تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اجابت دعایت را دیر مپندار، در حالی که خودت با گناه راه اجابت آن را بسته ای.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816742688




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حاجي بابايي: تكليف اول راهنماي‌هاي مردودي پس از ابلاغ رييس‌جمهور اعلام مي‌شود از جابجايي و انتصاب‌ها در آموزش و پرورش نگران نيستم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: حاجي بابايي: تكليف اول راهنماي‌هاي مردودي پس از ابلاغ رييس‌جمهور اعلام مي‌شود از جابجايي و انتصاب‌ها در آموزش و پرورش نگران نيستم


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - آموزش و پرورش

وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه از انتصاب‌هاي متعدد در آموزش و پرورش نگران نيستم، گفت: من از جابجا كردن نيروها نگران نمي‌شوم و هنگامي كه مديري را در سمتي منصوب مي‌كنم به او مي‌گويم شايد شش ماه ديگر به اين جمع‌بندي برسم كه شما مدير موفقي نيستيد و اين موضوع از نظر من عيب نيست، بلكه حسن است.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حاجي‌بابايي در حاشيه مراسم نواختن "گلبانگ انقلاب" با اشاره به انتصاب معاون جديد پرورشي، اظهار كرد: درست است كه اين سومين باري است كه مسوليت معاونت پرورشي را طي يكسال تغيير داده‌ام، اما در مسايل مديريتي تصور مي‌كنم كه انجام اين كار اشكالي ندارد و جابجايي نيروها از سياست‌هاي مديريتي من است.

وي افزود: اقدامات در آموزش و پرورش بر اساس سند تحول دنبال مي‌شوند و برنامه‌ريزي‌ها از قبل انجام شده و كاملا مشخص است و وابسته به فرد نيست.

وزير آموزش و پرورش در ادامه تصريح كرد: معاون پرورشي بايد فردي قرآني و آشنا به مسايل ديني باشد و معاون جديد پرورشي حائز اين خصوصيات است و در جمع‌بندي‌ها به اين نتيجه رسيديم كه با توجه به ساختار جديدي كه براي پرورشي تعريف شده است، او از عهده اين كار برمي‌آيد.

وزير آموزش و پرورش با اشاره به وظايف جديد معاونت پرورشي ادامه داد: تربيت سه ميليون حافظ قرآن و ساخت 10 هزار مدرسه قرآني و طرح‌هاي جديد و ملي كه روزانه در آموزش و پرورش تصويب مي‌شود، كار سختي است و هر فردي از عهده اين كار برنمي‌آيد و هركس در آموزش و پرورش معاون پرورشي شود، كار سختي را پيش‌رو دارد.

تكليف دانش‌آموزان مردودي مقطع اول راهنمايي بر اساس نظام 3 ـ 3 ـ 6 پس از ابلاغ رييس‌جمهور اعلام مي‌شود

سنوات فوق‌العاده و ارفاقي معلمان استثنايي از روزي كه ابلاغ شود، پرداخت‌ها مي‌شود

وي در ادامه در زمينه "سنوات" فوق‌العاده و ارفاقي معلمان استثنايي نيز گفت: اين موضوع پيش از اين در شوراي توسعه مطرح شده و در دولت مصوب و قرار شده تا بر اساس 25 و 30 سال خدمت، به ازاي هرپنج و شش سال، سوابق افراد محاسبه و از روزي كه ابلاغ شود، پرداخت‌ها انجام مي‌شود.

حاجي‌بابايي در مورد تعيين تكليف دانش‌آموزاني كه در مقطع اول راهنمايي مردد شوند، در نظام 3 ـ 3 ـ 6، گفت: اين موضوع روز گذشته در شوراي عالي آموزش و پرورش مطرح و راهكارهاي لازم برايش مصوب شد، به مرور اجراي قوانين مشكلات و مسايلي كه ايجاد مي‌شود در كارگروه، آيين‌نامه و قوانين آموزش و پرورش بررسي شده و موارد مورد نياز در شوراي عالي آموزش و پرورش مصوب مي‌شوند و تكليف اين موضوع هم پس از ابلاغ رييس‌جمهور اعلام مي‌شود.

افزايش معاونت‌هاي وزارت آموزش و پرورش به شش معاونت

وزير آموزش و پرورش در ادامه با تشريح ساختار جديد معاونت پرورشي تشريح كرد: طبق تبصره 3 ماده 57 قانون برنامه پنجم توسعه هيات وزيران مي‌تواند ماده 29 قانون مديريت خدمات كشوري را تغيير دهد و تعداد معاونت‌هاي وزارتخانه بر اين اساس افزايش مي‌يابد و تعداد معاونت‌هاي وزارت آموزش و پرورش بر طبق اين موضوع به شش معاونت افزايش يافت.

وي افزود: بر اساس ماده 15 قانون مديريت خدمات كشوري هر تغييري كه بر خلاف قانون اساسي و منويات امام(ره) و رهبر معظم انقلاب نباشد، مي‌توان در ساختار اعمال كرد تا به اين ترتيب بر اساس نظر شوراي عالي اداري ساختار از طريق تفكيك، ادغام، جابجايي در درون وزارتخانه اصلاح شود و بر اين اساس شوراي عالي اداري آموزش و پرورش مصوب كرد كه معاونت پرورشي و امور تربيتي آموزش و پرورش به دو معاونت پرورشي و فرهنگي و تربيت بدني و سلامت تغيير كند.

با تاسيس معاونت جديد پرورشي مسايل مربوط به جنگ نرم، امر به معروف و نهي از منكر و عفاف و حجاب به صورت ويژه رسيدگي مي‌شود

حاجي‌بابايي در ادامه گفت: مواردي از قبيل جنگ نرم، امر به معروف و نهي از منكر، مسايل مربوط به عفاف و حجاب در معاونت پرورشي و امور تربيتي ديده نشده بود و با تاسيس معاونت جديد پرورشي و فرهنگي به اين مسايل به صورت ويژه پرداخته مي‌شود.

وي در ادامه با بيان اينكه با اعمال اصلاح ساختار آموزش و پرورش داراي شش اداره كل مي‌شود، تصريح كرد: معاونت پرورشي و فرهنگي اداره‌هاي قرآن، عترت و نماز، امور تربيتي و پرورشي و فرهنگي و هنري را شامل مي‌شود و معاونت "تربيت بدني و امور سلامت" هم ادارات دفتر تربيت بدني و مراقبت يا اداره كل سلامت را در بر مي‌گيرد.

مراقبت از دانش‌آموزان در برابر آسيب‌هاي اجتماعي از وظايف اداره كل مراقبت وزارت آموزش و پرورش است

به گزارش ايسنا، وزير آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اداره كل مراقبت وزارت آموزش و پرورش، گفت: اين اداره در پي پيگيري‌هاي شوراي عالي امنيت ملي، قوه قضاييه و غيره ايجاد شد و تا پيش از اين همه درباره ضرورت وجود اين اداره كل تذكر مي‌دادند و وظيفه اين اداره كل مراقبت از دانش‌آموزان در برابر آسيب‌هاي اجتماعي است.

وي افزود: تا پيش از اين در استان‌ها چهار اداره وجود داشت، اما پس از اين تعداد ادارات به هشت اداره افزايش مي‌يابد و بدين ترتيب ساختارها دو برابر مي‌شود.

وي در ادامه عنوان كرد: يكي از دلايل اين امر هجم كاري بود كه براي معاونت پرورشي و تربيت بدني تعريف شده بود و به دليل گستردگي حجم كار، اين معاونت نمي‌توانست پاسخگو باشد و بدين دليل ظرفيت‌ها افزايش يافت.

وزير آموزش و پرورش در ادامه گفت: برنامه‌ريزي براي امور مربوط به بهداشت، سلامت، مراقبت، قرآن، نماز و فرهنگ 12.5 ميليون دانش‌آموز وظيفه معاونت پرورشي است كه اميدوارم با تغيير ساختار از عهده آن برآيد.

بررسي محتواي كتب درسي از ديگر وظايف معاونت پرورشي است

به گزارش ايسنا،‌ وي در ادامه با اشاره به وظيفه جديد معاونت پرورشي در رابطه با بحث‌هاي محتوايي نيز اظهار كرد: از اين پس معاونت پرورشي وظيفه دارد، محتواي كتب درسي را بررسي كند و گزارش‌هايي در زمينه محتوا ارائه دهد.

حاجي‌بابايي در ادامه با بيان اينكه در طول 2 سال گذشته كه چهارگام بزرگ در معاونت پرورشي برداشته شده است، تشريح كرد: افزايش تعداد مشاوران از 10 هزار به 23 هزار نفر، افزايش مربيان ورزش از 10 هزار به 29 هزار نفر، افزايش تعداد مربيان پرورشي از 46 هزار به 59 هزار نفر، افزايش ظرفيت اردوهاي راهيان نور از 25هزار نفر به يك ميليون نفر، افزايش تعداد مدارس قرآني از 670 مدرسه به 10هزار مدرسه از جمله اين گامهاست.

حاجي‌بابايي افزود: ثبت‌نام 2 ميليون و 300هزار نفر از دانش‌آموزان براي حفظ قرآن از ديگر اقدامات مثبتي است كه در معاونت پرورشي انجام شده و است انتظار مي‌رود، اين رقم به سه ميليون نفر هم برسد.

وي با تاكيد بر وجود نگاه ويژه نسبت به معاونت پرورشي اظهار كرد: به همين دليل برنامه‌هاي متعددي در زمينه معاونت پرورشي در نظر گرفته شده است و ارزيابي‌ها حاكي از موفقيت‌آميز بودن اقدامات و برنامه‌ريزي‌ها در زمينه معاونت پرورشي است، به طوري كه در بحث اردوهاي راهيان نور رشدي چهار تا پنج هزار درصدي را شاهد هستيم و اين موضوع را نه وزارت آموزش و پرورش، بلكه بسيج هم تاييد مي‌كند.

وزير آموزش و پرورش افزود: از ديگر اقدامات، افزايش يك ساعتي ساعات آموزش قرآن در مدارس و ايجاد و تجهيز اردوگاه‌هاي دانش‌آموزي در استان‌هاست.

وي در پايان تاكيد كرد: آموزش و پرورش نيروي قراردادي ندارد.

انتهاي پيام

چهارشنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن