تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819694959




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كميسيون كشاورزي پيشنهاد داد؛ افزايش يارانه‌هاي بخش كشاورزي اختصاص سه درصد بودجه عمراني براي جبران خشكسالي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: كميسيون كشاورزي پيشنهاد داد؛ افزايش يارانه‌هاي بخش كشاورزي اختصاص سه درصد بودجه عمراني براي جبران خشكسالي
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

كميسيون كشاورزي در جلسه عصر روز گذشته به بررسي يارانه‌هاي بخش كشاورزي و تهيه پيشنهادات اوليه براي ارائه به كميسيون تلفيق پرداخت.

جلال محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به جلسه عصر روز گذشته كميسيون كشاورزي گفت: در بخش يارانه‌هاي بخش كشاورزي در قانون بودجه 87، 870 ميليارد تومان مصوب قانوني و 8000 ميليارد تومان متمم قانون داشتيم.

وي با اشاره به پيشنهاد كميسيون كشاورزي گفت: كميسيون كشاورزي يارانه نهاده‌هاي بخش كشاورزي را براي سال آينده 912 ميليارد تومان پيشنهاد داده است، اين يارانه صرف تامين، تدارك و توزيع كود شيميايي، بذر اصلاح شده، بهينه سازي سموم، خريد داروهاي دامي، تراكتور و كمباين، نهال و خوراك كنسانتره دام خواهد شد.

عضو هيات رييسه كميسيون كشاورزي در مقايسه آماري از انواع كود شيميايي، بذر گندم و جو، تعداد تراكتور و كمباين و نهال توزيع شده در سال 86 و 9 ماهه 87، گفت: انواع كود شيميايي توزيع شده در سال 86، 3 ميليون و 520 هزار تن و در نه ماهه سال 87، 2 ميليون و 850 هزار تن، بذر گندم و جو توزيع شده در سال 86، 380 هزار تن در اين سال داروهاي دامي هم توزيع شده، تراكتور و كمباين تحويل شده به كشاورزان در سال 86، 66 هزار دستگاه در كل كشور و در 9 ماهه سال جاري 38 هزار دستگاه بوده است، نهال توزيعي در سال 86، 25 هزار اصله و در 9 ماهه سال 87، 12 هزار اصله بوده است.

نماينده مردم مهاباد خاطرنشان كرد: اگر قيمت كود شيميايي ثابت بماند براي سال 88 حدود دو هزار ميليارد تومان بودجه لازم است تا قيمت‌ها ثابت بماند، به عبارت بهتر براي اين‌كه قيمت كود شيميايي در سال آينده ثابت بماند، به جاي 912 ميليارد تومان بايد دو هزار ميليارد تومان در اختيار وزارت جهاد كشاورزي قرار بگيرد كه با اجراي طرح هدفمندسازي يارانه‌ها كود پتاسه از كيلويي 65 تومان به كيلويي 625 تومان افزايش مي‌يابد و ساير كودها نيز بيش از 10 برابر گرانتر مي‌شود و متوسط فسفاته و پتاسه هر كيلو 650 تومان و كود ازته كيسه‌اي 13 هزار و 750 تومان خواهد شد.

وي با اشاره به جهش تعرفه برق پس از حذف يارانه حامل‌هاي انرژي، گفت: برق هر كيلو وات ساعت از 15 ريال به 100 تومان افزايش مي‌يابد، از اين رو پيشنهاد كميسيون كشاورزي به كميسيون تلفيق پيش‌بيني 480 ميليارد توماني براي بيمه محصولات كشاورزي بود كه 35 درصد از اين مبلغ از محل اعتبار ماده 10 يعني 280 ميليارد تومان و 20 درصد از محل ماده 12 قانون ايجاد سازمان بحران كشور يعني مبلغ 200 ميليارد تومان.

محمودزاده افزود: همچنين افزايش اعتبار رديف‌هاي 120 و 126 درآمدهاي حاصل از واردات محصولات كشاورزي از 15 ميليارد به 90 ميليارد تومان و پيش‌بيني هزينه‌هاي آن در رديف‌هاي خاص خودش به تصويب كميسيون رسيد، افزايش اعتبار رديف 150 ماده 4 حفظ كاربري اراضي از 6 ميليارد به 10 ميليارد تومان افزايش داده شد كه اين بودجه در بودجه آب و خاك پيش‌بيني شد.

وي با اشاره به پيش‌بيني سازمان هواشناسي از ميزان رطوبت و خشكسالي سال آينده، گفت: طبق پيش‌بيني سازمان هواشناسي كشور وضعيت آب و رطوبت 32 استان كشور خوب نخواهد بود، در 16 استان نيز خشكسالي ادامه خواهد يافت، در نقشه‌هاي شماره 3 و 4 اين سازمان نشان داده شده است كه خشكسالي در سال آينده ادامه پيدا خواهد كرد.

نماينده مردم مهاباد با اشاره به پيشنهادات كميسيون كشاورزي در اين بخش، گفت: كميسيون پيشنهاد داد خسارات خريد محصولات تضميني بخش كشاورزي از 88 ميليارد به 308 ميليارد تومان افزايش يابد. از محل بند 8 ايفاي تعهدات خاص دستگاه‌هاي اجرايي پيشنهاد شد 220 ميليارد تومان كسر و به رديف خسارات خريد محصولات تضميني افزوده شود تا رقم آن 308 ميليارد تومان افزايش يافت.

عضو هيات رييسه كميسيون كشاورزي افزود: گزينه پيشنهادي كميسيون كشاورزي به كميسيون تلفيق اين بود كه براي جبران خسارات ناشي از خشكسالي سه درصد اعتبارات عمراني به اين بخش اختصاص يابد يعني 5/1 درصد در اختيار بخش كشاورزي و 5/1 درصد نيز در اختيار بخش آب شرب شهري و روستايي با اختصاص 100 درصد قرار گيرد.

انتهاي پيام

چهارشنبه|ا|16|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن