تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى كه دل در درون سينه بى قرار است و به دنبال حق مى‏گردد و چون به آن رسيد، آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820860375




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبرها از عالم علم


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: خبرها از عالم علم
علل سردردهاي مكرر

اگر شما هم از سردردهاي مكرر شكايت داريد بهتر است بدانيد كه عده زيادي از مردم با اين مشكل مواجه هستند و همواره به دنبال راه كاري براي درمان اين سردردهاي مزاحم و آزار دهنده مي‌گردند.به گزارش ايسنا، ‌اگر عواملي چون سينوزيت، استرس و تنش‌هاي رواني را كنار بگذاريم، فقط تعداد اندكي از مردم از اين مطلب آگاه هستند كه يك رژيم غذايي معمولي هم مي‌تواند عاملي براي بروز سردردهاي تكراري باشد.به گزارش سايت اينترنتي كامن سنس، در اين مقاله به عوامل پنهاني و غيرمرضي كه در ايجاد اين قبيل سردردهاي آزاردهنده نقش دارند، اشاره شده كه به قرار زير است:

- رژيم گرفتن: متخصصان تغذيه و سلامت مي‌گويند رژيم گرفتن يكي از فاكتورهاي تاثيرگذار در بروز سردرد است. تغيير ناگهاني در رژيم غذايي و كاهش ناگهاني ميزان كالري مصرفي در طول روز نقش مهمي در ايجاد سردرد دارد. متخصصان مي‌گويند بويژه اگر براي رژيم گرفتن مقدار كربوهيدرات كم شود يا به طور كامل حذف شود، احتمال سردرد تشديد مي‌شود چون مغز فقط مي‌تواند از كربوهيدراتها بعنوان سوخت استفاده كند. هم چنين افت قند خون و كاهش مصرف آب از عوامل ايجاد سردرد هستند.

- اسيد آمينه تيرامين: اين اسيد آمينه با كاهش سطح سروتونين در مغز و اثرگذاري روي عروق خوني موجب سردرد مي‌شود. متداول‌ترين خوردني هاي حاوي تيرامين شامل پنير، شكلات،‌ مشروبات الكلي و انواع خاصي از گوشت‌هاي فراوري شده هستند.

- مشروبات الكلي: اين نوشيدني‌ها همانطور كه گفته شد به دليل داشتن تيرامين در بروز سردرد بويژه سردردهاي ميگرني موثر هستند.

- شكلات: شكلات نيز حاوي مقادير زيادي تيرامين است و موجب بروز ميگرون مي‌شود اما البته مقدار مصرف آن نيز بسيار مهم است. براي مثال مبتلايان به ميگرن كه شكلات زياد مصرف مي‌كنند به خاطر چربي زياد موجود در شكلات، بيشتر دچار سردردهاي مكرر مي‌شوند.

- قهوه: متخصصان تغذيه مي‌گويند قهوه اندكي اعتيادآور است و پس از مدت طولاني مصرف، حذف ناگهاني آن موجب سردرد مي‌شود. اما در افراد مختلف تاثير آن متفاوت است مثلا در افراد حساس به كافئين مي‌تواند موجب سردردهاي ميگرني شود اما در برخي ديگر مي‌تواند ميگرن را از بين ببرد و عروق خوني در مغز را آرام كند.

- قند: قند طبيعي يك فاكتور مهم است چون تمام موجودات زنده و انسان انرژي شيميايي را به شكل قند در بدن خود ذخيره مي‌كنند. اما قند طبيعي به قندها و شيرين كننده‌هاي مصنوعي ارجحيت دارد. علاوه بر بسياري از مشكلاتي كه قندهاي مصنوعي براي سلامت بدن ايجاد مي‌كنند، برخي افراد نسبت به اين قندها حساس هستند و به دليل عدم تحمل بدن‌شان، دچار سردرد مي‌شوند.

بنابراين اگر دچار سردردهاي مكرر مي‌شويد و دليل مرضي براي آن پيدا نمي‌كنيد، علت آن را در رژيم غذايي خود جستجو كنيد. براي رسيدن به نتيجه مطلوب مشورت با پزشك مي‌تواند بسيار موثرتر باشد.

خطر سكته مغزي با تشديد فشار كاري

يك مطالعه دانماركي نشان داد فشار زياد كاري خطر سكته مغزي را افزايش مي‌دهد و افرادي كه مشاغل و پست‌هاي مهمتري دارند، بيشتر در معرض خطر هستند.به گزارش ايسنا، اين مطالعه روي گروهي از مردان انجام گرفته كه در طبقه اجتماعي بالاتر و سطح تحصيلات خوب بودند و پست بالايي در محل كار خود داشتند اما در عين حال در ساعات كاري تحت استرس رواني زيادي بودند.نتايج بررسي‌ها نشان داد كه اين مردان 4/1 برابر بيشتر در معرض خطر سكته مغزي قرار دارند.به گزارش روزنامه ديلي ميل، متخصصان دانماركي تصريح كردند كه در اين گروه از مردان 10 درصد موارد سكته مغزي ناشي از استرس شغلي است.

روغني براي رفع خستگي و آرامش

براي برطرف كردن بوهاي نامتناسب در منزل چند قطره روغن اسطوخودوس را در آب ريخته و بگذاريد به آرامي بجوشد عطر مطبوعي را در هوا پخش مي‌كند.به گزارش ايسنا، اسطوخودوس (Lavandula) گياهي است چند ساله به ارتفاع حدود نيم متر با برگ‌هاي متقابل، باريك، دراز سبز رنگ و پوشيده از كرك‌هاي سفيد پنبه‌اي.

گل‌هاي آن به رنگ بنفش و به صورت سنبله مي‌باشد. قسمت مورد استفاده اين گياه، گل‌ها و سرشاخه‌هاي گلدار آن است.

اسطوخودوس بوي بسيار مطبوعي دارد. طعم آن تلخ است و به علت بوي مطبوع آن در عطرسازي مصرف مي‌شود. اسانس اسطوخودوس كه از تقطير گل و سرشاخه‌هاي گلدار اين گياه بدست مي‌آيد مايعي است زرد رنگ يا زرد مايل به سبز كه داراي بوي مطبوعي است.

خواص دارويي اسطوخودوس؛

براي رفع خستگي و آرامش چند قطره روغن اسطوخودوس را در وان آب گرم ريخته و براي مدت يك ربع ساعت در آن دراز بكشيد، گرفتگي‌ها را باز مي‌كند، مقوي معده است، ادرارآور مي‌باشد، معرق است و تب را پايين مي‌آورد.

اسطوخودوس صفرا‌بر بوده و كبد را به كار مي‌اندازد و بيماري‌هاي كبدي را برطرف مي‌كند، ضد تشنج است، براي تقويت عمومي بدن خوب است، كرم‌هاي معده و روده را از بين مي‌برد‌، بيماري‌هاي سينه و سرفه را برطرف مي‌كند. در معالجه زكام موثر است، مي‌توان از آن به عنوان مسهل و تميز كننده استفاده كرد، براي رفع بيماري‌هاي مجاري ادرار مفيد است.

براي برطرف كردن رعشه و سرگيجه حدود 5 گرم از پودر آن را با عسل مخلوط كرده و هر شب بخوريد، براي رفع فراموشي و تقويت حافظه از دم كرده اسطوخودوس استفاده كنيد، براي رفع بي‌خوابي يك قطره از روغن اسطوخودوس را روي يك تكه پنبه بچكانيد و آن را داخل بالش خود قرار دهيد خواب مطبوعي براي شما مي‌آورد، براي برطرف كردن غم و اندوه هر روز دم كرده اسطوخودوس بنوشيد.

اگر دست و پاي شما خواب مي‌رود از اين گياه استفاده كنيد، براي پيشگيري از آب آوردن بدن، دم كرده اسطوخودوس بنوشيد، زردي را برطرف مي‌كند، براي رفع حالت تهوع و سرگيجه مفيد است.

سردرد و سردردهاي يكطرفه را درمان مي‌كند، براي معالجه ضعف اعصاب مفيد است، تپش قلب را از بين مي‌برد، آسم را برطرف مي‌كند، براي برطرف كرده سوء هاضمه يك قطره اسانس اسطوخودوس را در يك ليوان آب نيم گرم ريخته و يا يك فنجان از دم كرده آن را بنوشيد.

اسطوخودوس درمان كننده رماتيسم، آرتروز و نقرس است. براي اين منظور كمپرس آن را بر روي عضو مورد نظر بگذاريد و يا اينكه دو قطره روغن آن را با يك قاشق روغن بادام و يا روغن زيتون مخلوط كرده و عضو دردناك را با آن ماساژ دهيد، زخم‌هاي كهنه را با ماليدن اسانس اسطوخودوس كه در الكل حل كرده‌ايد برطرف كنيد.

براي درمان بيماري‌هاي ريوي 2 تا 3 قطره روغن اسطوخودوس را با يك قاشق غذاخوري روغن بادام و يا روغن زيتون مخلوط كرده و سينه و پشت بيمار را ماساژ دهيد، ماليدن پماد اسطوخودوس زخم‌ها را ضدعفوني كرده و التيام مي‌بخشد.

براي برطرف كردن بوهاي نامتناسب در منزل چند قطره روغن اسطوخودوس را در آب ريخته و بگذاريد به آرامي بجوشد عطر مطبوعي را در هوا پخش مي‌كند، براي رفع بي‌خوابي يك قاشق چايخوري پودر اسطوخودوس را با يك قاشق چايخوري پودر سنبل‌الطيب مخلوط كرده و در يك ليوان آبجوش ريخته و به مدت 10 دقيقه دم كنيد. اين دم كرده را يك ساعت قبل از رفتن به رختخواب ميل كنيد تا بي‌خوابي شما برطرف شود.

چهارشنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن