تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820917872




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون علمي رييس جمهوردرگفت‌و‌گوبا ايسنا خبرداد: افزايش پنج برابري و ثبت 25هزاراختراع طي برنامه چهارم توسعه حمايت يكسان بنياد از نخبگان علمي داخل و خارج كشور


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون علمي رييس جمهوردرگفت‌و‌گوبا ايسنا خبرداد: افزايش پنج برابري و ثبت 25هزاراختراع طي برنامه چهارم توسعه حمايت يكسان بنياد از نخبگان علمي داخل و خارج كشور


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: علمي

معاون علمي و فن‌آوري رييس جمهور ضمن بازديد از نمايشگاه اختراعات و نوآوري‌هاي ايران از ثبت 25 اختراع در كشور طي برنامه چهارم توسعه خبر داد كه 10 هزار اختراع مربوط به 11 ماه گذشته سال جاري بوده است.

دكتر صادق واعظ زاده در گفت‌وگو با خبرنگار «علمي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين كه در نمايشگاه اختراعات و نوآوري‌هاي ايران سه هزار اختراع و نوآوري در فضاي 40 هزار مترمربع به نمايش گذاشته شده است، گفت: در چند سال اخير تلاش كرديم كه نوآوري و شكوفايي به صورت جهشي راه بيافتد كه خوشخبتانه تاكنون تلاش‌هاي انجام شده نتيجه داده و در اين سه روز اين تلاش‌ها ظاهر شده‌اند، اما نكته قابل توجه اين است كه اين كارها نتيجه تلاش در طول انقلاب به خصوص دو، سه سال اخير است.

وي درباره برگزاري اين نمايشگاه در ايام دهه فجر، تصريح كرد: يكي از دلايل برگزاري نمايشگاه در اين دهه اين است كه تمامي اين تلاش‌ها و دستاوردها حاصل انقلاب اسلامي است به طوري كه در قبل از انقلاب تقريبا هيچ اختراع ثبت‌ شده‌اي وجود نداشته است.

معاون علمي و فن‌آوري رييس جمهور خاطر نشان كرد: در برنامه سوم توسعه كه در سال 84 به پايان رسيد، تنها پنج هزار اختراع ثبت شده داشته‌ايم، اما در برنامه چهارم كه از سال 84 آغاز و تا پايان امسال نيز ادامه داد، 25 هزار اختراع ثبت شده است كه 10 هزار اختراع آن مربوط به 11 ماه امسال است.

واعظ زاده ادامه داد: اين تلاش‌ها و دستاوردها نشان دهنده انگيزه و استعداد جوانان ايراني است كه اميدواريم بتوانيم خدمتگزار خوبي باشيم تا اين نشاط و شور و استعداد را در جهت درست به پيش ببريم.

وي در خصوص حمايت از نخبگان خارج از كشور توضيح داد: در زمينه نخبگان ايراني، بحث داخل و خارج از كشور مطرح نيست، همه آنها عزيز بوده و اصولا روابط بنياد ملي نخبگان تمام نخبگان ايراني را در بر مي‌گيرد، به طوري كه حمايت‌هاي معنوي آنها به طور يكسان است.

معاون علمي و فن‌آوري رييس جمهور، اذعان كرد: اما در مورد حمايت‌هاي مادي از نخبگان خارج از كشور به اين موضوع بايد توجه شود كه نوآوري بايد به نحوي باشد كه رشد و شكوفايي علم و فن‌آوري را در داخل كشور به وجود آورد تا از حمايت‌هاي بنياد ملي نخبگان برخوردار شود.

رييس بنياد ملي نخبگان، خاطر نشان كرد: البته ممكن است يك ايراني خارج از كشور حمايت شود، براي اين كه پژوهش را در داخل كشور توسعه دهد؛ اما بايد در همكاري با يك دانشگاه و يا يك مركز داخل كشور صورت گيرد، به طوري كه در حال حاضر برخي از كشورها نيز از نخبگان مقيم خارج خود حمايت مي‌كنند.

انتهاي پيام

سه|ا|شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن