تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798669883




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس سازمان شيلات پيش‌بيني كرد: صادرات 3 تن خاويار پرورشي ايران در سال آينده


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: رئيس سازمان شيلات پيش‌بيني كرد: صادرات 3 تن خاويار پرورشي ايران در سال آينده
رئيس سازمان شيلات ايران از تخصيص 100 ميليارد تومان اعتبار بسته حمايتي صنعت ميگو تا پايان بهمن‌ماه خبر داد و گفت: افزايش ميزان اعتبار اين بسته حمايتي به 160 ميليارد تومان درخواست شده است كه احتمال دارد از 160 ميليارد تومان هم بيشتر اختصاص يابد؛ در بودجه سال آينده مابقي اعتبارات اين صنعت تامين مي‌شود.
"غلامرضا رازقي" معاون وزير جهاد و رئيس سازمان شيلات كشور با اشاره به اين‌كه سال گذشته شش هزار و 200 تن ميگو توليد شده بود، گفت: امسال بيش از هفت هزار و 500 تن ميگو از مزارع پرورشي برداشت شده است كه با توجه به اجرايي ‌شدن بسته‌هاي حمايتي اين صنعت، سال آينده رشد 100 درصدي در توليد ميگو خواهيم داشت. همچنين توليد اين محصول تا پايان برنامه پنجم توسعه با هشت برابر افزايش به 48 هزار تن خواهد رسيد.
وي تصريح كرد: با توجه به اين‌كه اكنون قيمت و مصرف ميگو در جامعه بهبود يافته و هم‌چنين شرايط صادراتي فراهم‌تر شده است و فعالان گذشته اين صنعت مجددا به توليد بازگشته‌اند، افزايش اعتبار براي اين بسته حمايتي درخواست شده است.
رئيس سازمان شيلات ايران گفت: هنوز مبلغ بدهي اين صنعت نهايي نشده است كه پس از نهايي ‌شدن 100 ميليارد تومان اختصاص يافته را محاسبه و مابه‌التفاوت آن را اعلام خواهيم كرد تا در بودجه سال آينده پيش‌بيني شود.
وي تاكيد كرد: مسوولان امر براي تكميل بقيه اعتبارات صنعت ميگو در سال آينده وعده داده‌اند.
رازقي اظهار كرد: 100 ميليارد تومان اعتبار بسته حمايتي براي كليه عوامل صنعت ميگو از جمله مراكز تكثير، مزارع پرورش، توليد غذا، فرآوري و صادرات است، اما اعتقاد ويژه داريم بايد در صنعت ميگو، بخش پرورش به عنوان يك موضوع بسيار مهم در نظر گرفته شود چراكه اگر ميگويي توليد نشود، بقيه عوامل صنعت اصلا به نتيجه نمي‌رسند، لذا مزارع پرورشي اهميت ويژه‌اي در چرخه توليد دارد.
معاون جهاد وزير كشاورزي گفت: 100 ميليارد تومان بسته حمايتي تا پايان بهمن‌ماه اختصاص مي‌يابد و بقيه مبلغ باقي‌مانده در بودجه سال 91 قطعا لحاظ خواهد شد.
رئيس سازمان شيلات تصريح كرد: با توجه به اين‌كه سود و جرايم پرور‌ش‌دهندگان ميگو در اين بسته از سوي دولت پرداخت مي‌شود، آنها اصل وام خود را پس از يك‌سال تنفس در يك دوره پنج‌ساله پرداخت مي‌كنند. همچنين اكنون هم براي سرمايه در گردش توليد سال آينده مي‌توانند وام از بانك‌هاي عامل دريافت كنند كه ميزان اين وام بستگي به خط توليد آنها دارد.
رازقي همچنين از صادرات نخستين محموله خاويار پرورشي به كشور‌هاي اروپايي خبر داد و گفت: تا پايان سال صادرات اين محصول به 500 كيلوگرم مي‌رسد و سال آينده سه تن خاويار پرورشي را صادر خواهيم كرد.
رئيس سازمان شيلات ايران گفت: سال گذشته 663 هزار تن محصولات شيلاتي از طريق آبزي‌پروري و صيد توليد شده است كه با توجه به قابليت بالاي صيد و آبزي‌پروري در كشور تا پايان برنامه پنجم توسعه به يك ميليون و 700 هزار تن خواهيم رسيد.
به گفته وي، آبزي‌پروري از دو هزار و 500 تن فعلي به يك ميليون تن و ميزان صيد از 420 هزار تن به 700 هزار تن در پايان برنامه پنجم افزايش مي‌يابد و ميزان سرانه كشورمان هرچند از سرانه جهاني كمتر است، اما روند صعودي داشته است و به 8.5 كيلوگرم فعلي به بيش از 15 كيلوگرم تا پايان برنامه توسعه قطعا افزايش مي‌يابد.
رازقي افزود: طي 9 ماهه امسال پنج هزار تن ماهي يال‌اسبي، 34 هزار تن انواع ماهي و دو هزار و 655 هزار تن ميگو به ارزش بيش از 120 ميليون دلار به كشور‌هاي عراق، چين، امارات، كويت، كره جنوبي، ايتاليا، لبنان و استراليا صادر شده است كه پيش‌بيني مي‌شود تا پايان سال به 160 ميليون دلار برسد و در برنامه پنجم توسعه نيز ميزان صادرات نيز 500 ميليون دلار پيش‌بيني شده كه امكان صادرات محصولات شيلاتي تا پايان برنامه پنجم توسعه به يك ميليارد دلار وجود دارد.
معاون وزير جهاد كشاورزي از پرداخت 144 ميليارد تومان تسهيلات با بهره‌ 12 تا 15 درصد براي ايجاد اشتغال و توليد در بخش‌هاي مختلف شيلاتي تا پايان‌ماه سال جاري خبر داد.
به گفته وي، هفت ميليارد تومان براي صيادان كيلكا، هفت ميليارد تومان براي آبزي‌پروري به روش مدار بسته و هم‌چنين هفت ميليارد تومان براي تعديل صيادان پره تا پايان بهمن‌ماه اختصاص مي‌يابد.
رازقي تصريح كرد: محصولات شيلاتي قيمت‌ مناسبي در بازار مصرف دارند، اما مسووليت قيمت‌گذاري فرآورده‌هاي شيلات برعهده سازمان شيلات نيست.

چهارشنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن