تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816473527




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرمانده ناجا به صرافان متخلف هشدار داد؛ عمليات ويژه پليس عليه دلالان ارز


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: فرمانده ناجا به صرافان متخلف هشدار داد؛ عمليات ويژه پليس عليه دلالان ارز
محمدرضا شفيعي ثابت- سرانجام پليس هم به ماجراي بازار ارز وارد شد و تعدادي از صرافان خيابان فردوسي كه به جاي فروش ارز در مغازه‌هاي خود اقدام به دلالي در كنار خيابان مي‌كردند، در عمليات پليس آگاهي تهران دستگير شدند.
پليس آگاهي تهران بزرگ، در راستاي مبارزه نيروي انتظامي با دلالان ارز براي ساماندهي بازار ارز و جلوگيري از فعاليت دلالان كه به صورت غيرمجاز در كنار خيابان اقدام به فروش ارز مي‌كنند؛ با انجام كار اطلاعاتي، طي يك عمليات ضربتي در خيابان فردوسي، تعدادي از دلالان ارزي اين خيابان را دستگير كردند. به گزارش مهر، ماموران در ابتدا با كارهاي اطلاعاتي و به صورت نامحسوس، منطقه فعاليت دلالان را شناسايي كرده و سپس براي دستگيري آنها وارد عمل شدند. در اين عمليات ضربتي، ماموران با لباس‌هاي فرم و خودروهاي پليس در خيابان فردوسي حاضر شده و با هماهنگي قضايي، تعدادي از دلالان را دستگير كردند.در ميان دستگيرشدگان، تعدادي از صاحبان صرافي‌هاي پايتخت نيز حضور داشتند كه به جاي فروش ارز در مغازه‌هاي خود، اقدام به فروش آن در بازار آزاد و به صورت غيرقانوني مي‌كردند. اين افراد بر روي شيشه مغازه‌هاي خود زده بودند؛ به هيچ عنوان خريد و فروش ارز ندارند. آنها همچنين، همراه خود دستگاههاي كارت‌خوان بي‌سيم داشته و به صورت مبالغ بالا، ارز مي‌فروختند و با اين اقدامات خود باعث ايجاد بازار كاذب ارز شده بودند. برخي از دستگيرشدگان نيز از دلالان قديمي خيابان فردوسي بودند كه طي اين روزها، سود كلاني بدست آورده بودند. اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، در اين رابطه به مهر اعلام كرد، پليس در اين طرح با افرادي برخورد كرد كه با فروش غيرقانوني ارز باعث ايجاد بازار كاذب شده بودند. بر طبق ماده 5 مصوبه هيات وزيران‏، خريد و فروش ارز خارج از سيستم بانكي و يا از طريق صرافي‌هاي غيرمجاز، بدون رعايت قوانين و مقررات مجاز نمي‌باشد و مشمول قانون نحوه اعمال تعزيرات حكومتي قاچاق كالا و ارز مي‌باشد.
پليس در برابر بازار غيررسمي ارز، ساكت و بي‌تفاوت نيست
فرمانده ناجا همچنين درباره عمليات ماموران پليس آگاهي نيروي انتظامي براي ساماندهي بازار فروش ارز گفت: ماموران پليس ابتدا كارهاي اطلاعاتي را انجام داده و بعد وارد عمل شدند و اين، بدين معنا نيست كه پليس در برابر بازار غيررسمي ارز ساكت و بي‌تفاوت باشد. احمدي‌مقدم با اشاره به هماهنگي‌هاي انجام شده مابين پليس و مسئولان بانك مركزي گفت: بانك مركزي مقدار ارز را براي دانشجويان، بيماران، مسافران و غيره مشخص كرده‌است و مردم بايد اين قوانين را رعايت كنند. وي با بيان اينكه با دلارفروشان، قاچاقچيان و سفته‌بازاني كه با دست به دست كردن دلار و سفته، قيمت‌ها را افزايش مي‌دهند برخورد مي‌كنيم، گفت: عمده تمركز رسانه‌هاي خارجي بر روي ارز و سكه است و آنان با تهيه گزارشاتي، اين تغيير قيمت را به آثار تحريم ربط مي‌دهند. احمدي‌مقدم با بيان اينكه رسانه‌هاي خارجي به دنبال آن هستند كه آرام آرام به مردم تلقين كنند كه نان هم در بازار وجود ندارد، گفت: آنان مردم را به ذخيره‌سازي و مغازه‌داران را به احتكار دعوت مي‌كنند. وي با بيان اينكه اين حرف‌ها زشت است و تامين‌كننده اهداف دشمن است، گفت: اين رسانه‌ها در آستانه انتخابات، بر ايجاد ناامني اقتصادي تمركز دارند.
مردم علاقه زيادي به خريدن اشياء قيمتي، دلار و سكه پيدا كرده‌اند
سردار احمدي‌مقدم در ادامه، با اشاره به اينكه مردم علاقه زيادي به خريدن اشياء قيمتي، دلار و سكه پيدا كرده‌اند، گفت: بر اساس آمارهاي موجود، سرقت منازل در اين مدت تا حدودي رشد داشته است كه به نظر مي‌رسد سارقان در منازل به دنبال پول نقد هستند. فرمانده ناجا با اشاره به جلسه اخير خود با رئيس بانك مركزي گفت: دو روز پيش جلسه‌اي با رييس بانك مركزي داشته‌ام كه از او خواستم تمهيداتي در مورد سپرده طلا در نظر گيرد تا ضمن ايجاد گردش اقتصادي مناسب، امنيت نيز افزايش يابد كه رئيس بانك مركزي در اين مورد قول مساعد داده‌اند و به نظر مي‌رسد در مورد سپرده طلا، شاهد اتفاقي هستيم. وي همچنين يكي از دلايل افزايش زورگيري را نوع فرهنگ و تربيت افراد عنوان كرد و گفت: برخي جوانان تصور مي‌كنند كه با پذيرش ريسك و خطر مي‌توانند مشكلات خود را رفع كنند. به گفته فرمانده ناجا، نيروي انتظامي سعي دارد در آستانه نوروز، معابر، گذرگاه‌ها، بازار و اطراف بانك‌ها را پوشش انتظامي بيشتري دهد. احمدي‌مقدم همچنين در پاسخ به سوال خبرنگاري در مورد اظهارات سردار مومني، در مورد تمهيدات پليس راهور براي جلوگيري از تردد خودروهاي ناايمن در جاده‌هاي كشور گفت: برخي از خودروها به دليل ارتقاء ساختار و استانداردها ناايمن اعلام مي‌شوند كه پليس نمي‌تواند به دليل ارتقاء استانداردها، از تردد اين خودروها جلوگيري كند؛ چرا كه نه قانوني و نه شدني است.

ارسال نظر

چهارشنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن