تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى پذيرد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819300991




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش نشست خبري سي امين جشنواره بين المللي فيلم جشنواره سي ام، جشنواره اي متمايز و خاطره انگيز


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: گزارش نشست خبري سي امين جشنواره بين المللي فيلم جشنواره سي ام، جشنواره اي متمايز و خاطره انگيز
دومين نشست خبري سي‌امين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر با حضور محمد خزاعي دبير جشنواره، يزدان عشيري مدير روابط عمومي در مجتمع فرهنگي اسوه برگزار شد.


به گزارش سرويس فرهنگي برنا به نقل از روابط عمومي سي‌امين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر، در ابتداي اين نشست آنونس جشنواره فيلم فجر براي اولين بار براي اهالي رسانه به نمايش درآمد.
يزدان عشيري مدير روابط عمومي جشنواره فيلم فجر در آغاز جلسه با تشكر از اهالي رسانه به خاطر تعامل خوب و به موقعي كه با تيم روابط عمومي حشنواره داشتند گفت: تعامل اصحاب رسانه با روابط عمومي جشنواره بسيار خوب بود و اين همان اتفاق مباركي است كه در اين جشنواره مدنظر داشتيم.
عشيري احترام به اهالي رسانه را اولويت اول ستاد جشنواره سي ام دانست و گفت:آسيب شناسي خدماتي كه سال هاي قبل به اهالي رسانه ارائه مي شد انجام شد تا به بهترين شكل از اين دوستان پذيرايي شود. صدور كارتها با دقت بيشتري صورت گرفت و سيستم كنترل كارتها به شكل كاملا ديجيتال در آمد.
وي همچنين گفت:امسال بحث روابط عمومي به سه بخش مركزي استان ها و امور عمومي تقسيم شده است تا به بهترين شكل اطلاع رساني صورت بگيرد.
مدير روابط عمومي سي امين جشنواره بين المللي فيلم فجر با اشاره به جايگاه مهم و تاثيرگذار جشنواره يادآور شد: در آستانه بزرگ ترين رويداد سينمايي ايران و منطقه قرار داريم و همچنانكه تاكنون با مشاركت و تعامل اصحاب رسانه و سينما روندي موفقي داشتيم در ادامه روند با اين همدلي شاهد برگزاري جشنواره اي خوب، جريان ساز و خاطره انگيز باشيم.
محمد خزاعي دبير جشنواره سي ام فجر با در ابتداي جلسه با اشاره به اهميت جشنواره سي ام گفت:سي امين جشنواره فيلم فجر به دليل قرارگرفتن در نقطه گذار تاريخي "سي ام" به مثابه آغاز دهه چهارم سينماي ايران انتظارات و مطالباتي را به همراه داشت و در همين راستا، ستاد برگزاري و شوراي سياستگذاري جشنواره دست به تحولاتي زد كه خوشبختانه، با استقبال اصحاب سينما، اندشمندان و فرهيختگان و منتقدان سينمايي روبرو گرديد.

خزاعي در ادامه اهميت جشنواره سي ام،تغيير در نگاه و رويكردهاي جشنواره با الهام و تاسي از سياست هاي كلان نظام مقدس جمهوري اسلامي و دغدغه هاي معاونت سينمايي و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را يكي از تحولات دانست و گفت:انتخاب رويكردهاي مشخص به منظور هدفمندسازي جشنواره مبتني بر عالي ترين نيازها و ضرورت هاي سينماي ايران و منطقه و جهان بر پايه "اخلاق، آگاهي و اميد"( اخلاق به عنوان مبنا و اساس رسالت و ماموريت سينما و اكسير ضروري در هر رسانه فرهنگي و هنري؛ آگاهي به عنوان عصاره و دستاورد اين رسانه نافذ و اميد به عنوان محوري كه از طريق آن مي توان هم به آسيب شناسي سينما و جامعه پرداخت و هم پارادايمي موثر براي نقش سينما در جامعه و جهان) است.وي همچنين ادامه داد: نشست با علما و مراجع در راستاي رفع ابهامات و آسيب هاي سينما و تصريح نيازها و ترسيم افق ها به تبعيت از رهنمودهاي مقام عظماي ولايت و بسترسازي براي تقويت امكان بهره مندي از ديدگاه، رهنمودها و پيشنهادات اين عزيزان يكي از مهمترين روبكرد هاي جشنواره بود.
خزاعي با اشاره به اهميت مشورت با اهالي سينما و صاحبنطران سينما گفت:برپايي نشست هاي هم انديشي با اصحاب سينما و رسانه و نيز، برپايي نشست هاي تخصصي و تحليلي با حضور مشتركا سينمايي ها و شخصيت هاي فرهنگي ، اجتماعي و سياسي و اساتيد برجسته در حوزه هاي مختلف در طول مدت پيش توليد جشنواره انجام شد و به راهكارهاي خوبي رسيديم.
توجه به ابعاد و استراتژي جديد در عرصه سينماي بين الملل با هدف شناسايي افق ها و جريان هاي تازه و مستقل و كشف ظرفيت هاي مشتترك با همه هنرمندان و سينماگراني كه با ما در سه محور "آرماني"، "آييني" و "ديني" اشتراك دارند يكي ديگر از راهكارهايي بود كه خزاعي به آن اشاره كرد.

خزاعي همچنين با اشاره به حضور كشور هاي جهان اسلام در جشنواره گفت: طراحي بخش در جستجوي سعادت با نگاه به كشورهاي جهان اسلام با هدف تقويت مناسبات دوستي فيمابين و دستيابي به انسجام جامعه سينمايي و هنري جهان اسلام در جهت تحقق منويات و رهنمودهاي مقام معظم رهبري شكل گرفت و برنامه ريزي شد.
دبير جشنواره سي ام ادامه داد:غني سازي و گسترش فضاي حضور موثر سينماي اسلامي با پبش بيني بخش هايي چون: بيرق طلايي و ققنوس زرين و جايزه: بهترين فيلم با مضمون ايمان، اميد و بصيرت كه تصويرگر عظمت اسلام و مسلمانان باشد،يكي از اتفاق هاي مهم جشنواره امسال است.
خزاعي همچنين از اهميت حضور اصحاب رسانه در جشنواره گفت و يادآور شد:برنامه ريزي تازه براي بسترسازي جهت بهره گيري از ظرفيت هاي رسانه و منتقدان و نوسيندگان سينمايي صورت گرفت و نگاه راهبردي و كاربردي به سينماي رسانه با هدف اعتلا و پويايي آثار و تاكيد بر حفظ و صيانت از وجاهت و ساحت سينماي رسانه براي ايجاد فضاي شادابي اجتماعي همراه با كاركردهاي آموزشي و آگاهي بخشي در دستور كار قرار گرفت تا شاهد اتفاق بهتري نسبت به دوره هاي گذشته باشيم.
در ادامه خزاعي درباره كنفرانس هاليووديسم گفت:برگزاري كنفرانس بين المللي "هاليوديسم و سينما" براي شناسايي و تيين و تحليل آسيب ها و تهديدات سينماي غرب با اهتمام به ظرفيت ها و ارزش هاي فرهنگي، تاريخي، آييني و ديني و بومي سينماي كشور و منطقه و جهان اسلام و كالبدشكافي سناريوهاي مغرضانه سينماي غربي و صهيونيستي براي امحاي آن ها و تخريب و تخطئه ميراث ملي و بومي برگزار مي شود.وي ادامه داد: ايران تنها كشوري است كه امكان برگزاري چنين كنفرانسي رادارد.كنفرانسي كه بستر مناسبي خواهد بود تا سينماگران مستقل و معترض به سياست هاي سينماي هاليوودي در سطح جهان بتوانند با شركت دراين نشست سينماي هاليوود را نقد كرده و سياستهاي سينمائي ما را در دنيا منعكس نمايند.وي همچنين در ادامه گفت: برگزاري اجلاس بزرگ " بيداري اسلامي" با حضور هنرمندان، پژوهشگران و محققان جهاني و اسلامي يكي ديگر از برنامه هاي مهمي است كه همزمان با جشنواره برگزار مي شود.

دبير جشنواره سي ام همچنين با اشاره به گستردگي جشنواره بين المللي فيلم فجر و برگزاري آن در استان هاي كشور گفت:گستردگي برگزاري جشنواره در استان ها و مناطق مختلف كشور به منظور تمركززدايي و ايجاد فرصت هاي عادلانه و مناسب رباي استفاده جوانان و نوجوانان شهرستاني است.توجه به استعدادهاي جوان و فيلمسازي مناطق و استان هاي مختلف كشور و حضور مهماناني از هشت منطقه فرهنگي اتفاقي است كه امسال براي آن برنامه ريزي جدي صورت گرفت.
خزاعي گفت: جشنواره فجر سي‌ام بخش‌هاي مختلفي دارد. در بخش سوداي سيمرغ 32 فيلم، بخش نگاه نو 22 فيلم و آيينه سينماي ايران 17 فيلم با يكديگر حضور دارد.
وي ادامه داد: در مجموع جشنواره سي‌ام 71 فيلم ايراني را روي پرده مي‌برد.در قسمت تجلي اراده ملي امسال علاوه بر مشاركت سازمان‌ها و نهادهاي مختلف بنا داريم پايه‌گذاري براي تفاهمات و اشتراكات ايجاد كنيم و تاكنون 4 هم‌انديشي براي اين منظور برگزار شده است.
خزاعي با اشاره به همكاري با نهادها و سازمان‌هاي مختلف در جشنواره سي‌ام، افزود: قرار است سينماگران با نهادها و سازمان‌ها همكاري مستقيم داشته باشند. در ضمن در اين بخش داوران تنها آثار سينمايي بخش مسابقه را نمي‌بينند بلكه تمامي آثار مستند، فيلم اولي، خارج از مسابقه را نيز تماشا خواهند كرد، چرا كه ما معتقديم نبايد داوران را محدود به ديدن چند فيلم كرد. شايد فيلم‌هايي در بين ساير فيلم‌ها وجود داشته باشند كه به اهداف و گرايشات سازمان‌ها و نهادهاي مختلف نزديك باشند.
دبير سي‌ام جشنواره با تاكيد بر مخاطب محوري در جشنواره فيلم فجر، عنوان كرد: در بخش بهترين فيلم از نظر مردم، 45 نفر براي انعكاس نظر مردم مستقر هستند. يكي از دغدغه‌هاي سينماي ايران ايجاد اين بخش بود و ما نه تنها در بخش سينماي ايران بلكه در بخش بين‌الملل نيز بهترين فيلم از نگاه مردمي را لحاظ كرديم كه مديريت آن را آقاي سيمون سيمونيان برعهده دارد.
خزاعي در ادامه افزود: در بخش بين‌الملل تغييرات رويكردي، ساختاري و محتوايي وجود داشته و اين تغييرات در راستاي نگاه جدي به تغييرات منطقه‌اي بوده است. 65 فيلم در بخش بين‌الملل وجود دارد، 9 فيلم بسيار خاص در بخش هاليووديسم به نمايش درمي‌آيد. همچنين در بخش جام جهان نما بر اساس 5 موضوع ظلم ستيزي، حقوق بشر، تروريسم و موضوعات ديگر 80 درصد فيلم‌ها ارائه شده و 17 فيلم در اين بخش نمايش داده مي‌شود. در بخش جلوه‌گاه شرق نيز 12 اثر حضور دارد.

دبير جشنواره فيلم فجر همچنين افزود: در بخش سينماي سعادت كه مربوط به فيلمسازان مسلمان است، 10 اثر و در بخش جشنواره جشنواره‌ها 11 اثر حضور دارند. بخش سينماي سه بعدي نيز در جشنواره حضور دارد و ما با همكاري معاونت سينمايي توانستيم اين بخش را اجرا كنيم و 5 اثر را به نمايش درخواهيم آورد. برخي از اين آثار سه بعدي كانديداي اسكار و برخي ديگر آثار شاخص جهاني هستند.
وي ادامه داد: در بخش اقلام تبليغي با ارائه آنونس، عكس و پوستر، 399 اثر به دفتر جشنواره ارائه شد. آثار راه يافته به بخش مسابقه جشنواره 66 اثر است كه در سينماهاي فلسطين و اريكه ايرانيان، نمايشگاه اين آثار به نمايش درمي‌آيد و جوايز آن طبق پيشنهاد دوستان در اختتاميه اهدا مي‌شود.
خزاعي با اشاره به برگزاري متفاوت آيين افتتاحيه و اختتاميه اظهار داشت: افتتاحيه و اختتاميه جشنواره سي‌ام به صورت خاص برگزار مي‌شود. راس ساعت 5 بعدازظهر بيرون از تالار وحدت و در محوطه باز آيين استقبال از هنرمندان را داريم. مراسم اختتاميه بخش بين‌الملل نيز ساعت 17 هفدهم بهمن ماه برگزار مي‌شود. همچنين جشنواره سي‌ام بيش از 600 مهمان داخلي و خارجي دارد. مهمانان خارجي از 12 بهمن ماه به تهران مي‌آيد.
دبير سي‌ام جشنواره فيلم فجر با اشاره به برگزاري بخش تجلي اراده ملي و اعلام آمادگي نهادها در اين بخش، گفت: سي نهاد براي همكاري با اين بخش اعلام آمادگي كردند و 15 داور كار قضاوت اين بخش را بر عهده دارند. اختتاميه اين بخش 27 بهمن ماه در تالار ايوان شمس برگزار مي‌شود.
وي در خصوص برگزاري جشنواره سي‌ام در استان‌هاي مختلف كشور توضيح داد: استان‌ها يكي از بخش هاي جدي جشنواره امسال است كه از 17 بهمن تا 3 اسفند درگير برگزاي جشنواره سي‌ام مي‌شوند. جشنواره سي‌ام در 9 استان برگزار مي‌شود. يكي از اهداف ما از برگزاري جشنواره اين است كه مردم استان‌هاي ديگر هم بتوانند از ديدن فيلم‌هاي جشنواره لذت ببرند. تمام تلاشمان را كرده‌ايم تا جشنواره در شهرستان‌ها باشكوه برگزار شود اما فيلم‌هاي نمايش داده شده و چگونگي برگزاري افتتاحيه و اختتاميه بر اساس درخواست مسئولين است.
خزاعي درباره برگزاري بزرگداشت‌ها گفت: براي بزرگداشت‌هاي امسال برنامه خاصي داريم و كارگردانان خوبي را درگير ساخت فيلم و تيزر براي كساني كه قرار است از آنها تجليل شود، كرده‌ايم. امروز اولين بار آنونس جشنواره رونمايي شد. كارگرداني اين آنونس برعهده علي رويين تن بود.

وي ادامه داد: يكي از دغدغه‌هاي اصلي من در جشنواره سي‌ام چگونگي انتخاب هيات انتخاب و هيات داوران بود. تركيب هيات انتخاب و داوران خوشبختانه امسال از تركيب خانواده سينماي ايران است و روي هم رفته 71 نفر فيلم‌هاي بخش‌هاي مختلف جشنواره را داوري مي‌كنند. همچنين امسال براي اولين بار جدول نمايش فيلم‌ها 17 روز قبل از شروع جشنواره منتشر شد. جشنواره امسال به لحاظ انديشه‌هاي قابل طرح جشنواره‌اي غيرمنتظره است و آثار و مضامينن مختلف اجتماعي را در فيلم‌هاي به نمايش درآمده جشنواره امسال داريم.
عشيري مدير روابط عمومي در ادامه، گفت: برپايي مسابقه رسانه هاي برتر، پخش اينترنتي برنامه هاي جشنواره، ايجاد بانك اطلاعاتي فيلمسازان و رسانه هاي داخلي و خارجي، پخش گسترده راديويي و تلويزيوني، انتشار نشريه آن لاين جشنواره، پيش بيني امكانات اينترنتي پرسرعت و راه اندازي كافي نت، فضاسازي مناسب براي استقرار نمايندگان رسانه هاي گروهي، پيش بيني سرويس هاي هاي اياب و ذهاب و ده ها برنامه ديگر از جمله طرح و برنامه هاي اين دوره جشنواره در حوزه روابط عمومي است.
برپايه اين گزارش، در اين نشست مديران ستادي جشنواره آقايان: محمد صنعتي مدير اجرايي، غلامرضا منتظمي دبير كنفرانس بين المللي هاليوديسم و سينما، مسعود احمديان مدير برنامه ريزي ، محمدحسين مهدي پور مدير بخش تجلي اراده ملي، سياوش حقيقي مسئول پشتيباني سمعي و بصري و پخش اينترنتي جشنواره، محمدحسين هاديانفر مدير پشتيباني، مهدي عليمحمدي مدير تبليغات، عزت الله عليزاده مدير پشتيباني فني، كورش پيرو مدير بخش مواد تبليغي و ...حضور داشتند و در پايان مراسم پاسخگوي سوالات خبرنگاران بودند.

دوشنبه|ا|10|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن