تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):هر كس برادر (دينى) خود را پنهانى نصيحت كند، او را آراسته و اگر آشكارا نصيحتش نماي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805271712




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در رونمايي بازي رايانه‌اي شكست حصر آبادان مطرح شد: نگاه مطلوبي در تبليغات تلويزيوني به بازي‌هاي رايانه‌اي وجود ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: در رونمايي بازي رايانه‌اي شكست حصر آبادان مطرح شد: نگاه مطلوبي در تبليغات تلويزيوني به بازي‌هاي رايانه‌اي وجود ندارد
بازي هاي خارجي كه در بازارهاي جهاني با قيمت 70 تا 120 دلار به فروش مي رسد به سرعت در ايران كرك شده و در اختيار كاربران قرار مي گيرد. پس بايد توجه كنيم كه ما توان رقابت با بازيهاي رايانه اي خارجي را نداريم
ايلنا: در آستانه فرا رسيدن سي و سومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، بازي رايانه‌اي «شكست حصر» با موضوع حماسه «شكست حصر آبادان» وارد بازار مي‌شود.

به گزارش ايلنا، «شكست حصر» يك بازي تيراندازي اول شخص است كه در 4 مرحله اجرا مي‌شود.

اين بازي در ادامه توليدات گروه بازي‌سازي تبيان دفتر خراسان، به حماسه ذوالفقاري آبادان و شكست محاصره اين شهر مهم و استراتژيك مي پردازد. اين بازي رايانه اي از توليدات موسسه فرهنگي و اطلاع رساني تبيان است كه از سوي «شركت نشر الكترونيك ايران» منتشر شده است.

در نشست خبري اين بازي در محل بنياد ملي بازي هاي رايانه اي برگزار شد، «اويس قيطاوي»، مدير پروژه «محمدعلي خطيبي» مدير عامل نشر الكترونيك ايران و «محمد بيطرف» قائم مقام بنياد ملي بازي هاي رايانه اي ضمن توضيح در خصوص مراحل ساخت و شكل گيري اين بازي به سوال هاي خبرنگاران پاسخ دادند.

*** طراحي بازي بر اساس نقشه شهر آبادان
در ابتداي اين نشست قيطاوي درخصوص روند توليد اين بازي گفت: « توليد اين بازي از سال 88 با راهنمايي هاي تيمساران سروري و صديق از فرماندهان حاضر در عمليات شكست حصر آبادان آغاز شد و اين اطلاعات در اختيار فيلمنامه نويس ها ما قرار گرفت. در ادامه هم در توليد اين بازي سعي كرديم وقايع و محيط بازي به مستند نزديك باشد. همچنين گرافيك بازي را در سطحي بالا طراحي كرديم تا كاربر بتواند ارتباط خوبي با آن برقرار كند».

وي در ادامه افزود: « فيلم نامه اين بازي بر اساس مستندات واقعي طراحي شده در طراحي فضاي بازي هم از نقشه آبادان در آن زمان استفاده شده است. همچنين سعي كرديم عناصر شناخته شده اين شهر مانند مسجد و مدرسه در بازي وجود داشته باشد تا فضاي بازي براي مخاطبان ملموس شود».
*** توزيع بازي در محدوده اي گسترده

در ادامه اين نشست محمدعلي خطيبي مديرعامل نشر الكترونيك ايران كه مسووليت انتشار و توزيع اين را به عهده دارد اظهار داشت: « وظيفه شركت نشر الكترونيك كه از زير مجموعه هاي سازمان تبليغات اسلامي محسوب مي شود توزيع محصولات ديجيتالي است و يكي از اين محصولات بازي هاي رايانه اي است. در اين زمينه ارتباط خوبي با موسسه تبيان برقرار كرده ايم و زنجيره اي از توليدكننده و توزيع كننده ايجاد شده تا اين بازي هاي ارزشمند در محدوده گسترده تري توزيع شود».

وي در ادامه درخصوص توزيع بازي شكست حصر آبادان افزود: « اين بازي محصول جديد موسسه تبيان است كه در دفتر مشهد توليد شده و اميدواريم توزيع آن علاوه بر استقبال مردمي در سطح ارگان ها و نهادهاي علاقمند به مباني ملي و مذهبي نيز با استقبال مواجه شود تا با اين استقبال مسير توليد اين بازي ها هموار شود».
*** متاسفانه فرزندان مسوولان هم به سمت بازي هاي رايانه اي خارجي گرايش دارند

در ادامه اين مراسم «محمد بيطرف» قائم مقام بنياد ملي بازي هاي رايانه اي با اشاره به اهميت مقوله دفاع مقدس در حوزه بازي هاي رايانه اي اشاره گفت: «قصه و داستانهاي دفاع مقدس توان توليد بازيهاي زيادي را داشته و مي تواند الگوهاي ايراني را به كاربران خود ارائه دهد. براي ما خوشايند نيست كه حتي دست فرزندان مسئولان مملكت هم بازي هاي رايانه اي خارجي باشد و اميدواريم بازي هاي ايراني جايگزين اين بازي هاي خارجي شود».

وي در ادامه افزود: «در حال حاضر ارتباط خوبي ميان بنياد ملي بازيهاي رايانه اي و موسسه تبيان برقرار شده كه در اين بازي تحقق پيدا كرد. اميدواريم كه در بازار نيز با تلاش موسسه هاي وي يو به عنوان پخش كننده بازي بتوانيم توزيع خوبي براي اين بازي داشته باشيم».

وي در حوزه فعاليت هاي بنياد ملي بازي هاي رايانه اي هم اظهار داشت:«تا به حال بيش از 2500 بازي رده بندي سني شده و با لوگوي مشخص خود وارد بازار شده است. همچنين توانستيم در اين مدت بازار محصولات غيرمجاز را كه متاسفانه در شهرستان اوضاع نامناسبي دارد تا حدودي ساماندهي كنيم».

بيطرف در ادامه افزود: « در كشور ما ساليانه بيش از 100 بازي توليد مي شود كه در اين زمينه در كشورهاي منطقه پيشرو هستيم اما بايد اين ويژگي را حفظ كنيم والا آن را از دست خواهيم داد».
قائم مقام بنياد ملي بازي هاي رايانه اي در ادامه بر حضور بين المللي كشور ايران در عرصه بازي هاي رايانه اي در كنفرانس GDC و عرضه محصولات كشورمان و همچنين برگزاري دومين جشنواره بازي هاي رايانه اي كه تيرماه سال آينده در تهران برگزار مي شود، اشاره كرد و گفت: «حوزه بازي هاي رايانه اي نياز به حمايت بيشتر مسوولان دارد اما عليرغم همه حمايت هاي انجام شده اين ميزان حمايت متناسب با نياز كشور نيست. ما امروز 10 تا 15 ميليون كاربر بازي هاي رايانه اي در كشور داريم كه اين مساله اهميت جايگاه بازي هاي رايانه اي در عرصه فرهنگ را نشان مي دهد و بايد سرمايه گذاري ويژه اي در اين زمينه انجام و تعداد پروژه هاي ايراني افزايش يابد».

*** توليد بازي 60 ميليون تومان هزينه داشته است
در ادامه اين نشست الياس قيطاقي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر ميزان هزينه توليد اين بازي گفت: «براي توليد بازي شكست حصر يك تيم 9 نفره روي آن كار كرده اند و در حدود 50 الي 60 ميليون طي دو سال براي توليد آن هزينه شد».

بيطرف نيز در اين زمينه با اشاره به هزينه اندك دست يابي مخاطبان ايراني به بازي هاي رايانه اي گفت: « بازي هاي خارجي كه در بازارهاي جهاني با قيمت 70 تا 120 دلار به فروش مي رسد به سرعت در ايران كرك شده و در اختيار كاربران قرار مي گيرد. پس بايد توجه كنيم كه ما توان رقابت با بازيهاي رايانه اي خارجي را نداريم و بايد براي موفقيت در اين حوزه سرمايه گذاري بيشتري صورت پذيرد».

مديرعامل نشر الكترونيك در اين نشست شمارگان اين بازي را 50 هزار نسخه عنوان كرد و افزود: « اين بازي در 50 هزار نسخه در تهران و بيشتر شهرستان هاي ايران توزيع مي شود. ما اميد زيادي به بازار شهرستان داشته و تنها به فروش در شهر تهران اكتفا نمي كنيم و اميدواريم با توجه به فضاي خوب شهرستان ها اين بازي در ديگر شهرها نيز با استقبال مواجه شود».

در ادامه اين جلسه بيطرف با انتقاد از صداوسيما به دليل عدم پخش گسترده تيزرهاي بازي هاي رايانه اي داخلي گفت:«متاسفانه نگاه مطلوبي كه بايد در زمينه تبليغات تلويزيوني به بازيهاي رايانه اي باشد وجود ندارد. براي تبليغات اين گونه محصول ها تخفيف 80 درصدي در نظر گرفته اند كه پاسخگوي جريان عظيم محصولات فرهنگي از اين دست نيست و تعداد 10 تا 20 عدد تبليغ در ميان حجم عظيم تبليغات ديگر ديده نمي شود».

*** استقبال مخاطبان از آثار حماسي دفاع مقدس
در ادامه اين جلسه قيطاوي مدير توليد اين پروژه در پاسخ به سوال خبرنگاري در زمينه توليد و ساخت بازي بر اساس شخصيت هاي دفاع مقدس، به استقبال مخاطبان از پخش سريال هايي حماسي و شخصيت محور همچون شوق پرواز اشاره كرد و گفت: « در حال حاضر با گذشت حدود ربع قرن از دفاع مقدس، بار ديگر شاهد اقبال مردم نسبت به فيلم ها و سريال هاي حماسي دفاع مقدس هستيم كه نمونه اخير آن استقبال از پخش سريال شوق پرواز بوده است كه درخصوص زندگي شهيد عباس بابايي ساخته شده است. اين مسئله نشان مي دهد در ميان مخاطبان ظرفيت فراواني براي استقبال از اين موضوع ها وجود دارد و حوزه بازي هاي رايانه اي هم مي تواند به اين موضوع ها بپردازد».

مديرعامل نشر الكترونيك ايران هم در پاسخ به سوالي درخصوص توليد و توزيع لوازم و محصولات جانبي همراه با عرضه بازي هاي رايانه اي براي ايجاد اقبال در ميان مخاطبان گفت: « در دنيا همزمان با عرضه محصولاتي همچون بازي هاي رايانه اي و يا انميشن، در كنار عرضه بازي لوازم جانبي همچون: عروسك، جاسوئيچي، لباس و... نيز عرضه مي شود كه گاه درآمد زايي اين بخش بيش از فروش خود محصول است. اين كار در مورد انيميشن شكرستان صورت گرفته و در حال حاضر عروسك هاي اين محصول توليد و به بازار عرضه شده است كه اميدواريم درخصوص بازي هاي رايانه اي نيز اين اتفاق رخ دهد و بتوانيم محصولات جانبي اين بازي را توليد و به بازار عرضه كنيم».

داستان بازي شكست حصر از جايي آغاز مي شود كه پس از سقوط خرمشهر عراق تلاش فراواني مي كند تا از طريق شرق كارون و شمال بهمنشير، آبادان را اشغال كند. در صورت تحقق اين حركت، آبادان در يك محاصره 330 درجه‌اي قرار مي‌گيرد و سرنوشت جنگ به نفع عراق تغيير مي كند اما با فرمان امام خميني (ره) مبني بر آزادسازي آبادان، نيروهاي مسلح با تمام قوا وارد ميدان شده و سرانجام در مهرماه سال 1360 و در عمليات ثامن الائمه آبادان از محاصره خارج مي شود.

گروه سازنده اين بازي با استفاده از گرافيك بالا و هوش مصنوعي قوي، حال و هواي حاكم بر آن دوران را در اين بازي زنده كرده اند. در اين بازي رايانه‌اي، بازيكن فضاهاي متنوع و زيبايي را تجربه كرده و با استفاده از ادوات مختلف جنگي با دشمن مبارزه خواهد كرد.
پايان پيام

دوشنبه|ا|10|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 263]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن