تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815353691




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بهره‌برداري از خط انتقال 230 كيلو ولت اردستان ـ قائم ـ كاشان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بهره‌برداري از خط انتقال 230 كيلو ولت اردستان ـ قائم ـ كاشان
خبرگزاري فارس: همزمان با سومين روز از دهه فجر خط انتقال 230 كيلو ولت اردستان، قائم، كاشان به بهره‌برداري رسيد.


به گزارش خبرگزاري فارس از اردستان، مديرعامل شركت برق منطقه‌اي استان اصفهان دوشنبه شب در مراسم بهره‌برداري از اين طرح اظهار داشت: امروز در استان اصفهان 30 پرو‍ژه به طور همزمان افتتاح شد كه در پست 230 كيلو ولت اردستان كليد هر 30 پروژه زده شد.
فلاحتيان افزود: در صنعت برق استان اصفهان تلاش بر اين است كه با يك رويكرد علمي و دقيق برنامه‌هاي زيرساخت برق در دو استان اصفهان و چهار محال و بختياري اجرا شود.
وي خاطرنشان كرد: شركت برق منطقه‌اي استان اصفهان داراي يك برنامه پنج ساله مشخص است كه در اين برنامه تمام استراتژي‌هاي ما مشخص شده و در چارچوب اين استراتژي‌ها برنامه‌هاي مختلفي تعريف شده كه هر كدام از اين برنامه‌ها نيازمند سرمايه‌گذاري‌هاي مشخصي است تا به بهره‌برداري برسد.
وي بيان داشت: هزينه اجراي اين پروژه‌ها 800 ميليارد ريال است كه شاه بيت آنها خط 160 كيلومتري پست 230 كيلو ولت اردستان تا پست قائم به كاشان و سپس پست راوند به كاشان است.
مديرعامل شركت برق منطقه‌اي استان اصفهان در ادامه هزينه اجراي اين طرح را 38 ميليارد و 600 ميليون تومان عنوان كرد و گفت: اين خط يك خط دو مداره است كه داراي 320 كيلومتر مدار شبكه و 230 كيلو ولت است.
وي افزود: در كنار اين پست امروز پست‌هاي 63 كيلو ولت فريدون‌شهر، چادگان، كوير كاشان و گلپايگان نيز مورد بهره‌برداري رسمي قرار گرفت.
وي تصريح كرد: در تابستان سال آينده نيز نخستين مرحله نيروگاه كاشان وارد مدار مي‌شود.
فلاحتيان گفت: هم‌اكنون بيش از 220 ميليارد تومان در شركت برق منطقه‌اي اصفهان براي زيرساخت‌هاي توليد، انتقال و توزيع هزينه شده است.
در ادامه اين مراسم فرماندار اردستان نيز گفت: پروژه ملي خط 230 كيلو ولت اردستان، قائم، كاشان به طول 160 كيلومتر و به صورت رينگ است.
محمد حسين قاسم‌زاده با اشاره به سخن مقام معظم رهبري اظهار داشت: وقتي كه در يك كشور توسعه سازندگي و زيرساخت‌هاي اقتصادي صحيح و مستحكم بنا مي‌شود و وقتي كه حركت سازندگي در كشور به معناي واقعي كلمه به وجود مي‌آيد كشور از اعتلاي سياسي هم در داخل و هم در خارج برخوردار مي‌شود.
وي افزود: در گذشته مقام معظم رهبري در يكي از سخنان خود فرمودند كه زمان پروژه‌ها خيلي طولاني است و يكي از خصوصيات دولت كار بودن، كوتاه كردن زمان پروژه‌هاست، اين امر در دولت نهم اتفاق افتاده ما در شهرستان اردستان پروژه‌هايي را افتتاح كرديم كه كمتر از يك سال زمان برده است.
قاسم‌زاده بيان داشت: به مناسبت دهه مبارك فجر پروژه‌هاي بسياري در استان مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد كه در شهرستان اردستان نيز پروژه‌هاي زيادي به بهره‌برداري مي‌رسد.
وي افزود: پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران 174 روستا در شهرستان اردستان از نعمت برق برخوردار شدند كه اين تعداد تا قبل از پيروزي انقلاب اسلامي تنها دو روستا بود.
وي تصريح كرد: هم‌اكنون نيروگاه 500 مگاواتي شهر زواره كه از مصوبات سفر نخست رياست جمهوري بوده است با 20 درصد پيشرفت فيزيكي در حال اجراست.
در ادامه استاندار اصفهان نيز گفت: اين طرح يكي از پروژه‌هاي سي‌گانه استان است كه با فرمان رياست جمهوري مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد.
سيد مرتضي بختياري افزود: در مدت دهه مبارك فجر در استان اصفهان 1369 پروژه مورد بهره‌برداري قرار گرفته و خواهد گرفت كه بعضي از اين پروژه‌ها داراي عمر 12 سال است اما كلنگ اكثر اين پروژه‌ها در دولت نهم به زمين خورده و مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرند.
وي تصريح كرد: هزينه اجراي اين پروژه‌ها بالغ بر 5 هزار و 200 ميليارد ريال بوده است.
استاندار اصفهان اظهار داشت: اقدامات بزرگي در استان اصفهان و سطح كشور با همه ناملايمات، جنگ تحميلي و دفاع مقدس، محاصره‌هاي اقتصادي و اهرم‌هايي كه چوب لاي چرخ انقلاب مي‌گذاشتند صورت پذيرفته كه انجام دادن اين همه كار بي‌سابقه است.
وي اظهار داشت: يكي از ويژگي‌هاي پروژه خط انتقال 230 كيلو ولت اردستان ـ قائم ـ راوند كاشان اين است كه كلنگ اين طرح در سال 85 به زمين خورده و هم‌اكنون نيز مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد و اين قابل تقدير است.
بختياري افزود : در بخش مخابرات در طول دهه مبارك فجر 444 طرح مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد و در همين دهه حدود 304 كلاس درس در قالب 46 پروژه و با اعتباري بالغ بر 163 ميليارد ريال مورد بهره‌برداري قرار خواهد گرفت كه با بهره‌برداري از اين 46 پروژه 57 هزار و 750 متر مربع به فضاهاي آموزشي استان اضافه مي‌شود.
وي افزود: در زمينه نيروگاه برق قبل از انقلاب براي ايجاد يك پست 63كيلو ولت به طور صددرصد وابسته بوديم، اما اكنون در زمينه ايجاد نيروگاه برق، خطوط انتقال و شبكه توزيع به ميزان 5/98 درصد به خودكفايي رسيده‌ايم و با ياري خداوند در سال‌هاي آينده اين ميزان به صددرصد مي‌رسد.
وي تصريح كرد: همه شاهد بودند كه در 20 فروردين امسال كامل شدن چرخه سوخت انرژي هسته‌اي به صورت كامل و رسمي اعلام شد و ايران از 10 كشور برتر در اين زمينه در سطح جهان قرار گرفت.
بختياري اظهار داشت: در بخش هوافضا و سلول‌هاي بنيادي نيز گام‌هاي موثري برداشته شده و دليل تمام اين موفقيت‌ها همان كلمه ما مي‌توانيم است كه در بسياري از عرصه‌ها خودش را نشان داده است.
وي افزود: در اين روزهاي شادي ملت ايران جاي شهدا و رهبر شهدا خالي است و ثمره خون شهدا موجب تحول در عرصه‌هاي مختلف و سازندگي شده است.
بختياري گفت: با بهره‌برداري از اين پروژه افت برق و خاموشي‌هاي شهرستان‌هاي اردستان، كاشان، آران و بيدگل و نطنز برطرف خواهد شد.
انتهاي پيام/ش10

سه|ا|شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 337]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن