامه فرش حضور داشتند و درباره چگونگي تهيه دايره المعارف دانشنامه فرش توضيح دادند.

دكتر آيت اللهي كه سردبيري مجله علمي گلجام فرش را بر عهده دارد عنوان كرد: با توجه به اينكه مجلات علمي حق تبليغ و درآمدزايي ندارند همين امر باعث شده كه اين مجله با وجود اينكه داراي مقالات بسيار ارزشمند در زمينه فرش است در غربت چاپ شده و حتي دست‌اندركاران فعال در اين حوزه نيز از آن مطلع نباشند.

همچنين احسان حيدري ـ عضو شوراي علمي دانشنامه فرش ـ نيز توضيحات كاملي درباره چگونگي تهيه دانشنامه فرش در ايران بيان كرد.

اميرحسين چيت‌سازيان ـ رييس انجمن علمي فرش ـ هم با اشاره به نشاني اينترنتي اين انجمن گفت: پايگاه الكترونيكي بنياد دانشنامه فارسي كه قرار است دانشنامه فرش را تهيه كند در نشاني اينترنتي www.bdbf.org.ir و نيز پايگاه الكترونيكي انجمن علمي فرش در نشاني www.icsa. قابل دسترسي است.

وي با اعلام فراخوان مقاله دايره المعارف فرش ايران از استادان، صاحبنظران و پژوهشگران علمي كشور خواست تا در زمينه مواد اوليه و رنگرزي فرش، دانش فني و فناوري، اقتصاد و بازرگاني، طرح و نقش و زيبايي شناسي، سازمان و مديريت فرش، تاريخ و جغرافياي فرش، جامعه‌شناسي و فرهنگ فرش مقالات خود را ارائه كنند.

انتهاي پيام

دوشنبه|ا|14|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 370]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن