تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايمان، آس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816681712




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايران در توليد واكسن‌هاي دامي خودكفا مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:الف: ايران در توليد واكسن‌هاي دامي خودكفا مي‌شود
معاون وزيرجهاد كشاورزي گفت: ايران ظرف 5 سال در توليد واكسن هاي دامي به مرز خودكفايي مي رسد.

به گزارش مهر، مجتبي نوروزي در جمع خبرنگاران گفت: درحال حاضربالغ بر30 درصد واكسن هاي دامي از خارج كشور وارد مي شود واميدواريم ظرف 5 سال آينده به خودكفايي 100 درصد برسيم، اما درزمينه توليد داروهاي دامي به خودكفايي 100 درصد رسيده‌ايم.

معاون وزيرجهاد كشاورزي بيان كرد: هم اكنون درزمينه واگذاري پخش دارو و واكسن دامي به شركتهاي خصوصي اقدام شده است، ضمن اينكه مايه كوبي در پروژه خشكسالي به وسيله اين شركتها انجام مي شود.

وي با بيان اينكه 100 درصد فعاليتهاي اجرايي درماني در بخش دام به شركتهاي خصوصي واگذار شده است، افزود: در حوزه پيشگيري از بيماريهاي طيورو بيماريهاي دامي 100 درصد فعاليتها به بخش خصوصي واگذرشده و ازآنجاييكه دربخش بيماريهاي دامي شركتهاي خصوصي در حدود 20 تا 30 درصد مناطق كشور را بيشتر پوشش نداده اند، به ناچارسازمان دولتي (دامپزشكي) آن را پوشش داده است.

نوروزي با اشاره به انجام اقدامات كنترلي براي مقابله با بيماري لكه سفيد در مزارع پرورش ميگو خاطرنشان كرد: صادرات ميگوي پرورشي به اتحاديه اروپا انجام مي شود.

وي افزود: ايران در بين 28 كشورآسيايي و آفريقايي از نظر تشخيص آزمايشگاهي و آزمايشگاه رفرانس رتبه دوم را كسب نموده و مورد تاييد آزمايشگاه‌هاي سازمان بهداشت جهاني دام قرار گرفته است.

رئيس سازمان دامپزشكي كشوراظهارداشت: پروژه هاي سازمان در دهه فجر با اعتباري بالغ بر 70 ميليارد تومان افتتاح مي شود و شامل پروژه‌هاي ساختماني، كنترل مواد غذايي و شير در نهاوند، آزمايشگاه مرجع و مركز تشخيص بيماري دامي در جنوب شرق كشورازمحل اعتبار مصوبات سفرمقام معظم رهبري، دو پروژه دراستان يزد، راه‌اندازي شبكه دامپزشكي شهربم، كشتارگاه صنعتي دام دراستان گيلان و كشتارگاه صنعتي طيور دراستان مركزي راه‌اندازي مي شود.

كاهش 3.5 درصدي تلفات طيور

وي تصريح كرد: بالغ بر 70 ميليون راس گوسفند و بز و معادل7 ميليون راس گاو و يك ميليون راس تك سمي در كشور وجود دارد و حجم عمليات پيشگيري از بيماري در سطح 250 ميليون نوبت سرانجام شده كه درمدت عمرسازمان دامپزشكي بي سابقه است.

نوروزي با بيان اينكه كنترل بيماري طيور جهت كاهش 3.5 درصدي تلفات درسطح كشورانجام شده است افزود: مقياس تلفات طيوراز 11.68 درصد به 8.84 درصد كاهش يافته و اميدواريم تلفات به زير5 درصد كاهش يابد.

ايران صادركننده گوشت مرغ مي شود

رئيس سازمان دامپزشكي كشوراعلام كرد: ايران از سال آينده در شمار صادر كنندگان گوشت مرغ قرار مي گيرد و توليد مرغ به مرز يك ميليون و 500 هزار تن در سال آينده خواهد رسيد.

وي با بيان اينكه ايران از بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد طيور به دليل پيشگيريها و كنترل بهداشتي فعال درامان بوده است افزود: سالانه سه ميليون قطعه پرنده مهاجر وارد كشورمي شود كه با مراقبت فعال در تالابها مانع ورود اين بيماري شده ايم.

نوروزي با اعلام اينكه درعيد قربان و عاشوراي حسيني 104هزار راس دام در كشور ذبح شد تصريح كرد: با دو هزار و 500 دامپزشك و هزار و 500 اكيپ سيار مراقبت بردامها انجام شده است.

ايجاد محدوديت براي شركتهاي مرتبط با رژيم صهيونيستي

وي در ارتباط با ارايه محصول برخي از شركتهاي توليدكننده مكملهاي غذايي طيوردر تهران و وابستگي آنها به رژيم صهيونيستي بيان كرد: دوهفته پيش لايحه برخورد و ايجاد محدوديت براي شركتهاي مرتبط با رژيم صهيونيستي در شوراي اقتصاد ارايه شد و تا زمانييكه هيئت دولت لايحه تقديمي را تصويب نكرده، نمي ‌توان اقدامي عليه اينگونه شركتهاي مشكوك و وابسته به رژيم صهيونيستي انجام داد.

معاون وزيرجهاد كشاورزي افزود: ما دسته بندي شركتهاي مختلف را انجام مي دهيم و آنهايي را كه ارتباطي با سهامداران صهيونيستي دارند، در چارچوب لايحه قانوني و آيين‌نامه به وظيفه شرعي، ملي، ديني و سياسي خود عمل مي ‌كنيم.

صادرات 75 ميليون دلاري ميگو و خاويار

وي اظهارداشت: صادرات ميگوي پرورشي بين 3 تا 4 هزار تن در سال خواهد بود كه در9 ماهه امسال مجوزهاي بهداشتي صادرشده بالغ بر5 هزار و 260 فقره در138 قلم كالاي صادراتي به وزن 107 هزار تن و ارزش 301 ميليون دلاربوده است.
نوروزي عنوان كرد: صادرات به اتحاديه اروپا شامل ميگو، ميگوي پرورشي و خاوياراست كه ارزش آن 75 ميليون دلار برآورده مي ‌شود.

وي در خصوص قاچاق خاويار به كشورتصريح كرد: سازمان مجوز واردات خاويار صادر نكرده و اگر قاچاقي وارد شود بايد ستاد مبارزه با قاچاق جوابگو باشد.

سه|ا|شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 274]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن