تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشنود گر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816441721




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ناطق نوري:اقدام شجاعانه اردوغان نتيجه پيروزي انقلاب اسلامي ايران است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ناطق نوري:اقدام شجاعانه اردوغان نتيجه پيروزي انقلاب اسلامي ايران است
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اقدام شجاعانه رجب طيب اردوغان نخست‌وزير تركيه در اجلاس داووس مقابل رئيس رژيم صهيونيستي و همچنين گسترش حجاب و حضور رهبران مسلمان در تركيه و لبنان به بركت انقلاب اسلامي ايران است.


به گزارش روز سه شنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي جامعه انجمن هاي اسلامي اصناف و بازاريان، حجت‌الاسلام والمسلمين علي‌اكبر ناطق نوري طي سخناني در نشست اصناف و بازاريان كه به مناسبت سي‌امين سال پيروزي انقلاب اسلامي ايران برگزار شد، نقش بازار و اصناف را در پيروزي انقلاب اسلامي ايران را بسيار پررنگ دانست.
عضو ارشد شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز با اشاره به اينكه در تاريخ مبارزات انقلاب اسلامي ايران به نقش بازار و اصناف زياد پرداخته نشده است، افزود: اين ها مي‌تواند به دليل شرايط و يا برخي مصلحت‌انديشي‌ها باشد ولي تاكنون به نقش بازار و اصناف در مبارزات انقلاب جفا شده است.
او افزود: اگر تاريخ نهضت ما را كه از سال 41 يا 42 شروع مي‌شود، رصد كنيم، نقش مؤثر بازاريان را به خوبي مشاهده مي‌كنيم كه به عنوان نيروهاي متدين در اختيار نهضت‌هاي صدسال اخير بوده‌اند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه اظهار داشت: در انقلاب مشروطه نيز بازار نقش مهمي را در خدمت به روحانيت و علما ايفا كرد و در دوره‌هاي پس از مشروطه نيز بازار نقش‌ آفريني‌هاي خوبي را داشت و حتي در بحث ملي شدن نفت بازاريان و اصناف نقش مهم و اساسي را ايفا كردند.
ناطق نوري ادامه داد: نفش مهم آيت‌الله كاشاني در جريان ملي شدن نفت به دليل ارتباط اصناف و بازاريان با وي بوده، چرا كه دين ما از سياست جدا نيست.
وي با اشاره به فعاليت‌ها و خاطرات خود از دوران انقلاب اسلامي ايران گفت: از سال 42 به دليل اينكه منزل ما در بازار بود به عنوان يك طلبه جوان در مبارزات حضور داشتم و فعاليت‌هاي بازاريان را در انقلاب از نزديك مشاهده كردم.
عضو ارشد شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز افزود: اولين گروهي كه در سال 42 در قم به منزل امام راحل رفتند و به وي لبيك گفتند، اصناف و بازاريان قم بودند و هر حركتي را كه در انقلاب مي‌بينيم، يكي از مراكز آن بازار بود.
رييس دفتر بازرسي رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: اين بازاريان بودند كه علما و روحانيون را براي سخنراني در مساجد بازار دعوت مي‌كردند و موج سخنراني آنها از همين بازار، حركت مبارزاتي مردم را شكل مي‌داد.
ناطق نوري ادامه داد: ‌زماني كه قصد داشتند، تقسيم اراضي را در كشور اجرا كنند اين بازاريان و اصناف بودند كه عليه تقسيم اراضي بازار را بستند و به همين خاطر شاه دستور داد تا مغازه آنها را تيغه كنند.
وي مركز انقلاب و مبارزات را بازار دانست و اظهار داشت:‌ در روز 15 خرداد تمامي بازاريان همراه با مردم از مقابل مسجد ارك تا بيمارستان بازرگان را به مركز مبارزه تبديل كردند و همين مردم و اصناف و بازاريان مردانه پشت‌سر علما ايستادند و انقلاب را به پيروزي رساندند.
وي ادامه داد:‌ بازاريان يك روز هم امام و انقلاب را تنها نگذاشتند و امروز نيز مقام معظم رهبري را پشتيباني مي‌كنند و تا آخرين لحظه پاي آرمان‌هاي انقلاب اسلامي ايستاده‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمين ناطق نوري با اشاره به شكل‌گيري تشكل‌هاي مبارزاتي و جمعيت فدائيان اسلام در زمان انقلاب گفت: حزب مؤتلفه و جمعيت فدائيان اسلام را همين برادران بازاري ايجاد كردند و همين افراد بودند كه شاه را خسته كردند و اين امر به خاطر وجود يك سيستم منظم و تشكيلاتي براي مبارزه با شاه بود.
وي افزود: اصناف و بازاريان نه تنها در زمان انقلاب، بلكه پس از انقلاب نيز سهم‌خواهي نكردند و هميشه بدون هيچ چشم‌داشتي به انقلاب اسلامي ايران كمك كردند و حتي در 8 سال جنگ تحميلي نيز با حضور خود و يا با حمايت‌هاي مالي خود به پيروزي ايران در جنگ كمك كردند و امروز نيز پاي آرمانهاي انقلاب اسلامي ايران و امام راحل و همچنين مقام معظم رهبري تا آخرين لحظه ايستاده‌اند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام خطاب به اصناف و بازاريان گفت: شما از امروز به بعد نيز بايد مانند گذشته در صحنه انقلاب حضور داشته باشيد و تا جمهوري اسلامي ايران و آثار اين انقلاب وجود دارد بايد پاي آرمان‌هاي اين انقلاب بايستيد.
وي افزود:‌ امروز همين استقلال سياسي كه در ايران وجود دارد و بسيار هم ارزشمند است باعث شده،كه آمريكا نتواند سياست‌هاي خود را به ما ديكته كند و ما هم اكنون خودمان سرنوشت كشور خود را رقم مي‌زنيم كه اين ادعاي كمي نيست.
در پايان اين مراسم از جمعي از پيش كسوتان اصناف تقدير شد.
سيام/س.ل**1377

سه|ا|شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 192]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن