تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 25 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806579120




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اصل 44 در صنعت و معدن خراسان رضوي به طور كامل محقق شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اصل 44 در صنعت و معدن خراسان رضوي به طور كامل محقق شد
مشهد - خبرگزاري مهر: رئيس سازمان صنايع و معادن خراسان رضوي گفت: بيش از 95 درصد واحدهاي صنعتي و معدني فعال استان توسط كارآفرينان بخش خصوصي اداره مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد حسين احمدي ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه خراسان رضوي به عنوان استان پيشتاز در واگذاري امور به بخش خصوصي هم اكنون بيش از 95 در صد واحدهاي صنعتي و معدني فعال خود را توسط كارآفرينان بخش خصوصي اداره مي شود، افزود: ‌اين در حالي است كه با توجه به وجود فضاي مناسب سرمايه گذاري در استان، كارآفرينان اين بخش علاوه بر راه اندازي طرحهاي صنعتي و معدني كوچك و متوسط، در چند ساله اخير نيز وارد عرصه راه اندازي پروژه هاي بزرگ، تكنولوژي بر و با حجم سرمايه گذاري بيش از يكصد ميليارد ريال شده اند كه خود گوياي ريسك پذيري بالاي كارآفرينان در امر سرمايه گذاري است.

رئيس سازمان صنايع و معادن خراسان رضوي گفت: اين استان در بخش صنعت از170 كارگاه كوچك صنعتي با سرمايه گذاري313 ميليارد ريال و اشتغال 12893 نفر قبل از انقلاب به 4930 واحد صنعتي و معدني با حجم سرمايه گذاري 35195 ميليارد ريال و اشتغال 159450نفر ارتقا يافته است.

رئيس سازمان صنايع و معادن خراسان رضوي با اشاره با ارتقا استان به رتبه چهارم توسعه يافتگي گفت: در بخش معدن نيز از 56 معدن با 9.4 ميليون تن ذخيره و استخراج ساليانه 86590 تن به رقم353معدن فعال با 9/1ميليارد تن ذخيره و استخراج ساليانه 3/12 ميليون تن در سال رسيده است.

وي با اشاره به روند توسعه بخش صنعت و معدن در سي سال پس ازانقلاب اسلامي گفت:‌ طي اين مدت و در راستاي اجراي سند بلند مدت توسعه اقتصادي استان به اهداف تعيين شده ازجمله شاخصهاي عمده آن چون تبديل شدن به قطب دوم خودرو سازي و قطب سوم فولاد سازي در دستور كار كارآفرينان صنعتي و معدني قرار گرفته است.

احمدي اظهار داشت: هم اكنون قطب دوم خودرو و قطعه سازي كشور در صنعت خودرو و قطعه سازي علاوه بر حفظ سهم 25درصدي قطعه سازي، دومين كارخانه خودروسازي را راه اندازي و اكنون دو كارخانه ايران خودرو خراسان و سناباد خودرو سالانه 150 هزار دستگاه خودروتوليد نموده و استان به قطب دوم خودروو قطعه سازي كشور تبديل شده است.

احمدي گفت: در حوزه صنايع معدني نيز در صنايع فولاد و سيمان سه ميليارد دلار پروژه درقالب 10 طرح عظيم صنعتي و معدني كليد خورده و هدف گذاري شده تا در سال 1990 رقم توليد فولاد استان از 650 هزار تن در سال به رقم 6 ميليون تن رسيده و استان به قطب سوم فولادسازي كشور دست پيدا كند.

وي تصريح كرد: هم اكنون سه طرح فولادي داراي پيشرفت فيزيكي 65 تا 90 در صد است كه پيش بيني مي شود يك طرح تا پايان سالجاري و دو طرح ديگر نيزدر شش ماهه اول سال آينده به بهره برداري برسد.

احمدي با اشاره به افزايش توليد سيمان از 5/1 ميليون تن به 9 ميليون تن افزود: در اين صنعت زير بنايي نيز 7 پروژه عظيم سيماني در دستور كار كارآفرينان صنعت و معدن استان قرار داشته كه هم اكنون شاهد بهره برداري 2 پروژه آن در شهرستانهاي سبزوار و زاوه هستيم كه تنها در سال جاري ظرفيت توليدي اين فراورده را به 5/3 ميليون تن در سال مي رساند و پيش بيني مي شود تا سال1389 نيز هر سال يك يا دو پروژه ديگر نيز به بهره برداري رسيده و توليد سالانه سيمان استان به رقم 9 ميليون تن برسد.

سيد حسين احمدي به جهش چشمگير توسعه بخش صنعت و معدن در 40 ماه فعايت دولت نهم اشاره كرده و گفت: در ابتداي فعاليت دولت نهم 3615 واحد صنعتي و معدني با حجم سرمايه15797 ميليارد ريال و اشتغال 109 هزار و 284 نفر به رقم چهار هزار و 930 واحد صنعتي و معدني با حجم سرمايه گذاري 35 هزار و 195 ميليارد ريال و اشتغال مستقيم 159 هزار و 150 نفر رسيده است كه نشان از رشد 36 درصدي در تعداد، 122 درصدي در سرمايه گذاري و 45 درصدي در اشتغال نسبت به چهل ماهه مشابه در دولت قبل دارد.

وي خاطرنشان كرد: در بخش معدن نيز شاهد آن هستيم كه 264 معدن با ذخيره 4/1 ميليارد تن و استخراج ساليانه 7/7 ميليون تن در ابتداي دولت نهم به رقم 353 معدن فعال با 9/1 ميليارد تن ذخيره و 3/12 ميليون تن استخراج مواد معدني در سال رسيده است كه حكايت از رشد 33 درصدي در تعداد معادن ،40 درصدي در ذخيره و 60درصدي در استخراج ساليانه نسبت به چهل ماهه مشابه در دولت قبل دارد.

سه|ا|شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن