تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805354574




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گفتگوي سه تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با رسالت عنوان شد: شيرفلكه صدور نفت به اروپا در بهارستان بسته مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:رسالت: در گفتگوي سه تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با رسالت عنوان شد: شيرفلكه صدور نفت به اروپا در بهارستان بسته مي شود
آرش طهماسبي

در حالي كه غربي ها سعي داشتند تا با اعلام تحريم نفت ايران در 6 ماه آينده جنگ رواني گسترده اي را عليه ايران آن هم در آستانه انتخابات مهم نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي به راه بيندازند اقدام مجلس شوراي اسلامي براي تعليق صادرات نفت به اروپا سياستمداران غربي را دچار يك شوك جدي كرده است! اتحاديه اروپا با خطر فروپاشي روبه روست و كشورهاي يونان ، اسپانيا ، ايتاليا و... به شدت با چالش هاي فراگير اقتصادي روبه رو شده اند و نارضايتي هاي گسترده اي عليه دولت هاي اروپا پديد آمده است. در اين اثنا وزراي اتحاديه اروپا در نشستي تحت فشارهاي لابي صهيونيسم جهاني مقرر ساخت تا اروپا تا 6 ماه ديگر واردات نفت خود از ايران را متوقف سازد اما به نظر مي رسد كه تصميم ايران براي توقف صادرات به اروپا مي تواند هزينه بسياري را براي اروپاي بحران زده در پي داشته باشد. از همين رو گفتگويي را با سه تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در كميسيون هاي انرژي ، امنيت ملي و سياست خارجي و همچنين اقتصاد انجام داديم و نظر ايشان را در خصوص تبعات داخلي و خارجي تعليق صادرات نفت ايران به اروپا پرسان شديم كه شرح آن در ذيل از مد نظرتان خواهد گذشت.

در همين خصوص ناصر سوداني نايب رئيس كميسيون انرژي مجلس معتقد است تعليق صادرات نفت ايران به اروپا هيچ مشكلي را براي كشور پديد نخواهد آورد و ايران هم اكنون مشتري هاي خود را براي جايگزيني انتخاب كرده است.

ناصر سوداني در گفتگو با خبرنگار ما با بيان اينكه اعمال تحريم‌هاي اتحاديه اروپا از يك كينه پنهان ديرينه نسبت به انقلاب اسلامي ايران حاكي است، تاكيد كرد: طرح تعليق صادرات نفت ايران به اروپا هم اكنون در حال تدوين است و ما به دنبال آن هستيم كه طرحي كامل و جامع
به صحن مجلس بياوريم.وي با اشاره به اينكه اروپا تنها خريدار 18 درصد از نفت ايران است ادامه داد : تحريم نفت به دلايل متعددي براي اروپا
هزينه آور است .وي گفت: دليل اول آن است كه بعضي از كشورهاي اروپايي ناگزير از خريد نفت ايران هستند و ساختار پالايشگاه‌هاي آنها به گونه‌اي است كه با تركيب نفت ايران متناسب است و امكان جايگزين كردن نفت ايران براي آنها مشكل است. دليل دوم آن است كه اين تحريم سبب افزايش قيمت نفت خواهد شد و اروپايي‌ها وادار خواهند شد نفت را با قيمت گرانتري خريداري كنند. دليل سوم نيز آن است كه اروپايي‌ها به دليل نياز به نفت ايران مجبور خواهند شد به طور غير مستقيم و از طريق واسطه‌ها نفت ايران را بخرند كه اين امر باعث ايجاد هزينه براي آنها خواهد شد.سوداني تصريح كرد: شرايط بحراني اقتصاد، اروپايي‌ها را سر در گم كرده است و ظاهرا سر آنها سوراخ شده، يا عقل آنها زايل شده است.سوداني تاكيد كرد: شركت‌هاي اروپايي ناگزير هستند، با ما وارد قرارداد شوند، چرا كه كنار زدن‌ نفت ايران با خاموش شدن شمع حيات اقتصادي آنها مترادف است.وي خاطرنشان نمود: هم اكنون بسياري از شركت هاي بزرگ نفتي اروپا خريدار نفت ايران هستند و با لابي هاي متعدد آنان درصدد هستند تا اين تحريم ها را دور بزنند كه اين موضوع نشان مي دهد كه اتحاديه اروپا به چه ميزان به نفت ايران نيازمندند و اين در حالي است كه ما از هم اكنون مشتري هاي تازه اي را براي فروش نفت خود پيدا كرده ايم و مي توانيم بخش
عمده اي از نفت را نيز وارد چرخه پالايشگاهي كشور كرده و آن را تبديل به فرآورده هاي پتروشيمي كنيم كه بازار آن در دنيا بسيار پر مشتري است و از اين رو جاي هيچ نگراني وجود ندارد.

اما سيد حسين حسيني نقوي عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي نيز كليت طرح تحريم نفتي اتحاديه اروپا عليه ايران را در راستاي جنگ رواني در مقطع انتخابات دانست كه البته با پاسخ كوبنده مجلس شوراي اسلامي روبه رو شده است.

نقوي در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اينكه نوع برنامه ريزي هاي غربي ها براي تحريم نفت ايران همراه با شكاكيت و احتياط است گفت: اينكه آنها درصدد هستند تا در مدت 6 ماه نفت ايران را نخرند به اين معناست كه غربي ها به شدت از ايجاد شوك تازه به بازار نفت هراسناك هستند.وي همچنين با اشاره به عملكرد رسانه هاي غربي در مدت اخير گفت: اين رسانه ها در يك برنامه مدون و منسجم به گونه اي به پوشش اخبار و اطلاعات مي پردازند كه گويي 90 درصد نفت ايران در حال تعليق است در حالي كه صادرات نفت ايران به اروپا كمتر از 20 درصد و از ديگر سو كشورهاي بسياري ديگر از جمله كشورهاي جنوب شرقي آسيا آمادي دارند تا نفت بيشتري از ايران خريداري كنند.

نقوي ادامه داد: مجلس شوراي اسلامي با اقدام اخير خود براي تصويب طرح تعليق صادرات نفت به اروپا اين جنگ رواني عليه ايران را شكست و نشان داد كه صادرات نفت به اروپا براي ايران از اهميت زيادي برخوردار نيست و مطمئنا با تصويب طرح مجلس براي تعليق صادرات غربي ها هزينه تهديدها عليه ايران را با افزايش قيمت نفت خواهند داد.

حجت الاسلام و المسلمين سيد ناصرموسوي عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي نيز بر اين باور است كه تحريم ها اگر چه براي مقطعي مي تواند اقتصاد ايران را با هزينه هاي بيشتري مواجه سازد اما در يك نگاه بلند مدت و كلان به سود ايران تمام شده است.

حجت الاسلام موسوي در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اينكه ما از نظر ذخيره ارزي در كشور هيچ گونه مشكلي نداريم گفت: موضوع تحريم هاي اقتصادي به امروز و ديروز بر نمي گردد و فعالان اقتصادي در ايران سالهاست كه با اين نوع از تحريم ها آشنا هستند و به هر ميزان كه غربي ها بر شدت تحريم ها افزوده اند توانسته اند راههايي براي عبور از اين نوع تحريم ها پيدا كنند.

وي با اشاره به اينكه بسياري از كشورهاي جهان مخالف تحريم هاي يكجانبه آمريكا و كشورهاي اروپا عليه جمهوري اسلامي ايران هستند يادآور شد: بسياري از كشورهاي اعلام كرده اند كه از اين پس مبادلات مالي و پولي خود با ايران را همچنان ادامه خواهند داد و تحريم هاي غرب خللي در اين مبادلات وارد نمي سازد.

وي همچنين به موضوع تحريم نفتي ايران از سوي اتحاديه اروپا نيز اشاره كرد و گفت: با توجه به افزايش قيمت نفت در صورت تحريم نفت ايران و همچنين منابع گسترده ارزي نمي توان پيش بيني كرد كه اين تحريم ها تاثيري بر كلان اقتصاد كشور داشته باشد ضمن آنكه مي توان از اين تحريم ها به عنوان راهكاري براي برون رفت از اقتصاد وابسته به نفت استفاده كرد و تهديدات غرب عليه كشور را به يك فرصت براي پيشرفت و توسعه مبدل نمود.

دوشنبه|ا|10|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: رسالت]
[مشاهده در: www.resalat-news.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 206]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن