تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى لله  عليه  و  آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815564089




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مصوبه مهم شوراي پول و اعتبار؛ امكان تعيين نرخ سودسپرده‌ها بالاتر از20درصد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: مصوبه مهم شوراي پول و اعتبار؛ امكان تعيين نرخ سودسپرده‌ها بالاتر از20درصد
اقتصاد > پول ‌و بانك - همشهرِي آنلاين:
در حالي كه طبق تصميم بانكداران خصوصي و دولتي حداكثر نرخ سود براي سپرده‌‌گذاري ۲۰ درصد تعيين شده بود شوراي پول و اعتبار به بانكي‌ها اجازه داد نرخ سود را بالاتر يا پايين‌تر از ۲۰ درصد تعيين كنند.

هادي قوامي عضو شوراي پول و اعتبار با تشريح جزئيات جلسه شوراي پول و اعتبار كه به منظور بررسي نحوه اجراي بسته سياستي - نظارتي تشكيل شده بود گفت: در جلسه امشب اعضاي شورا به مصوبه قبلي خود و اجراي بند بند بسته سياستي - نظارتي به خصوص نرخ‌هاي سود جديد تأكيد كردند. مصوبه شوراي پول و اعتبار در حقيقت به معناي ايجاد فضاي رقابتي در بانكها براي پرداخت سود سپرده‌ به سپرده‌گذاران بود.

وي با تأكيد براينكه اجراي دقيق بسته سياستي - نظارتي موجب كاناليزه شدن نقدينگي به سمت توليد خواهد شد افزود: اقدامي كه شوراي هماهنگي بانك‌هاي دولتي و كانون بانك‌هاي خصوصي در روزهاي اخير انجام داده‌اند اصلاً قانوني نبود.

قوامي ادامه داد: در حالي كه مصوبه شورا به ايجاد فضايي رقابتي بين بانك‌ها تأكيد داشت تصميم شوراي هماهنگي بانك‌ها كه به صورت غيرقانوني اتخاذ شده بود ماجراي ديگري را روايت مي‌كرد.

وي تأكيد كرد: برهمين اساس بانك‌ها بايد باتوجه به ميزان هزينه‌ها، درآمدها و شاخصشان در بورس نرخ سود سپرده را براي مشتريان خود تعيين كنند.

اين عضو شوراي پول و اعتبار به فارس گفت: آنچه در شوراي هماهنگي بررسي شده اصلاً نيازي به ملغي شدن ندارد چرا كه وقتي شوراي پول و اعتبار موردي را مصوب كرده بايد همان مورد اجرا شود.

وي تأكيد كرد: بنابراين بانك‌ها مي‌توانند بيشتر از ۲۰ درصد و يا كمتر از اين نرخ به سپرده‌گذاران خود سود پرداخت كنند؛ ميزان سود پرداختي بستگي به وضعيت درآمد بانك‌ها و شاخصشان در بورس دارد.

قوامي در ادامه از بررسي وضعيت بازار ارز در شوراي پول و اعتبار خبر داد و گفت: در جلسه امشب يكبار ديگر درباره بازار ارز و تك‌ نرخي شدن آن در بازار رسيدگي و البته به صورت مفصل در خصوص آن بحث شد.

به گفته اين عضو شوراي پول و اعتبار حداقل بايد ارز ۱۲۲۶ تومان در بازار اجرايي شود.

وي گفت: علاوه بر موارد مذكور سياست‌هاي مكمل ديگري براي تك‌ نرخي شدن ارز در بازار در نظر گرفته شده كه توسط بانك مركزي اجرا خواهد شد.

سه|ا|شنبه|ا|11|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن