تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، بزرگ‏ترين ـ فرمود ـ يا با عظمت‏ترين نام خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816277805




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گفت‌وگو با فارس مصطفوي: نظام براي فرهنگ‌سازي در خارج كشور راسخ باشد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در گفت‌وگو با فارس مصطفوي: نظام براي فرهنگ‌سازي در خارج كشور راسخ باشد
خبرگزاري فارس: رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي گفت: مجموعه نظام بايد عزم راسخي براي فرهنگ‌سازي در خارج از كشور داشته باشد تا ظرفيت‌هاي موجود افزايش يابد و بايد گفت در اين زمينه خيلي وسيع كار كمي انجام شده است.


مهدي مصطفوي، رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبري فارس «توانا» گفت: واقعيت اين است كه خوشبختانه ايران در طول تاريخ 30 ساله خود و حتي از زمان قبل از انقلاب، داراي يك همچنين فرهنگ ناب اسلامي نبوده است و اين فرهنگ ناب را مديون ايدئولوژي غني اسلام ناب همراه با يك تمدن طولاني هستيم.
وي در ادامه گفت: اين فرهنگ مبتني بر اسلام ناب و ارزش‌هاي انقلاب، به خاطر فطري بودن و الهي بودن توانسته جاي خود را در ميان ملت‌ها باز كند و پيام انقلاب را به قلب‌هاي آدميان برساند و امروز مي‌توان گفت كه اسلام قلب‌هاي زيادي را تصاحب كرده است و اين امر هم در سايه تلاش‌هاي بزرگان انقلاب بوده است.
وي درخصوص كارهاي انجام شده در جهت رسيدن به فضاي مطلوب فرهنگي در خارج از كشور افزود: از طريق عقد موافقتنامه‌هاي فرهنگي با كشور‌ها همچنين عرضه محصولات فرهنگي مانند فيلم، تواشيح، رمان، كتاب، شعر و موسيقي توانسته‌ايم بخشي از خدمات ديپلماسي فرهنگي را منتقل كنيم همچنين سعي كرديم از رسانه‌ها به نحو صحيح از انتقال مطالب فرهنگي استفاده كنيم.
رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر ورود در فضاهاي مجازي مانند عرضه بانك‌هاي اطلاعاتي و برگزاري نمايشگاه‌هاي عكس مجازي توانسته در انتقال فرهنگ ناب اسلامي كمك كند و در زمينه‌هاي ديگر گفت‌و‌گو با رهبران مذاهب از ديگر كارهاي اين سازمان است در دفاع از ارزش‌ هاي اسلامي مؤثر بوده به طوري كه در حال حاضر تعداد زيادي از اديان، جنايات غزه را محكوم كرده‌اند.
مصطفوي درخصوص فعاليت‌هاي 30 ساله انقلاب در حوزه فرهنگ‌سازي در خارج از كشور گفت: ارزش‌هاي ديني نهايت ندارد و داراي قله‌اي بسيار بلند است كه هيچ‌كس نمي‌تواند ادعا كند از تمام ظرفيت‌ها استفاده شده است ولي هميشه در دل ما اميد وجود دارد تا اين راه را به بهترين نحو طي كنيم همچنين مي‌توان با افتخار گفت كه امروزمان نسبت به ديروز رشد چشمگيري كرديم.
وي در ادامه افزود: امروزه مزيت جمهوري اسلامي ايران، مزيت فرهنگي است و در ديگر حوزه‌ها هم در حال رشد هستيم و وظيفه همه اين است كه اين راه را پاس بداريم.
وي درخصوص تربيت ديپلمات‌هاي فرهنگي مجرب به خارج از كشور گفت: تلاش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي اين است كه از نيروهاي مؤمن به ارزش‌هاي اسلام ناب و انقلاب همچنين آشنا به معارف اسلامي استفاده شود ولي در عين حال نياز به نيروهاي مجرب و توانمند وجود دارد و درصدد گرفتن نيروهاي جديد هستيم همچنين براي اين منظور آموزش‌هاي لازم پيش‌بيني شده است.
مصطفوي تصريح كرد: در كشور ظرفيت‌هاي بالايي در بخش‌هاي دولتي، نيمه دولتي و خصوصي وجود دارد و سازمان تلاش مي‌كند از اين ظرفيت‌ها استفاده كند و دستگاه‌هايي مانند وزارت ارشاد، وزارت خارجه، جامعة المصطفي، صدا و سيما و سازمان تبليغات با اين سازمان همكاري مي‌كند.
وي افزود: يكي از مشكلات بزرگي كه در اين حوزه وجود دارد هماهنگ نبودن مصرف بودجه‌هاي فرهنگي و عدم تخصيص بودجه مناسب براي حوزه‌هاي مختلف است كه سهم فرهنگ درقبال بسياري از امور ناچيز است همچنين مي‌توان گفت در اين زمينه يك ظلم فرهنگي صورت گرفته است.
وي در پايان ضمن رضايت از فعاليت صادقانه رايزن‌ها گفت: مجموعه نظام بايد عزم راسخي براي فرهنگ‌سازي در خارج از كشور داشته باشد تا ظرفيت‌هاي موجود افزايش يابد و بايد گفت در اين زمينه كه خيلي وسيع است، كار كمي انجام شده و اميدواريم به سمت رشد حركت كنيم.
انتهاي پيام/ش

چهارشنبه|ا|16|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن