تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى پذيرد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815527884




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ماهواره ملي اميد و اعتراف غرب به يك جمله كليدي درباره توان ايرانيان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ماهواره ملي اميد و اعتراف غرب به يك جمله كليدي درباره توان ايرانيان
نيويورك - پرتاب نخستين ماهواره ايراني به فضا , مقامها و رسانه هاي غربي را ناچار به اعتراف يك جمله كرده و آن اين است كه "ايران به جمع معدود كشورهايي پيوست كه از توانايي فني لازم براي طراحي و ساخت مستقل ماهواره و پرتاب آن به فضا برخوردارند".


اين موفقيت دانشمندان ايراني براي كشورهايي همانند آمريكا و انگليس كه با اعمال انواع و اقسام تحريم ها , تمام توان خود را بويژه ظرف 30 سال گذشته بكار گرفته اند تا ايرانيان را از دسترسي به دانش روز برحذر داشته باشند , باعث شگفتي شده است.
آمريكايي ها بويژه نگران هستند كه كشورهاي ديگر نيز با نگاه به ايران و با قطع وابستگي خود , به سمت خودكفايي پيش بروند.
سخنگوي وزارت خارجه آمريكا گفته است آزمايش جديد ايران مي تواند احتمالا به ساخت موشكهاي قاره پيما توسط آن كشور منجر شود.
خبرنگار ويژه شبكه تلويزيوني سي ان ان در پنتاگون در همين ارتباط گزارش داد كه مقامات كاخ سفيد و پنتاگون درپي انتشار خبر مربوط به اين موفقيت ايران در زمينه فناوري هاي فضايي ضمن اعتراف دوباره به اهميت غير قابل انكار دستاورد هاي علمي -صنعتي دانشمندان و صنعتگران ايراني از چنين پيشرفت هايي ابراز نگراني كرده اند.
به گزارش سي ان ان , نگراني عمده مقامات آمريكا مربوط به سيستم موشكي پيشرفته اي است كه ايران با استفاده از آن ماهواره اميد را به فضا پرتاب كرده است.
يكي از تحليلگران نظامي آمريكا با تلاش براي انحراف اذهان از ساخت ماهواره توسط دانشمندان ايراني به بحث موشك ارسال كننده آن به فضا پرداخت و به سي ان ان گفت كه نگراني مقامات آمريكا از اين جهت است كه اگر ايران مي تواند با كمك موشكهاي خود ماهواره به فضا پرتاب كند قادر خواهد بود كلاهك هاي جنگي نيز بر روي اين موشكها مستقر كند.
اروپام2253 / 360**شبك

سه|ا|شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 225]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن