تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد ميهمانش را گرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821318076




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اسرار زعفران ايران در فيلم سينمايي «طلاي سرخ» روايت مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: اسرار زعفران ايران در فيلم سينمايي «طلاي سرخ» روايت مي‌شود
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما

فيلم سينمايي «طلاي سرخ» به تهيه‌كنندگي محمود فلاح و نويسندگي اميد عشقي قرار است با موضوع زعفران ايراني و با روايتي داستان‌گونه ساخت شود.

اميد عشقي ـ نويسنده فيلمنامه «طلاي سرخ» ـ در اين باره به خبرنگار بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) گفت: «طلاي سرخ» از حكايت ساده زيستي كشاورزان زحمتكش و پر تلاش ايراني و مراحل توليد زعفران كه با مشقت‌هاي فراوان تهيه مي‌شود و به راحتي در دسترس مصرف كنندگان قرار مي‌گيرد، پرده‌برداري مي‌كند.

وي ادامه داد: زعفران با ارزش‌ترين و با اهميت‌ترين محصول ملي كشور به شمار مي‌رود، به طوري كه برخي از كارشناسان اعلام كرده‌اند در صورت رسيدگي و مراقبت از زعفران، ارز آوري آن به مراتب بيشتر از نفت خواهد بود. اين بدين معناست كه ما مي‌توانيم با گسترش و حمايت از توليد زعفران نسبت به فروش نفت بي نياز شويم.

عشقي خاطرنشان كرد:در مورد زعفران چند فيلم مستند تهيه شده اما تا كنون فيلم سينمايي ساخته نشده و

«طلاي سرخ» اولين فيلم در اين خصوص خواهد بود. در توليد زعفران اسراري نهفته است كه در اين فيلم نمايان مي‌شود. به طور مثال زعفران سالي يك بار آن هم در فصل پاييز قابل برداشت است و در يك شب به خصوص بايد تا پيش از طلوع آفتاب زمين برداشت شود.

اين نويسنده درباره داستان «طلاي سرخ» نيز گفت: اين فيلم، زندگي يك خانواده كشاورز زعفران را روايت

مي‌كند كه مرد خانواده ضمن علاقه و تعصب فراوان نسبت به حرفه خود به طور اتفاقي با افرادي مواجه مي‌شود كه به منظور خاصي از تهران به آن منطقه مراجعه كرده‌اند. آنها از او در خواست همكاري در راستاي برنامه خودشان مي‌كنند، قهرمان داستان نيز مي پذيرد و همين مسئله سدي مي‌شود ميان او و هدفش.

او بار ديگر تاكيد كرد:‌ زعفران كه عنوان گياه دارويي هزاره سوم را نيز به يدك مي‌كشد زندگي صدها هزار خانواده كشاورز اين مرز و بوم را تامين مي‌كند. پرداختن به زعفران يعني حمايت از آنان. به نظر من اين نكته بسيار حائز اهميت است كه كشاورز زعفران كار براي اولين بار با فيلمي مواجه شود كه به زندگي او، مشكلات و مشقت‌هايش مي پردازد و او را براي تلاش و همت والايش ارج مي‌نهد.

عشقي اظهار اميدواري كرد: اميدوارم اين فيلم قوت قلبي براي كودكان و همسراني كه شانه به شانه مردهايشان در سرماي پاييزي منطقه كوير با دست تواناي خود دانه به دانه گلهاي زعفران را از روي زمين مي‌چينند و سپس با صبر و حوصله فراوان پرهاي آن را يكي پس از ديگري جدا كرده و پرچم گل را استخراج مي كنند، باشد.

عشقي درباره مراحل نگارش اين فيلمنامه نيز گفت:‌ من 3 سال قبل جهت آشنايي با روحيات، فرهنگ و سنّن وحتي گويش محلي مردمان مناطق زعفران‌خيز، به استان خراسان سفر كردم و همان جا اقدام به نگارش اين فيلم نامه كردم.

وي خاطرنشان كرد: حدود يك سال قبل فيلم نامه را به محمود فلاح دادم اما به دليل گرفتاري‌هايي كه محمود فلاح در مورد پروژه «مختارنامه» داشت، توليد آن به امسال موكول شد، هم اكنون نيز در شرف ورود به مرحله پيش توليد قرار دارد.

وي توضيح داد:‌ محمود فلاح، قصد دارد براي ساخت اين فيلم از بهترين و پيشرفته ترين امكانات ممكن استفاده كند و آن را را براي رقابت در جشنواره هاي بين المللي و اكران خارجي صادر كنند تا به نوعي پرده از راز ايراني بودن زعفران بگشايد.

عشقي در پاسخ به پرسشي درباره كارگردان فيلم سينمايي «طلاي سرخ» گفت: در حال مذاكره با يكي از كارگردان‌هاي مطرح و موفق كشور هستيم كه به زودي اعلام مي‌شود.

نويسنده «طلاي سرخ» در پايان با تشكر از عليرضا رئيسيان و انجمن تهيه‌كنندگان،خاطرنشان كرد: تا كنون مجلس و وزارت ارشاد، معاونت سينمايي و مركز گسترش سينماي مستند و تجربي، همچنين اتحاديه صادر كنندگان زعفران از اين پروژه حمايت كرده‌اند و برخي از آن‌ها، اين فيلم را پروژه ملي ناميده‌اند.

انتهاي پيام

سه|ا|شنبه|ا|11|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 253]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن