تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خوبى و بدى در روز جمعه چند برابر (حساب) مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812947644




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حضور پررنگ مصر، تونس و پرو در نمايشگاه گردشگري «فيتور» اسپانيا


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: حضور پررنگ مصر، تونس و پرو در نمايشگاه گردشگري «فيتور» اسپانيا


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: گردشگري

مصر، تونس و پرو حضور پررنگي را در نمايشگاه گردشگري «فيتور» اسپانيا تجربه كردند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سي‌ودومين نمايشگاه بين‌المللي گردشگري «فيتور» درحالي هفته‌ي گذشته در مادريد اسپانيا پايان يافت كه صنايع گردشگري سه كشور مصر، تونس و پرو حضور قابل‌توجهي در اين نمايشگاه داشتند.

در طول پنج روز برگزاري نمايشگاه امسال، حدود ‌١٢ هزار شركت فعال در زمينه‌ي صنعت گردشگري از ‌١٧٠ كشور جهان به ارائه‌ي آخرين دستاوردهاي خود در زمينه‌ي صنعت گردشگري ‌پرداختند و اين در حالي بود كه كشورهاي مصر، تونس و پرو با در اختيار داشتن ده‌ها غرفه در بهترين بخش‌هاي نمايشگاه، جاذبه‌هاي گردشگري خود را به بهترين نحو ممكن به بازديدكنندگان معرفي كردند.

كشور آفريقايي مصر كه درآمدهايش از محل صنعت گردشگري با ‌‌٣٠ درصد كاهش در سال گذشته به ‌٩ ميليارد دلار رسيد، با حضور پررنگ در نمايشگاه «فيتور» تلاش وسيعي براي احياي دوباره صنعت گردشگري خود نشان داد.

مقامات صنعت گردشگري مصر اميدوارند با ميزباني از ‌‌١٥ ميليون گردشگر در سال ‌‌٢٠١٢، حدود ‌‌١٣ ميليارد دلار ارز وارد چرخه اقتصادي اين كشور شود، اين درحاليست كه گردشگران اخيرا كشورهايي چون امارات، لبنان و تركيه را جايگزين مصر كرده‌اند.

به گزارش عرب ديلي، در حال حاضر حدود پنج ميليون نفر از نيروي كار مصر در صنعت گردشگري و صنايع مرتبط با آن اشتغال دارند كه حوادث چند ماه اخير كه به بركناري «حسني مبارك»، رييس‌جمهوري ديكتاتور مصر انجاميد، كاهش شديد گردشگران اين كشور و بيكاري بخش بزرگي از نيروي كار را رقم زده است.

تا قبل از بحران سياسي اخير، صنعت گردشگري منبع اصلي درآمد مصر بود و درآمد حاصل از اين صنعت در حدود ‌‌١١ درصد توليد ناخالص داخلي مصر را به خود اختصاص مي‌داد.

تونس، ديگر كشور آفريقايي نيز با در اختيار داشتن ده‌ها غرفه در بهترين بخش‌هاي نمايشگاه «فيتور»، حضور پررنگي در اين نمايشگاه داشت و بيشترين غرفه‌ها به موسسات خصوصي فعال در صنعت گردشگري اين كشور تعلق داشت.

اين كشور به دليل بحران سياسي كه به فرار رييس‌جمهوري آن، اعلام وضعيت فوق‌العاده، سرگرداني هزاران گردشگر و تعطيلي فرودگاه‌هاي كشور انجاميد، شاهد كاهش چشمگير ورود گردشگران بود.

درحاليكه حدود ‌‌٥/٦ درصد از كل درآمدهاي سالانه‌ي تونس از محل صنعت گردشگري است، آمارهاي نشان مي‌دهد در سال ‌٢٠١١ ميزان رزرو هتل‌ها و ديگر مراكز اقامتي در تونس ‌‌٨٥ درصد كمتر از سال ‌٢٠١٠ بوده است.

طي سال‌هاي اخير تونس به يكي از مقاصد برتر گردشگران اروپايي تبديل شده و تلاش‌هاي ويژه‌اي نيز براي گسترش گونه‌هاي مختلف صنعت گردشگري از جمله گردشگري ساحل، گردشگري بيابان، گردشگري سلامت و گردشگري فرهنگي با هدف جذب گردشگران آمريكايي و اروپايي انجام شده است.

كشور پرو در منطقه آمريكاي جنوبي نيز كه در سال ‌٢٠١١ ميزبان سه ‌ميليون گردشگر بوده است، با راه‌اندازي يكي از زيباترين غرفه‌هاي نمايشگاه كه با الهام از آثار تاريخي برجاي مانده از تمدن «مايا» تزيين شده بود، جاذبه‌هاي گردشگري اين كشور را به بهترين شكل ممكن به بازديدكنندگان معرفي كرد.

مسؤولان صنعت گردشگري پرو پيش‌بيني مي‌كنند اين كشور در سال ‌٢٠١٦ ميلادي به مقصد سالانه پنج ‌ميليون گردشگر تبديل شود و در اين ميان شهر تاريخي «ماچوپيچو» كه طي سال‌هاي اخير به مقصد نخست گردشگري اين كشور تبديل شده، مقصد اول گردشگران خواهد بود.

انتهاي پيام

دوشنبه|ا|10|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن