تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814741372




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

20 مجتمع فرهنگي هنري در خراسان رضوي در دست ساخت است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: 20 مجتمع فرهنگي هنري در خراسان رضوي در دست ساخت است
مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي گفت: 20 مجتمع فرهنگي هنري در سطح اين استان در دست ساخت است.


سيد جواد جعفري روز سه شنبه به ايرنا گفت : اين مجتمعها در كنار تعدادي ديگر از پروژه هاي فرهنگي هنري در دست ساخت در مجموع 70 هزار مترمربع مساحت دارند.
وي افزود: هم اكنون همه شهرستانهاي خراسان رضوي داراي مجتمعهاي فرهنگي هنري هستند.
او بيان كرد: بر اين مبنا تاكنون 193 هزار مترمربع فضاهاي فرهنگي در اين استان ايجاد شده در حالي كه قبل از انقلاب اين فضاها در حد 17 هزار مترمربع بود.
وي گفت: اين اقدام گامي موثر براي توسعه فرهنگ و مباحث هنري در ميان جوانان و زمينه مناسبي براي فعاليت آنان است.
او در ادامه با اشاره به صنعت نشر در استان و اينكه خراسان رضوي هم اينك در كنار تهران و قم در اين زمينه جايگاه ويژه و برتري در كشور دارد افزود: تا قبل از انقلاب تيراژ كتاب در اين استان حداكثر 700 هزار جلد بود در حالي كه اكنون اين رقم به 20 ميليون شمارگان رسيده است.
مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي اظهار داشت: در بحث صنعت چاپ طي اين سالها انقلابي اساسي روي داده و امروز با تهران در رقابت هستيم چنانكه پيشرفته ترين تجهيزات و ماشين آلات چاپي را در استان داريم.
وي تصريح كرد : اين تحول به ويژه طي سه سال اخير روي داد چنانكه با استفاده از تسهيلات بنگاههاي زودبازده تقريبا تمامي صنعت چاپ استان نوسازي و بهسازي شده و امروز اين صنعت به حدي رسيده كه نه تنها سفارشات داخل استان و ساير استانهاي كشور را مي پذيرد بلكه از خارج از كشور و كشورهاي همسايه هم پذيرش سفارش دارد.
او ادامه داد : در حوزه فعاليتهاي هنري هم 150 عنوان در سال، اكنون طي امسال به شش هزار و 700 عنوان در سال رسيده ايم چنانكه در شرايطي كه بسياري از استانها در جشنواره تئاتر فجر هيچ اثري نداشتند خراسان رضوي 6 تئاتر برتر در جشنواره داشت.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي با بيان اينكه اساس فرهنگ و كار فرهنگي هماهنگي است گفت: توسعه فرهنگي جز با هماهنگي و تعامل همگاني ممكن نيست زيرا فرهنگ متعلق به همه است و بايد همه كمك كنند تا جريان فرهنگ جلو برود.
وي با بيان اينكه در حوزه از اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي به تنهايي كاري برنمي آيد گفت : اگر امروز در استان شاهد توسعه مباحث فرهنگي و هنري هستيم به دليل هماهنگي و همكاري همه بخشها و دستگاهها و مجموعه استان است.
/660/2713

سه|ا|شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن