تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814587833




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون فني و مهندسي اداره كل بندر و دريانوردي خرمشهر خبر داد: جذب 57 درصدي اعتبارات سال جاري توسط اداره كل بندر و دريانوردي خرمشهر


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: معاون فني و مهندسي اداره كل بندر و دريانوردي خرمشهر خبر داد: جذب 57 درصدي اعتبارات سال جاري توسط اداره كل بندر و دريانوردي خرمشهر
مهندس صالح كوثري زاده از جذب 57 درصدي اعتبارات سالجاري توسط اين اداره كل در سال جاري خبر داد.


ايلنا: ايلنا-آبادان: معاون فني و مهندسي اداره كل بندر و دريانوردي خرمشهر در نشست خبري كه با حضور خبرنگاران رسانه هاي مختلف منطقه در محل سرسراي اجتماعات اين اداره كل برگزار شد اظهار داشت: سر جمع اعتبارات سالجاري اداره كل بندر و دريانوردي خرمشهر به 218 ميليارد ريال مي رسد كه اين رقم در سال گذشته معادل 139 ميليارد ريال بوده است.

به گزارش ايلنا از آبادان ،مهندس صالح كوثري زاده با اشاره به آغاز عمليات هاي اجرايي سال جاري و تكميل دو پروژه براي امسال به عنوان دستور كار اين اداره كل افزود: پروژه ي بهسازي جاده دسترسي به بندر خرمشهر از پليس راه تا بندر يكي از دو پروژه ي ياد شده است.

وي گفت: پروژه ي مذكور كه از دي ماه سال 89 انعقاد قرار داد شده بود با اعتباري بالغ بر 17 ميليارد ريال و به شكل انجام روكش آسفالت به طول هفت هزار متر و به عرض 15 متر در دو باند رفت و برگشت و طبق جدول زمان بندي شده به انجام رسيد.

به گفته ي كوثري زاده در اين پروژه ،اموري همچون زيرسازي، روكش آسفالت و لكه گيري انجام شد.

پايان پيام

ايشان در ادامه تصريح كردند: طبق توافق انجام شده با شهرداري خرمشهر، قرار بود كه تمام جدول كاريها حاشيه ي اين جاده ترميم و اصلاح شود كه متاسفانه تاكنون هيچ اقدام مثبتي صورت نگرفته است.

وي يادآور شد: از سوي ديگر اداره راهداري نيز كه مي بايست كار نصب تابلوهاي ترانزيتي و انتظامي را در جاده ي مذكور به انجام مي رساند،كه تاكنون هيچ اقدامي را تا كنون انجام نداده است.

كوثري زاده خاطر نشان ساخت: به رغم نامه نگاري هاي صورت گرفته با اداره ي مربوطه و فرمانداري خرمشهر متاسفانه باز هم كاري در اين زمينه صورت نگرفته است.

او ادامه داد: از آنجاييكه اين جاده عريض و فاقد خط كشي و علايم ترافيكي مي باشد ، رانندگان در هنگام تردد از اين جاده با مشكلاتي مواجه هستند.

معاون فني و مهندسي اداره كل بندر و دريانوردي خرمشهر با اشاره به حضور كاروانهاي راهيان نور در منطقه و توضيح اينكه ،راه مذكور ورودي اصلي شهر محسوب مي شود گفت: نياز است تا هر چه سريعتر اقدامات خوب و مطلوبي در جهت اصلاح جداول و نصب المانهاي ترافيكي و انتظامي انجام گيرد.

كوثري زاده افزود: فضاي سبز اطراف اين جاده فاقد ذهكشي است و در آينده اي نه چندان دور، اين آسفالتها از بين خواهد رفت.

او ابراز اميدواري كرد تا مسوولان دلسوز خرمشهر پيگيريهاي لازم را در جهت انجام اقدامات مورد توافق به انجام رسانند.

وي همچنين از پروژه ي تهيه ، نصب و راه اندازي تابلوهاي فشار متوسط به عنوان ديگر پروژه ي قابل اجرا و اتمام اين اداره كل در سال جاري نام برد.

او از اجراي اين پروژه با مشخصات فني شامل ؛ طراحي، ساخت و مونتاژ سلول فشار متوسط در سطح توليد كارخانه با 16 دستگاه، چهار دستگاه تابلو و برچيدن تابلوهاي قديمي فشار متوسط پمپهاي پنج، شش ، هفت و هشت و بستن قطعات الكتريكي و مكانيكي و با هدف افزايش قابليت اطمينان شبكه و ايمني آن بدليل استفاده از تابلوهاي كمپكت جديد خبر داد و اظهار داشت: با انجام اين پروژه در بحث شبكه برق كمك شاياني صورت مي گيرد به نحوي كه ما در انجام امور مرتبط با برق از حجم كمتر برق استفاده مي كنيم و به اين ترتيب در مواقع پيك مي توان از آن بهره برد.

كوثري زاده در ادامه تصريح كرد: امسال 9 پروژه آماده ي بهره برداري در روز 22 بهمن ماه داريم كه مشخصات فني آن متعاقبا اعلام مي شود.

به گفته ي وي چنانچه افتتاح اين پروژه ها به تعويق بيفتد يعني به آخر سال موكول شود مي توان دو پروژه ي ديگر نيز به اين تعداد اضافه كرد كه اين نشان از تلاش و جديت تمامي كاركنان اين اداره و لطف خدا دارد كه در سال جهاد اقتصادي صورت گرفته است.

او در ادامه ي سخنان خود به ساير اقدامات اين اداره كل در سال جاري اشاره كرد و گفت: انجام تعميرات اساسي چهار پست اسكله (10، 11 ، 12 و 13) از جمله ي اين اقدامات است كه در زمان حاضر نيز اسناد آن تهيه و رقمي بالغ بر 70 ميليارد ريال نيز برآورد اوليه هزينه ها در اين خصوص است.

كوثري زاده افزود: در زمان حاضر منتظر انجام تحقيقات در اين زمينه هستيم تا پس از آن در صورت امكان در سال جاري اقدام به برگزاري مناقصه نماييم.

او اظهار داشت: در بندر خرمشهر با توجه به محدوديت فضا و كمبود نيروي كار انجام تمام پروژه ها به صورت توامان ميسر نيست.
پروژه ي ساحل سازي بندر خرمشهر به طول يك و نيم كيلومتر از ديگر اقدامات بندر خرمشهر در سال جاري عنوان شد كه در اين اقدام جاهايي كه اسكله وجود ندارد ساحل سازي به شكل بتني اجرا مي گردد ضمن آنكه در پشت اين ساحل و به فاصله ي دو الي سه متر زيرسازي انجام مي شود تا ساحلي مناسب براي پهلوگيري شناورها و استفاده از ساحل رودخانه مهيا شود.

معاون فني و مهندسي اداره كل بندر و دريانوردي خرمشهر تصريح كرد: براي انجام اين پروژه در يك بازنگري مجدد و پس از انجام مهندسي ارزش، اعتبار مورد نياز طرح از 180 ميليارد ريال اوليه به مبلغ 70 ميليارد ريال رسيد كه اين مسئله پس از ارجاع به سازمان و ارايه توضيحات با قول مساعدت براي انجام مناقصه مواجه شد.

كوثري زاده ابراز اميدواري كه به رغم وجود موانع بسيار بتوان امور محوله را به نحو مطلوبي به انجام رساند.

وي همچنين از پروژه ي مين زدايي بندر خرمشهر براي نخستين بار و در مساحتي معادل 70 هكتار به عنوان ديگر فعاليتهاي بندر خرمشهر در سال جاري ياد كرد و يادآور شد: به دليل نياز به استفاده از تمامي ظرفيتها و بهره برداري از زمينها موضوع مين زدايي از جمله مواردي است كه مي بايست به صورت صد درصد انجام شود.

او خاطر نشان ساخت: بايستي تمامي اراضي مين زدايي شود، موانع حذف گردد تا پيمانكاران و سرمايه گذاران بتوانند در زمينهايي ايمن به كار و فعاليت بپردازند.

معاون فني و مهندسي اداره كل بندر و دريانوردي خرمشهر گفت: از آنجاييكه ما يك بنگاه تجاري هستيم لذا سلامت همكاران و سرمايه گذاران براي ما از اهميت خاصي برخوردار است.

كوثري زاده با اشاره به حمايتهاي صورت گرفته در اين خصوص افزود: در زمان حاضر انجام برخي اصلاحات را در اسناد مربوطه آغاز نموده ايم.
احداث ترمينال كانتينري بندر خرمشهر در مساحتي معادل 25 هكتار از ديگر اين اقدامات بندر خرمشهر در سال جاري عنوان شد.

او اظهار داشت: از آنجاييكه نوع كالايي كه به بندر خرمشهر وارد ميشود كانتينري است لذا بندر خرمشهر مي بايست به يك ترمينال كاملا استاندارد كانتينريارد مجهز شود.

وي از تعيين نيازها و موضوع اقدامات مطالعاتي اين طرح به عنوان بخشي از كارهاي صورت گرفته در اين مبحث نام برد و تصريح كرد: كار مهندسي ارزش نيز در اين خصوص انجام شده كه پس از نهايي شدن اين طرح، استارت احداث ترمينال كانتينري بندر خرمشهر را خواهيم كرد.

كوثري زاده يادآور شد: با اجراي اين ترمينال ما به سمت اينكه از تمام ظرفيت بندر خرمشهر استفاده مي كنيم، روي مي آوريم و در زمان حاضر نيز در زمينه ي تجهيزات مورد نياز اين طرح مطالعات خود را آغاز كرده ايم.

به گفته ي وي چنانچه بتوان استارت اين كار را در سال جاري بزنيم در سال 1392 مي توانيم به مرحله ي استفاده ي كامل از ظرفيت بندر خرمشهر برسيم.

معاون فني و مهندسي اين بندر كهن همچنين از مهندسي ارزش در پروژه ها به عنوان كاري نو و جديد در بندر خرمشهر ياد كرد كه در آن تمامي ايده ها و تفكرات بهره برداران، استفاده كنندگان، بخشهاي مالي و فني به مشاور ارايه مي شود و پس از برگزاري چندين كارگاه به يك خرد جمعي مي رسيم.

وي با بيان اينكه تاكنون پنج طرح را به اين شيوه به انجام رسانده ايم گفت: با اين روش صرفه جويي هاي زيادي در مباحث مختلف صورت مي گيرد كه از جمله ي آنها مي توان به مهندسي ارزش پروژه ي پس كرانه ي اسكله يك تا 9 و پروژه ي ساحل سازي اشاره نمود.

كوثري زاده از احداث يك بارانداز به وسعت هفت كيلومتر و با صرفه جويي حدود 130 ميليارد ريال به عنوان يكي از تاثيرات مهم انجام مهندسي ارزش ياد كرد.

وي افزود: با توجه به گسترش فعاليتها و امور انجام شده در بندر خرمشهر و استفاده از تمامي ظرفيتها ضرورت ايجاد دربهاي ورودي به اين بندر مورد مطالعه قرار گرفت.

او اظهار داشت: در اين مطالعات ايجاد دربهاي ورودي به بندر از قسمت شمالي آن از كمربندي شلمچه به سمت ميدان مقاومت مورد مطالعه قرار گرفته است تا راهي فرعي را به سمت بندر منشعب كرده و از آنجا تمامي بارها وارد بندر شود.

وي تصريح كرد: درب كنوني بندر (موسوم به سن تاپ) نيز به عنوان يك درب اضافه و يا احتياطي و يا سواره رو مورد استفاده قرار مي گيرد.

او يادآور شد: اين تصميمي است كه بايستي هم اينك اتخاذ شود زيرا نقشه ي راهي است براي پنج سال آينده ي بندر خرمشهر.

به گفته ي وي امروز نياز به برنامه و نقشه ي راهي داريم تا بتوان براساس آن گام برداشت.

كوثري زاده در بخش ديگري از سخنان خود از برپايي 11 سمينار كارشناسي در سال جاري به عنوان بخشي از كارهاي صورت گرفته در موضوع مديريت دانش ذكر كرد و گفت: در اين سمينارها كارهاي تخصصي اين بندرتوسط كارشناسان جهت ارتقاي دانش فني ساير كاركنان ارايه مي شود.
موضوع مطالعات تغيير كاربري ساختمان قديم بندر خرمشهر به موزه دفاع مقدس از ديگر موارد اشاره شده توسط معاون فني و مهندسي اداره كل بندر و دريانوردي خرمشهر بود.

او افزود: ساختمان قديم بندر خرمشهر نمادي از حماسه ي هشت سال دفاع مقدس است كه در نظر داريم آن را به يادمان دفاع مقدس تبديل كنيم.

معاون فني و مهندسي اداره كل بندر و دريانوردي خرمشهر اظهار داشت: براي اين منظور مبلغ 25 ميليارد ريال اعتبار پيش بيني شده است.

كوثري زاده به اجراي سوله اي در اطراف ساختمان قديمي اداره بندر خرمشهر اشاره كرد و تصريح كرد: از آنجاييكه ساختمان به شكل نيمه تخريب است لذا سعي داريم تا آنچه را كه باقي مانده از معرض آفتاب، گرما و بارندگي حفظ كنيم.

معاون فني و مهندسي اداره كل بندر و دريانوردي خرمشهر يادآور شد: در صدديم تا اين ساختمان را در يك غشاء شيشه اي قرار دهيم به نحوي كه سوله اي بر روي اين ساختمان اجرا خواهيم كرد كه از بيرون قابل ديد باشد و از داخل سوله نيز راهها يي تعبيه شود كه بتوان با ورود به آن ،اطراف ساختمان را ديد.

كوثري زاده در پايان با اشاره به رسيدن به افق طرح جامع، انجام مطالعات جديد در خصوص طرح هاي جديد را الزامي خواند.

پايان پيام

چهارشنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 251]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن