تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ثروت فراوان، دشمن مؤمنان و پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820850558




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هادربادي:133 پروژه كشاورزي در خراسان جنوبي افتتاح مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: هادربادي:133 پروژه كشاورزي در خراسان جنوبي افتتاح مي شود
133 پروژه كشاورزي در خراسان جنوبي افتتاح مي شود
بيرجند - خبرگزاري مهر: رئيس سازمان جهاد كشاورزي خراسان جنوبي از بهره برداري از 133 پروژه در ايام الله دهه فجر در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا هادربادي صبح دوشنبه در نشست خبري، با اشاره به افتتاح 133 پروژه بخش كشاورزي در دهه فجر در اين استان اشاره كرد و اظهار داشت: اين تعداد پروژه با اعتباري بالغ بر 85 ميليارد و 317 ميليون ريال در سطح استان اجرا شده است.

وي ميزان اشتغالزايي مستقيم اين تعداد پروژه در سطح استان را 193 نفر عنوان كرد و بيان داشت: همچنين يك هزار و 148 اشتغال غير مستقيم در قالب اجراي اين تعداد پروژه در سطح استان ايجاد شده است.

هادربادي با اشاره به اينكه بيشترين تعداد پروژه هاي كشاورزي به بخش آب و خاك احتصاص دارد، افزود: امسال 100 پروژه در اين بخش با اعتباري بالغ بر 37 ميليارد و 930 ميليون ريال اجرا شده است.

وي اضافه كرد: همچنين 10 پروژه در بخش باغباني، 13 طرح دامي، چهار طرح زراعي، يك طرح صنايع كشاورزي، چهار طرح منابع طبيعي و آبخيزداري و يك طرح در صنايع و اداري اجرا شده است.

وي برگزاري مسابقات فرهنگي، اعزام والدين و همسران شهدا به مشهد مقدس، تجليل از دانش آموختگان ممتاز به تعداد 172 دانش آموخته و .. را از مهمترين برنامه هاي دهه فجر برشمرد.

هادربادي به جايگاه كشاورزي خراسان جنوبي در سطح كشور اشاره كرد و افزود: اين استان داراي 15 درصد شتر كشور، رتبه پنجم گل نرگس، رتبه سوم توليد انار، رتبه نخست زرشك و رتبعه دوم زعفران كشور را به خود اختصاص داده است.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي خراسان جنوبي با اشاره به اينكه توليدات زراعي استان عليرغم خشكسالي هاي پي در پي هم اكنون 583 هزار و 485 تن است، بيان كرد: سطح زيركشت نباتات علوفه اي از 9 هزار و 28 هكتار به 15 هزار و 622 هكتار در سال و ميزان توليد پنبه از 17 هزار و 588 تن در سال 84 به 197 هزار و 524 تن افزايش يافته است.

وي همچنين به اقدامات اين مجموعه در بخش زراعت استان اشاره كرد و افزود: توسعه كشاورزي حفاظتي، اصلاح الگوي كشت با تاكيد بر گياهان زراعي مقاوم به خشكي، افزايش كشت آبي با استفاده از سيستم هاي آبيتاري تحت فشار، كاهش مصرف كودهاي زيستي و افزايش توليد در واحد سطح از سياست هاي اين بخش بوده است.

هادربادي ادامه داد: در ابتداي دولت نهم سطح باغات استاني شامل ديم و آبي 56 هزار و 846 هكتار بوده كه هم اكنون به 61 هزار و 125 هكتار رسيده است.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي خراسان جنوبي در پايان مهمترين سياست بخش باغياني را در سال جاري اصلاح و احياء باغات، ترويج و هرس و تغذيه باغات و ترويج الگوهاي جايگزيني جهت كاهش مصرف سوخت در واحدهاي گلخانه اي عنوان كرد.

© 2003 Mehr News Agency .

دوشنبه|ا|10|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن