تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوش‏گمانى، مايه آسايش قلب و سلامت دين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816022940




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با بهره يرداري يك هزار و 264 پروژه در دهه فجر 37 هزار ميليارد ريال صرف پوشش دهي و گازرساني هاي جديد شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: با بهره يرداري يك هزار و 264 پروژه در دهه فجر 37 هزار ميليارد ريال صرف پوشش دهي و گازرساني هاي جديد شد


تهران -خبرگزاري ايسكانيوز:مديرعامل شركت ملي گاز ايران گفت:شركت ملي گاز ايران طرح هاي متعددي را در دهه فجر امسال به بهره برداري رساند كه بخش عمده آنها به گازرساني به شهرها و روستاهاي كشور اختصاص داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايسكانيوز،عزيزالله رمضاني مديرعامل شركت ملي گاز ايران با اشاره به اينكه شركت گاز تلاش زيادي براي گازرساني تمام كشور كرده و خواهد كرد، افزود: يك هزار و 264 پروژه به ارزش 37 هزار ميليارد ريال در سي امين سالگرد انقلاب به بهرداري رسيد كه ازمجموع اين طرح ها، يك هزار و 112 طرح روستايي است كه قدم مثبتي در زمينه گاز رساني كشور خواهد بود.
وي گفت:در زمينه تغيير تعرفه هاي گاز دو موضوع دنبال مي شود كه يكي هدفمند كردن يارانه ها وديگري تندتر كردن روند پلكاني شدن تعرفه هاي گاز طبيعي جهت افزايش تاثيرپذيري آن مي باشد ،كه در صورت نهايي شدن ، تعرفه هاي جديد گاز از سال آينده اعمال مي شود.
اين مقام مسئول تصريح كرد:از ابتداي سال جاري تاكنون برخورد خاصي با مشتركان پرمصرف صورت نگرفته و فقط اخطار داده شده است.
مديرعامل شركت ملي گاز ايران افزود: طرح پلكاني قيمت گاز خانگي در سال جاري اجرا شد ، اما شيب آن ملايم بود و درصورت اجراي اين طرح در سال اينده با شيب تندتر ، نرخ پلكاني تعديل مي شود.
رمضاني با اشاره به اين‌كه از ابتداي امسال تا كنون 128ميليارد متر مكعب گاز به مصرف‌كنندگان تحويل داده شده، گفت: از اين مقدار 39 ميليارد متر مكعب به بخش نيروگاهي و 17 ميليارد متر مكعب به بخش صنايع عمده تحويل شده است؛ ضمن آنكه دربخش خانگي و تجاري 56 ميليارد متر مكعب مصرف شده است.
معاون وزير نفت گفت :صنعت گاز در سال اينده نياز به سرمايه گذاري 10 ميليارد دلاري دارد و اين سرمايه گذاري بيشتر در بخش پالايش و انتقال هزينه انجام خواهد شد و توسعه زيربناها و زيرساخت ها بيشتر مدنظر است. 10 درصد از اين ميزان سرمايه گذاري براي توسعه شبكه هاي گازرساني و بقيه براي توسعه زيرساخت ها خواهد بود.
به گزارش ايسكانيوز ميزان سرمايه گذاري شركت ملي گاز براي سال جاري 60 تريليون ريال بوده است.
وي درباره ميزان واردات و صادرات گاز نيز گفت: در سال جاري بيش از 20 ميليارد متر مكعب واردات گاز داشته ايم و اين ميزان در مورد صادرات تاكنون 13 ميليارد متر مكعب بوده است.
رمضاني درخصوص تامين گاز تركيه تا سقف قرراداد نيز گفت: شركت ملي گاز ايران آمادگي تامين گاز تركيه تا سقف قرارداد را دارد و بنا به درخواست آنها در چارچوب قرارداد عمل خواهد كرد.
مديرعامل شركت ملي گاز ايران همچنين درباره قيمت گاز وارداتي نيز گفت: قيمت گاز وارداتي از تركمنستان بالا نيست و بهاي آن مناسب است.
مديرعامل شركت ملي گاز ايران در خصوص طرح هاي افزايش توليد گاز در سال‌ آينده گفت: درچند بخش افزايش توليد پيش بيني شده است. توليد گاز مراحل 9و 10 پارس جنوبي كه از دو تا سه ماه گذشته شروع شده و در طول سال آينده از آن بهره مند خواهيم شد. همچنين افزايش ظرفيت گاز در شركت نفت مناطق مركزي را همچنان از ابتداي سال آينده خواهيم داشت و درمجموع برآورد مي شود توليد گاز در سال آينده به 600 ميليون مترمكعب درروز برسد.
رمضاني مصرف گاز را بيش اين رقم اعلام كرد و افزود: اما بخشي از مصرف با جايگزيني سوخت مايع به طور مثال در صنايع و نيروگاه ها تعديل مي شود.
وي در خصوص پيشرفت احداث پالايشگاه بيدبلند 2 گفت: پيمانكار اجرايي درحال كار است و عمليات بتن ريزي شروع شده است. فعاليت سفارش گذاري كالا در حال انجام مي باشد و در صورت تامين منابع مالي ، اين طرح ‌تا 40 ماه آينده با ظرفيت فرآورش روزانه 57 ميليون مترمكعب گاز به بهره برداري مي رسد.
مديرعامل شركت ملي گاز ايران در خصوص بهره برداري از طرح هاي ذخيره سازي گاز طبيعي گفت: طرح هايي در سه تا چهار منطقه سراجه قم، يورتشاي ورامين، منطقه شمال شرق شوريجه از چاه هاي تخليه شده و يك منطقه در كاشان به عنوان ذخيره سازي در دست بررسي و اجرا است.
وي ابراز اميدواري كرد ، برداشت از اين مخازن در سال آينده آغاز شود و تا سقف 100 ميليون مترمكعب در روز از مخازن زيرزميني گاز ،‌برداشت شود.
رمضاني ميزان مصرف گاز در بخش گازطبيعي فشرده را شش تا هفت ميليون متر مكعب در روز در سال جاري اعلام كرد و افزود: درحاليكه اين رقم سال گذشته 2 تا 3 ميليون مترمكعب در روز بود./110

سه|ا|شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن