تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816264037




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حاشيه هايي از روز چهارم جشنواره فيلم فجر


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: حاشيه هايي از روز چهارم جشنواره فيلم فجر


ابوالحسن داودي امروز از اداي دين به نسلي شريف سخن گفت كه به اعتقاد او در جنگ زحمت كشيدند و ايثار كردند و صداقت آنان در نسل بعد از جنگ به فراموشي سپرده شد. وي اين سخنان را در پرسشي كه از ابهام در مورد برادر مريم(شخصيت اول زن) اظهار كرد و گفت: به دليل تورم فيلمنامه بخشي از قسمت هاي مربوط به اين شخصيت در بازبيني فيلمنامه و بخشي نيز در تدوين حذف شد. اما مقصودم همين اشاره بود كه احترامي را كه براي آنان قائلم بيان كنم. از اين رو در ديالوگ بين بيژن و همسرش بيان مي شود: از وقتي كه برادرت رفت همه چيزمان گويي از دست رفت. مقصود من همان صداقت و يكرنگي است.
رويا تيموريان بازيگر تواناي تئاتر و سينما در حاشيه نشست رسانه اي فيلم زادبوم به خبرنگار ايرنا گفت: من سال ها در انتظار بازي در چنين فيلمي بودم و مي دانم كه تا سال ها نيز بايد چنين انتظاري را بكشم.
وي تماشاي اين فيلم را مستلزم انديشه دانست تا مخاطب از آن لذت ببرد و خواستار كمك منتقدين براي ترويج سينماي انديشه و آرمانگرا شد.

**طبق روال سال هاي گذشته هر چه از روز اول فاصله مي گيريم اهالي مطبوعات با شور بيشتري به تماشاي جشنواره مي آيند. امروز شلوغ تر بود و در نشست رسانه اي فيلم زادبوم اثر ابوالحسن داودي عده اي به صورت ايستاده پاسخ هاي او و همكارانش را به پرسش هاي علي معلم و منتقدين شنيدند.

**سنت ناپسند رزرو صندلي توسط كيف و روزنامه و كت و... همچنان ادامه دارد.عليرغم كنترل هاي سختگيرانه كارت سينماي رسانه، همچنان مراجعات بدون كارت به اين سينما با بهانه هاي مختلف وجود دارد و علاقمندان فاقد كارت سينما هنوز به رواج بي نظمي و هرج و مرج اميد وارند. ولي ماموران سينما فلسطين نيز به نظم و قانونمندي خود همچنان پايدارند.
برگه هاي پرسش از سينماگران در نشست هاي رسانه اي قرار است به طور كامل پر شود و نام پرسشگر و رسانه اش حتما در آن درج شود. ولي اكثرا ترجيح مي دهند سوال مخفي بپرسند. امروز تعدادي از سوالات با اسامي كلي و مستعار مانند: انجمن منتقدان، پرشين بلاگ، ايراني خارج كشور و... مطرح شد.
تعداد سوالات در مقايسه با حاضران كم و ديرهنگام است. به گونه اي كه كارشناس-مجري برنامه ناگزير مي شود با پرسش خودش آغاز كند تا زمان از دست نرود. امروز يكي دو پرسش كه مطرح شد و در آن به طولاني بودن فيلم بيش از 90 دقيقه اشاره شد، طي چند دقيقه تعدادي برگه كه تمامي آنها به مدت فيلم اشاره كرده بودند، داده شد. تكرار اين موضوع به حدي رسيد كه بهرام دهقان تدوينگر فيلم ابراز تعجب كرد كه بسياري از ما آثار سه ساعته خارجي را با حوصله مي بينيم و شكايتي نمي كنيم اما همين كه يك فيلم ايراني از 85 دقيقه طولاني تر شد نام آن را ريتم كند مي گذاريم. وي همچنين گفت: اگر ما از فيلمنامه هايي شكايت مي كنيم كه ظرفيت قصه گويي آنها يك فيلم 20 تا 30 دقيقه اي است و آن را به 80 يا 90 دقيقه مي رسانند، اكنون در اين اثر با فيلمنامه اي مواجهيم كه ظرفيت آن حتي بيش از مدت نسخه اي است كه امروز ديديد.
به نظر مي رسد ابهام موجود در طرح يكي از شخصيت هاي اثرگذار قصه (برادر مريم كه شهيد شده است) و نيز تندي غيرمنطقي فرآيند بهبود سريع بيژن از حالت فلج شديد ،حاصل حذف بسياري از پلان ها بوده است تا قصه پيچيده فيلمنامه در زماني نزديك به آثار ايراني بگنجد.
انتقاد تكراري از زمان فيلم موجب شد رويا تيموريان نيز وارد بحث شود و بگويد: بياييد به كمك شما منتقدان دست به دست هم دهيم و مخاطبان را به خوب ديدن و خوب شنيدن فيلم و حوصله كردن براي فيلم هاي خاصي از جنس زادبوم عادت دهيم.
وي گفت: من معتقدم شما منتقدين رسالت بزرگي بر دوش داريد ؛ من هنوز هم به داشتن رسالت هنري اعتقاد دارم و آرمانگرا هستم. وي توقع برخي از تماشاگران را در مورد رخ دادن اكشن در لايه هاي سطحي فيلم نادرست دانست و گفت: اين فيلم اثري نيست كه اكت هاي آن را در ظاهر ببينيم. آن چه اتفاق مي افتد و به عبارتي اكشن هاي فيلم در لايه هاي زيرين آن است كه ما بايد با خوب ديدن آنها را كشف كنيم.
نهاد جهاني حمايت از سازمان هاي كوچك مستقل (UNDP) هيچ گونه كمكي به ساخت اين فيلم نكرد. ابوالحسن داودي در اين باره گفت: اولين نهادي كه ما فيلمنامه را برايش فرستاديم، همين نهاد بود. زيرا ما درباره بقاي لاك پشت ها و تلاش يك سازمان غيردولتي در قشم براي بقاي نسل لاك پشت ها كار كرديم. من نمي دانم اين سازمان چرا در تهران دفتر نمايندگي دارد و كاركنان آن براي چه حقوق مي گيرند؟

دوشنبه|ا|14|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن