تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817141496




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تقديم بودجه 510 هزار ميليارد توماني 91 احمدي‌نژاد:بودجه كاملاً شفاف است


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: تقديم بودجه 510 هزار ميليارد توماني 91 احمدي‌نژاد:بودجه كاملاً شفاف است
جام جم آنلاين: رئيس جمهور لايحه بودجه 510 هزار ميليارد توماني سال 1391 كل كشور را تقديم مجلس شوراي اسلامي كرد.


به گزارش واحد مركزي خبر احمدي نژاد كه به همراه تعدادي از وزرا و معاونان در صحن علني مجلس حاضر شده بود، پس از توضيحاتي درباره لايحه بودجه سال آينده، آن را تقديم مجلس كرد.

رشد پرشتاب كشور در سال 90

رئيس جمهور در ادامه سخنانش گفت: امسال سالي سرشار از فراز و نشيب ها براي جهان و ملت ما بود و شاهد رشد پرشتاب كشور در زمينه هاي گوناگون بوديم .

احمدي نژاد افزود: امسال سرشار از كار و دستاوردهاي گوناگون بود و ملت و خادمان آن در اين سال در يكي از سخت ترين شرايط بين المللي و تحت فشارهاي سنگين داخلي و خارجي دستاوردهاي گران قدري را به ارمغان آوردند.

وي گفت: در اين سال رشد پرشتاب كشور در زمينه هاي گوناگون ادامه يافت و به رغم اجراي طرح هاي بزرگ تحولي در سال 89 ، رشد اقتصادي كشور بدون نفت به بيش از 7 و 3 دهم درصد رسيد كه اميدواريم در سال آينده نيز همين دستاوردها را داشته باشيم.

رئيس جمهور با اشاره به گسترش فعاليت هاي عمراني و زير ساختي در زمينه هاي راهسازي ، راه آهن ، بنادر ، فرودگاه ها ، سدها ، شبكه هاي آبياري ، بيمارستان ها ، دانشگاه ها و مدارس افزود: امسال حركت اصولي كشور به سمت ايجاد تعادل و توازن منطقه اي شتاب بيشتري پيدا كرد.

رئيس جمهور گفت: طرح هاي مهم و كلاني در كشور اجرا شد كه براي نمونه طرح مسكن مهر در دو سال ، عرضه دو ميليون و 700 هزار مسكن را در برنامه داشت كه بخش مهمي از آن تاكنون به نتيجه رسيده و اين علاوه بر ساختمان سازي هاي خود مردم است.

صادرات 3400 كالاي ايراني به 160 كشور

رئيس جمهور در ادامه گفت: طرح بزرگ هدفمند سازي يارانه ها حركتي عظيم به سمت اصلاح اساسي ساختارها ، مديريت ها و نگرش هاي اقتصادي بود كه به همت مردم ، دولت ، مجلس و اركان تصميم گيري كشور در حال اجراست.

احمدي نژاد افزود: در گام نخست اجراي اين طرح ضريب جيني به كمتر از 38 صدم كاهش يافت كه اين به معني گامي بلند در كاهش فاصله طبقاتي و تحقق عدالت است.

رئيس جمهور گفت: در 12 ماه با كاهش مصرف فرآورده هاي نفتي در داخل بيش از 15 ميليارد دلار صرفه جويي ارزي ، حاصل و نخستين بار در تاريخ كشور صادرات فرآورده هاي نفتي ، بنزين ، گازوئيل و ساير محصولات با قراردادهاي مطمئن طولاني مدت آغاز شد.

احمدي نژاد افزود: در همين سال گامي بلند براي كوچك كردن دولت برداشته شد و علاوه بر كاهش 5 درصدي نيروهاي انساني دولت در يك سال ، چهار وزارتخانه در يكديگر ادغام شدند.

وي به توسعه دولت الكترونيك اشاره كرد و گفت: همين امروز صدها خدمت از طريق شبكه به مردم عرضه مي شود و در سال 91 حلقه عرضه الكترونيكي خدمات دولت كامل خواهد شد.

رئيس جمهور اجراي اصل 44 قانون اساسي را از ديگر اقدامات امسال خواند و گفت: صادرات غير نفتي كشور نيز با جهش به رقم تاريخي رسيد به اين ترتيب كه در10 ماه ، صادرات كالاي غيرنفتي از 35 ميليارد دلار عبور كرد.

وي افزود: صادرات غيرنفتي كشور در10 ماه ، 32 درصد به لحاظ ارزش و 7 درصد به لحاظ وزن افزايش يافت در حاليكه واردات كالا به كشور در همين دوره به لحاظ ارزش 5 و 75 صدم درصد و به لحاظ وزن 19 درصد كاهش پيدا كرد. آ

احمدي نژاد در خصوص نسبت صادرات كالاي غيرنفتي به واردات كالا گفت: اين نسبت در ابتداي دولت نهم 20 درصد بود كه در 10 ماه امسال از 70 درصد عبور كرد و پيش بيني مي كنيم اين رقم حداقل تا پايان سال ادامه پيدا كند.

رئيس جمهور افزود: واردات كالا نيز در10 ماه ، 50 ميليارد دلار بوده است. وي با اشاره به اينكه تركيب صادرات غير نفتي هم اصلاح شده است افزود: اين اصلاح شامل حدود50 درصد كالاي با ارزش افزوده بالا و 40 درصد كالاهاي با ارزش افزوده متوسط بوده است. رئيس جمهور گفت: هم اكنون سه هزار و 400 كالاي ايراني به بيش از 160 كشور جهان صادر مي شود.

لايحه مالياتي و نظام بانكي به زودي آماده مي شود

رئيس جمهور گفت: لايحه مالياتي و نظام بانكي به زودي براي ارائه به مجلس آماده مي شود.

احمدي نژاد در صحن علني مجلس افزود: دولت امسال دو و نيم ميليون شغل را هدفگذاري كرده بود و اميدواريم به رغم مشكلات مصنوعي و غيرمصنوعي ايجاد شده به مرز اين ميزان برسيم.

وي با اشاره به اصلاح قانون گمركي در مجلس شوراي اسلامي ابراز اميدواري كرد: شاهد تحول امور گمركي در آينده باشيم.
رئيس جمهور با بيان اينكه شاخص هاي اقتصادي كشور امسال رشد مناسبي را طي كرد گفت: اين در حالي بود كه شرايط جهاني و منطقه در مسير عكس حركت مي كرد.

احمدي نژاد در ادامه با اشاره به طرح هاي تحولي هفت گانه دولت از جمله هدفمند كردن يارانه ها افزود: بسياري مدعي بودند كه اجراي اين قانون كشور را دچار ركود مي كند و توليدات را كاهش مي دهد اما با افزايش قابل توجه كالاهاي اساسي در كشور مواجه شديم.

رئيس جمهور در همين زمينه به رشد بخش كشاورزي اشاره كرد و گفت: پيش بيني مي شود اين بخش رشد 9 درصدي را تجربه و ميزان توليدات در اين بخش از 118 ميليون تن عبور كند.

وي تصريح كرد: توليدات باغي نيز از 17 و نيم ميليون تن خواهد گذشت كه اين خود ركورد تاريخي است. آقاي احمدي نژاد گفت: امروز مرغداران پس از اجراي هدفمند كردن يارانه ها آماده صادرات مرغ هستند.

وي سطح آبياري تحت فشار و مدرن را بيش از يك و يك دهم ميليون هكتار عنوان كرد و افزود: طي 10 ماه گذشته 4 ميليارد دلار نيز خدمات فني مهندسي انجام شده است.

رئيس جمهور با بيان اينكه در توليد فولاد، مس، آلومينيوم، سرب، كاشي، سراميك و لوازم بهداشتي با رشد بالاي توليد مواجهيم گفت: در عرصه علم و فناوري از جمله دستاوردهاي جديد نانوتكنولوژي ، داروهاي نوتركيب ، روش هاي درمان و علوم پزشكي هفته اي نيست كه دستاوردهاي جديدي به مر دم معرفي نشود.

احمدي نژاد به رشد بازار سرمايه نيز اشاره كرد و افزود: در طول دو سال اخير در حاليكه بازارهاي مالي و سرمايه اي جهان شرايط نامناسبي داشتند بورس ايران از موفق ترين بورس هاي دنيا بود.

محور اصلي بودجه 91 رسيدن به رشد 8 درصدي است

رئيس جمهور در تبيين ويژگي هاي لايحه بودجه سال 1391 در صحن مجلس، محور اصلي آن را رسيدن به رشد 8 درصد اعلام كرد.

احمدي نژاد گفت: بودجه سال 91 بر اساس قانون برنامه پنجم و سياستهاي آن مبتني بر پيش بيني هاي نسبتاً دقيق از شرايط بين المللي ، بازار، كشور و پيش بيني قيمت نفت در سال 91 است.

وي، كاهش نرخ بيكاري، افزايش سهم بهره وري در رشد اقتصادي ، توسعه عدالت و كاهش فاصله طبقاتي را از محورهاي بودجه 91 برشمرد.

رئيس جمهور ابراز اميدواري كرد با اجراي برنامه هاي پيش بيني شده در پايان سال 91 ضريب جيني كشور به كمتر از 37 صدم كاهش يابد.

احمدي نژاد گفت: در توزيع اعتبارات نيز به تأمين بودجه هاي عمراني و سرمايه گذاري اقتصادي توجه جدي شده است.

رئيس جمهور افزود: امسال اجراي طرح مسكن مهر ادامه خواهد يافت و پشتيباني هاي لازم براي پرداخت يارانه ها در بودجه پيش بيني شده است.

احمدي نژاد تأكيد كرد: طرح بزرگ هدفمند كردن يارانه ها در حد توان و قدرت ادامه خواهد يافت و گامهاي بعدي برداشته خواهد شد.

رئيس جمهور، اجراي طرح بزرگ اشتغالزايي و ‌حمايت از سرمايه گذاري به خصوص در مناطق محروم را از ديگر ويژگي هاي لايحه بودجه 91 برشمرد.

وي از تدوين طرح جديدي در دولت خبر داد و افزود: بر اساس اين طرح دو ميليون هكتار زمين كشاورزي به مجموع زمين هاي در حال كشت كشور افزوده مي شود.

احمدي نژاد گفت: براي اجراي اين طرح كارگروههاي لازم تشكيل ، منابع مورد نياز پيش بيني و برنامه ها تنظيم شده است و ان شاء الله به زودي اجراي آن آغاز خواهد شد.

رييس جمهور، توجه ويژه به تعالي فضاي فرهنگي كشور ، رشد آگاهي ها و فضايل اخلاقي ، تقويت وحدت ملي و هويت ايراني ـ‌ اسلامي ، تاكيد بر حمايت و توانمندسازي بخش خصوصي اعم از تعاوني و غيرتعاوني براي مشاركت گسترده تر در سازندگي كشور را از ديگر ويژگي هاي بودجه 91 برشمرد.

وي ، تقويت زيرساختها براي انسجام ملي ، اعتلاي هويت جوانان متناسب با آرمانهاي بلند انقلاب ، تقويت نهاد خانواده و ارتقاء جايگاه زن در عرصه هاي عمومي ، فرهنگ سازي براي استفاده از توليدات داخلي و افزايش توليدات و صادرات كشور را از ديگر خصوصيات بودجه 91 دانست.

رئيس جمهور گفت: در بخش علمي تلاش شده است سهم علمي كشور در توليدات علمي جهان افزايش يابد.

احمدي نژاد، افزايش نشاط اجتماعي با تأكيد بر برنامه ريزي و اجراي برنامه هاي فرهنگي و ورزشي ، كاهش سهم مردم از هزينه هاي سلامت ، بهبود خدمات بهداشتي و سلامتي از طريق اصلاح ساختارها و فرآيندها و افزايش كمكهاي دولتي در اين زمينه را از ديگر محورهاي لايحه بودجه برشمرد.

رييس جمهور، بازنگري در وظايف دستگاههاي استاني و ملي براي تمركززدايي و توسعه اختيارات استانها ، گسترش كمي و كيفي نظام تأمين اجتماعي ، بهبود فضاي كسب و كار ، توسعه رقابت و حمايت از حضور بخش غيردولتي را از محورهاي اصلي بودجه 91 برشمرد.

احمدي نژاد گفت: در هزينه هاي بودجه نيز به انضباط مالي و بودجه اي ، تعادل ميان منابع درآمدي و منابع نفتي و غيرنفتي و كاهش وابستگي دولت به منابع نفتي اهتمام جدي شده است.

رئيس جمهور، افزايش كارآيي و بازدهي اقتصادي ، ارتقاء بهره وري ، تكميل و بهره برداري از طرحهاي در حال اجرا و تلاش براي اتمام سريعتر آنها ، توجه ويژه به توسعه و عمران روستايي و شهرهاي كوچك را از ديگر ويژگي هاي لايحه بودجه سال 91 برشمرد.

عزم دولت براي اصلاح ساختارها

احمدي نژاد در ادامه سخنان خود هنگام تقديم لايحه بودجه سال 91 در مجلس افزود: توانمنديهاي دفاعي كشور و توانمندسازي نظام آموزشي و تلاش در جهت ايجاد تعادل ميان استانها ، مناطق و بخشهاي گوناگون كشور و تلاش براي ضابطه مند بودن هر چه بيشتر بودجه شركت هاي دولتي ، كاهش هزينه هاي جاري و افزايش سرمايه آنها در بودجه ملاحظه شده است.

وي با بيان اينكه سياستهاي مناسب اقتصادي ، با تكيه بر ظرفيتهاي مادي و معنوي كشور در جهت حركت به سمت اهداف پيش بيني شده هم در بودجه ملاحظه شده است گفت: اعتماد به توان و انديشه مردم در بودجه رشد قابل توجهي را نشان مي دهد.

رئيس جمهور افزود: به صراحت اعلام مي كنم كه اين دولت عزم خود را جزم كرده است تا با اصلاح ساختارها در همه بخشها و با اتكاي به قدرت مردم و هماهنگي ميان همه قوا به سمت اهداف قانون برنامه پنجم توسعه و سند چشم انداز و رفع تبعيض و بي عدالتي در همه عرصه ها با سرعت بيشتري حركت كند.

احمدي نژاد گفت: اجراي سياستهاي كلي و قانون سياستهاي اصل 44 قانون اساسي ، قانون مديريت سوخت و حمل و نقل و قانون جامع مسكن و هدفمندي يارانه ها ، مديريت خدمات كشوري و قانون گمرك و همه اينها نشان مي دهد كه ما بدون توجه به حاشيه سازي ها در صدديم مسائل عيني و واقعي و اساسي كشور را در دستور قرار دهيم و پيگيري كنيم.

رئيس جمهور افزود: در اين راستا بودجه سال 91 به نوعي سياست گذاري و تدوين شده است كه همه اين اهداف بتواند در مسير مناسبي محقق شود. آقاي احمدي نژاد در ادامه سخنان خود گفت: بودجه از دو بخش تشكيل شده است ؛ بودجه شركت هاي دولتي كه بسياري از آنها عملكرد مستقل دارند و بودجه عمومي دولت كه برنامه ريزي آن در اختيار دولت است.

وي ادامه داد: بودجه سال آينده يعني مجموع اين دو بودجه نزديك به 510 هزار ميليارد تومان است كه نزديك به 400 هزار ميليارد تومان آن مربوط به شركت هاي دولتي است. رئيس جمهور گفت: بودجه عمومي دولت نسبت به سال قبل پنج و شش دهم درصد كاهش نشان مي دهد.

وي افزود: يعني سعي كرديم هزينه هاي مصرفي دولت را كاهش دهيم و بودجه شركت هاي دولتي افزايش يافته و معناي آن اين است كه سرمايه گذاري و توليد و خدمات اضافه خواهد شد.

بودجه 136 هزار ميليارد توماني براي حمايت از سرمايه گذاري هاي دولتي

رئيس جمهور در ادامه سخنانش هنگام تقديم لايحه بودجه سال91 در مجلس شوراي اسلامي گفت: براي حمايت از توليد، مجموع سرمايه گذاري هاي دولت و شركت هاي دولتي در سال آينده 136 هزار ميليارد تومان پيش بيني شده ، يعني حدود 20 درصد نسبت به امسال افزايش داشته است.

احمدي نژاد افزود: براي اتكاي بيشتر به منابع غير نفتي و كاهش وابستگي هزينه هاي مصرفي دولت به منابع نفتي ترتيبي داده شده است و درآمدهاي غير نفتي نسبت به پيش بيني عملكرد 90 ، درامدهاي مالياتي 20 درصد افزايش و ساير درامدهاي غير نفتي89 درصد افزايش پيدا كرده باشد.

رئيس جمهور افزود: درآمدهاي مالياتي نسبت به كل منابع عمومي، بدون در نظر گرفتن يارانه حمل و نقل ، حامل هاي انرژي، 27 درصد نسبت به سال 90 رشد دارد.

احمدي نژاد گفت: نسبت درامدهاي مالياتي به توليد ناخالص ملي طي همين مدت از هفت درصد به هفت و نيم درصد افزايش مي يابد كه گام مهمي به سمت هدف برنامه است كه 10 درصد است.

وي افزود: سهم درامدهاي عمومي دولت در تامين اعتبارات هزينه اي به 75 و نيم درصد افزايش خواهد يافت. رئيس جمهور گفت: درامدهاي مالياتي نسبت به پيش بيني عملكرد 20 درصد افزايش خواهد داشت و ساير درامدهاي مالياتي از رشد 24 درصد برخوردار است.

احمدي نژاد افزود: رشد اعتبارات هزينه اي در لايحه بودجه 91 ، بدون اعتبارات هدفمندي، 12 و هشت دهم درصد است كه در جهت حكم قانون برنامه است.

وي ادامه داد: اما رشد اعتبارات عمراني كشور يعني سرمايه گذاري در زيرساخت ها 39و چهار دهم درصد پيش بيني شده است.

افزايش 23 درصدي بودجه عمراني در لايحه بودجه

رئيس جمهور گفت: در لايحه بودجه سال 91 يارانه هاي بخش كشاورزي و توليد پيش بيني شده است.

احمدي نژاد افزود: در اجراي ماده 34 قانون برنامه ، حركت به سوي عدالت و توازن منطقه اي ، 1563 ميليارد تومان براي تسهيل دسترسي عادلانه مردم به خدمات بهداشتي و درماني ، كمك به كاهش هزينه هاي تحمل ناپذير درمان ، اجراي برنامه پزشك خانواده ، تامين يارانه دارو ، درمان بيماران خاص و صعب العلاج و كمك به تربيت ، تامين و پايداري نيروي انساني متخصص مورد نياز پيش بيني شده است.

رئيس جمهور گفت: براي واگذاري اموال منقول و غيرمنقول دستگاه ها و استفاده از آنها در طرح هاي عمراني ، رديف و حكم پيش بيني شده است و در بخش جاري هم در جهت همان اهداف ، دولت پيش بيني هاي خوبي در لايحه داريم كه اميدواريم با تصويب مجلس عملياتي شود.

احمدي نژاد افزود: رشد اعتبارات هزينه اي را متوقف كرده و به كمتر از رقم تورم رسانده ايم اما در بخش هاي مهمي ، افزايش هاي بالايي داريم .

وي اضافه كرد: 303 ميليارد تومان به دستگاه هاي فرهنگي علاوه بر افزايش متعارف هزينه اي اختصاص داده شده است.

رئيس جمهور گفت: براي صندوق هاي بازنشستگي كشوري و لشكري به ترتيب 730 و 1100 ميليارد تومان علاوه بر افزايش هاي متعارف، بودجه اختصاص يافته است.

احمدي نژاد افزود: براي دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي وابسته به وزارت علوم به منظور كارهاي آموزشي ، تحقيقاتي و جذب هيئت علمي 815 ميليارد تومان علاوه بر افزايش معمول ، بودجه اختصاص پيدا كرده است.

رئيس جمهور گفت: در بخش دفاع در اجراي حكم قانون برنامه ، علاوه بر افزايش معمول ، 4630 ميليارد تومان بودجه پيش بيني شده است. آقاي احمدي نژاد افزود: در بخش سلامت براي دانشگاه هاي علوم پزشكي علاوه بر افزايش هاي معمول ، 893 ميليارد تومان بودجه در نظر گرفته و علاوه بر اين ، 24 ميليارد تومان براي جذب هيئت علمي جديد بودجه اختصاص داده شده است.

رئيس جمهور ادامه داد: براي قوه قضاييه علاوه بر افزايش معمول ، 156 ميليارد تومان بودجه اختصاص يافته است . آقاي احمدي نژاد گفت: براي نيروي انتظامي253 ميليارد تومان و براي بنياد شهيد و امور ايثارگران 349 ميليارد تومان بودجه پيش بيني شده كه البته براي بنياد شهيد و امور ايثارگران ، اين علاوه بر افزايشي است كه از طريق طرح براي آزادگان پيش بيني شده است .

رئيس جمهور ادامه داد : اين در قانون پيش بيني نشده بود و دولت با فشار به ساير بخش هاي هزينه اي به نحوي اين مسئله را حل مي كند. وي افزود: در اعتبارات استاني علاوه بر افزايش معمول ، 193 ميليارد تومان بودجه اختصاص پيدا خواهد كرد.

اختصاص يارانه بخش كشاورزي و توليد درلايحه بودجه

رئيس جمهور در ادامه سخنانش در مجلس شوراي اسلامي گفت: در لايحه بودجه سال 91 يارانه هاي بخش كشاورزي و توليد پيش بيني شده است.

احمدي نژاد افزود: در اجراي ماده 34 قانون برنامه ، حركت به سوي عدالت و توازن منطقه اي ، 1563 ميليارد تومان براي تسهيل دسترسي عادلانه مردم به خدمات بهداشتي و درماني ، كمك به كاهش هزينه هاي تحمل ناپذير درمان ، اجراي برنامه پزشك خانواده ، تامين يارانه دارو ، درمان بيماران خاص و صعب العلاج و كمك به تربيت ، تامين و پايداري نيروي انساني متخصص مورد نياز پيش بيني شده است.

رئيس جمهور گفت: براي واگذاري اموال منقول و غيرمنقول دستگاه ها و استفاده از آنها در طرح هاي عمراني ، رديف و حكم پيش بيني شده است و در بخش جاري هم در جهت همان اهداف ، دولت پيش بيني هاي خوبي در لايحه داريم كه اميدواريم با تصويب مجلس عملياتي شود.

احمدي نژاد افزود: رشد اعتبارات هزينه اي را متوقف كرده و به كمتر از رقم تورم رسانده ايم اما در بخش هاي مهمي ، افزايش هاي بالايي داريم .

وي اضافه كرد: 303 ميليارد تومان به دستگاه هاي فرهنگي علاوه بر افزايش متعارف هزينه اي اختصاص داده شده است.

رئيس جمهور گفت: براي صندوق هاي بازنشستگي كشوري و لشكري به ترتيب 730 و 1100 ميليارد تومان علاوه بر افزايش هاي متعارف، بودجه اختصاص يافته است. آقاي احمدي نژاد افزود: براي دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي وابسته به وزارت علوم به منظور كارهاي آموزشي ، تحقيقاتي و جذب هيئت علمي 815 ميليارد تومان علاوه بر افزايش معمول ، بودجه اختصاص پيدا كرده است.

رئيس جمهور گفت: در بخش دفاع در اجراي حكم قانون برنامه ، علاوه بر افزايش معمول ، 4630 ميليارد تومان بودجه پيش بيني شده است.

احمدي نژاد افزود: در بخش سلامت براي دانشگاه هاي علوم پزشكي علاوه بر افزايش هاي معمول ، 893 ميليارد تومان بودجه در نظر گرفته و علاوه بر اين ، 24 ميليارد تومان براي جذب هيئت علمي جديد بودجه اختصاص داده شده است.

رئيس جمهور ادامه داد: براي قوه قضاييه علاوه بر افزايش معمول ، 156 ميليارد تومان بودجه اختصاص يافته است . آقاي
احمدي نژاد گفت: براي نيروي انتظامي253 ميليارد تومان و براي بنياد شهيد و امور ايثارگران 349 ميليارد تومان بودجه پيش بيني شده كه البته براي بنياد شهيد و امور ايثارگران ، اين علاوه بر افزايشي است كه از طريق طرح براي آزادگان پيش بيني شده است .

رئيس جمهور ادامه داد : اين در قانون پيش بيني نشده بود و دولت با فشار به ساير بخش هاي هزينه اي به نحوي اين مسئله را حل مي كند.

وي افزود: در اعتبارات استاني علاوه بر افزايش معمول ، 193 ميليارد تومان بودجه اختصاص پيدا خواهد كرد.

رشد بودجه شركت هاي دولتي در سال 91

رئيس جمهور در ادامه سخنان خود هنگام تقديم لايحه بودجه سال91 درمجلس شوراي اسلامي گفت : سهم اعتبارات عمراني استاني در لايحه بودجه سال 91 افزايش پيدا كرده است .

احمدي نژاد ، ميزان اعتبارات عمراني استاني در سال 91 را 8 هزار و 430 ميليارد تومان بيان كرد و گفت : اين ميزان نسبت به سال 90 از رشد 42 درصدي حكايت دارد يعني سهم اعتبارات استاني 23 درصد افزايش پيدا خواهد كرد.

وي افزود: براي تمركززدايي و افزايش اعتبارات استاني پروژه هاي ويژه يعني پروژه هاي ملي كه استاني شده اند از 858 طرح به 1103 طرح افزايش پيدا كرد و اعتبارات آنها از 1891 ميليارد تومان به 2753 ميليارد تومان رسيد.

احمدي نژاد در ادامه با بيان اينكه رشد بودجه شركت هاي دولتي در سال 91 نسبت به سال 90 ، 11 و 7 دهم درصد بوده است گفت: اين در حاليست كه تعداد شركت هاي دولتي از 440 شركت به 434 شركت كاهش پيدا كرده است.

رئيس جمهور ويژگي مهم بودجه 91 شركت هاي دولتي را منظور نكردن كمك زيان براي اين شركت ها دانست و افزود: همه اعتبارات هزينه اي شركت هاي دولتي از بودجه عمراني در سال 91 كه 920 ميليارد تومان است به صدا و سيما ، سازمان خبرگزاري‌، كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و سازمان حمايت از مصرف كنندگان و توليدكنندگان مربوط مي شود.

احمدي نژاد رشد هزينه شركت هاي دولتي را در بودجه 91 ، هشت و 7 دهم درصد دانست و گفت: از طرف ديگر دولت هزينه سرمايه گذاري اين شركت ها را نيز 20 درصد افزايش داده كه اين نشان از جهت گيري دولت براي كار و تلاش بيشتر در اين شركت هاست.

چارچوب لايحه بودجه سال 91 همان بودجه امسال است

رئيس جمهور در ادامه سخنانش هنگام تقديم لايحه بودجه سال91 در مجلس شوراي اسلامي گفت: چارچوب لايحه بودجه سال 91 همان قانون و لايحه امسال است كه با كاري فشرده ميان مجلس و دولت تصويب شد و از اين نظر كار مجلس آسان شده است .

احمدي نژاد افزود: بودجه سال 90 از نيمه دوم سال اجرايي شد و اين به قانون برنامه بر مي گردد زيرا ، قانون برنامه بهمن ماه اجرايي شد وما يك روز بعد لايحه بودجه را تقديم مجلس كرديم و در عمل بودجه سال 90 ، سه ماه دير عملياتي شد.

وي گفت: دو خواهش از مجلس داريم ، اگر بودجه را امسال بدهيد خيلي خوب است ،‌ درست است آئين نامه محترم است ولي آئين نامه را خودتان نوشته ايد ، بقيه را بگذاريد بعد از انتخابات .

رئيس جمهور افزود: طوري برنامه ريزي كنيد تا فاصله اي را كه ايجاد شده است حذف كنيم تا قانون بودجه از ابتدي سال در اختيار ما قرار گيرد. احمدي نژاد همچنين از مجلس خواست در قانون بودجه پيش بيني شود تا پايان شهريور فرصت داشته باشيم بودجه90 را ادامه دهيم تا بسياري از طرح هاي عمراني با شتاب بيشتري امسال هم ادامه يابد .

وي افزود: به همه ملت ايران اعلام مي كنم باهمه توان مصمميم با توكل بر خدا و كار شبانه روزي كار كنيم ، امروز همه دشمنان ايران بسيج شده اند تا ايران ساخته نشود و عزتمند و قدرتمند نشود ، مي خواهم به ملت اطمينان بدهم در هر شرايطي با ملت و دركنار ملت و آرمان ها بزرگ ملت ايران هستيم و هيچ فرصتي را براي ساختن ازدست نخواهيم داد .

رئيس جمهور همچنين گفت:‌ از نمايندگان مردم در مجلس تشكر مي كنم كه به رغم مشغله هاي مضاعف اين ماه ها با همت در بررسي و تصويب لايحه بودجه تلاش خواهند كرد و از ملت بزرگ ايران نيز كه در شرايط گوناگون و سختي ها و خوشي ها حضور داشتند تشكر مي كنم .

وي افزود: رمز پيروزي هاي ملت ايران و همه دستاوردهايي كه از آنها سخن گفته شد حاصل همكاري وسيع صميمانه عاشقانه و دلسوزانه آنهاست.

احمدي نژاد اضافه كرد: ‌از مقام معظم رهبري نيز كه پشتيباني كردند تشكر مي كنم و از همكارانم در دولت نيز تشكر مي كنم ، با اين شرايط كه در دنيا است و خيلي معيارها و شاخص ها قابل ارزيابي نيست بخصوص معاون برنامه ريزي تلاش كردند بودجه اي منسجم كارآمد هدفمند و درخدمت ملت و انقلاب تهيه شود .

دهه فجر دهه تجديد بيعت با آرمان ها

رئيس جمهور در ابتداي سخنانش گفت: جمهوري اسلامي ايران بايد دعوت كننده به حق ، عدالت و كرامت انساني و مقابله با ظالمان ، دفاع از مظلومان و يگانه پرستي و محبت باشد.

احمدي نژاد افزود: مسئوليت انقلاب ما به ويژه امروز در خلايي كه با محو ماركسيسم و افول ليبراليسم و اومانيسم به وجود آمده ، بسيار سنگين تر است.

وي گفت: فرياد انقلاب اين بود كه تنها جايگزين نظم ظالمانه ضد بشري امروز ، حكومت جهاني علوي و مهدوي است و اين عصاره ، روح و حركت انقلاب ما محسوب مي شود كه همه اركان و برنامه هاي انقلاب و جهت گيري ها بايد با آن تنظيم شود.
رئيس جمهور گفت: اين همه آن چيزي است كه ملت ما 33 سال فرياد زده است.

احمدي نژاد با بيان اينكه دهه فجر ، دهه تجديد بيعت با همه آرمان ها و اهداف بلند امام و شهيدان است ابراز اميدواري كرد: فجر33 شكوفاتر ، بالنده تر و الهام بخش تر از فجرهاي گذشته ، راه نوراني انقلاب ، امام و شهيدان را به دنيا معرفي كند.

رئيس جمهور در پايان سخنانش لايحه بودجه سال 91 را تقديم رئيس مجلس كرد و گفت: توجه كنيد كه بودجه كاملا شفاف است.

چهارشنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 261]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن