تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خود را ملزم به سکوت طولانی کن، چرا که این کار موجب طرد شیطان بوده و در کار دین،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816363311




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پورمحمدي: مديريت بدون نظارت معنا ندارد اقتصاد يارانه‌اي رقابت‌پذير نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: پورمحمدي: مديريت بدون نظارت معنا ندارد اقتصاد يارانه‌اي رقابت‌پذير نيست
خبرگزاري دانشجويان ايران - ساري
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

رييس سازمان بازرسي كل كشور تغيير نگاه يارانه‌اي و رانتي به منابع مالي را براي رقابت‌پذير شدن كالا و توليدات ضروري دانست.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي در جمع اعضاي خانه صنعت و معدن و نيز مديران و اعضاي هيأت امناي شهرك‌هاي صنعتي استان مازندران بر ضرورت تغيير نگاه و تفكر رفتار بخش خصوصي تأكيد كرد و گفت: دستگاه دولتي از اين‌كه منابع مالي‌اش به يارانه و رانت متكي است رنج مي‌برد و اين در حالي است كه بيشتر فسادها ناشي از رانت و يارانه است.

رييس سازمان بازرسي كل كشور خاطرنشان كرد: بخش خصوصي و دولتي بايد خودش را از نگاه رانتي و يارانه‌اي جدا كند و اگر اين نگاه تغيير نكند كالا و توليدات ما رقابت‌پذير نخواهد بود.

پورمحمدي لزوم شفاف‌سازي عمليات اقتصادي را يادآور شد و تصريح كرد: در فضاي اقتصادي غيرشفاف، هم بخش دولتي و هم بخش خصوصي متضرر و عقب‌مانده مي‌شوند.

رييس سازمان بازرسي كل كشور توسعه صنعتي را مشكل هميشگي استان مازندران دانست و اظهار كرد: مازندران به دليل مباحثي چون كاربري كشاورزي اراضي‌اش و مسايل حفاظت از محيط‌ زيست در توسعه صنعت با مشكل مواجه است و اين مسأله‌اي است كه نيازمند توجه ويژه است.

رييس سازمان بازرسي كل كشور خاطرنشان كرد: كشورهايي در دنيا با شرايطي همسان استان مازندران وجود دارند كه توانستند علاوه بر رعايت مسايل زيست محيطي در زمينه توسعه صنعتي نيز پيشرفتي در خور داشته باشند.

پورمحمدي خاطرنشان كرد: بايد به تعريف و دريافت روشني از ضوابط زيست‌محيطي و منابع طبيعي با پيشرفت و توسعه صنعتي برسيم و نوع انتخاب صنايع نيز كم آلاينده باشد.

به گزارش ايسنا- منطقه مازندران، مصطفي پورمحمدي همچنين صبح امروز -چهارشنبه- در بازديد از منطقه ويژه اقتصادي بندر اميرآباد بهشهر اظهار كرد: اگر انسان‌ها هوشمندي، درايت و وظيفه شناسي و زمان شناسي داشته باشند در نقاط سرنوشت ساز مي‌توانند نقش آفرين بوده و كارهاي عظيمي انجام دهند.

وي با اشاره به شروع نهضت انقلاب بعد از شهادت حاج مصطفي خميني از شهرهايي مانند قم، افزود: از 19 ديماه 56 تا 22 بهمن 57 شرايط سختي را شاهد بوديم و در 11 شهر كشور حكومت نظامي برقرار بود.

وي با اشاره به سرافرازي ملت ايران در جريان جنگ تحميلي، اظهار كرد: امروز كارهاي زيادي در مسير پيشرفت و توسعه كشور در حال انجام است و پيشرفت چشم گيري را شاهد هستيم و در مجموعه تأسيسات بندري و دريايي ظرفيت‌هاي ارزنده‌اي ايجاد شده است.

پورمحمدي به وجود 80 هزار دانشجو در استان مازندران اشاره و اظهار كرد: 140 هزار دانشجوي ابتداي انقلاب امروز به بيش از 3 ميليون افزايش يافته كه حاكي از جهش و پيشرفت فوق العاده ماست.

پورمحمدي افزود: بررسي بخش‌هاي مختلف و تحولات اساسي صورت گرفته نشان

مي‌دهد كه پايگاه تحول و رشد بومي شده و بدون اتكا به دانشمندان و كارشناسان غربي صورت گرفته است كه بسيار ارزشمند است.

وي خاطرنشان كرد: ملتي كه بخواهد خود را بسازد بايد از تمام ظرفيت‌هاي خود به خوبي استفاده كند كه امروز اين مسأله را به خوبي شاهديم.

پورمحمدي گفت: ما فقط كشور خود را توسعه نمي‌دهيم بلكه در حال مدل سازي و الگودهي بر اساس يك نوع تفكر، نگاه و رويكرد و جهت گيري براي جلو بردن كشور هستيم كه در نوع خود بسيار با اهميت است.

رييس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به اين‌كه امروز دنياي پيشرفته مدعي است دستاوردها و فناوري‌هاي نوين بر اساس رويكردهاي خاصي به دست آمده و مدل سياسي و روابط اخلاقي و انساني را بايد با آن تطبيق داد، افزود: معتقديم انحصاري در اين‌كه انسان چطور فكر كند يا روابط او چطور باشد وجود ندارد، به عنوان نمونه زنان بايد در توسعه كشور و جامعه سهيم باشند اما جايگاه و كرامت بالاي آنها نيز بايد حفظ شود.

وي گفت: همه انسان‌ها بايد در چرخه توسعه فعال باشند اما نه آنطور كه هويت آنها مسخ شده و تبديل به ابزار اقتصادي شوند.

پورمحمدي با بيان اين‌كه امروز دنيا تلاش مي‌كند تا خود را در چرخه زندگي حفظ كند، ادامه داد: علم و تكنولوژي مرز نمي‌شناسد و در مسابقه علم و توسعه و فناوري و تمدن سازي مرز وجود ندارد و همه چيز براي انسان خلق شده است.

وي افزود: علمي كه امروز به آن رسيده‌ايم بسيار كم است و رسيدن به فناوري تجهيزات و علم هدف نيست بلكه عنوان مبنا و سكوي پرواز محسوب مي‌شود.

پورمحمدي هدف اصلي را الگودهي و پيام دهي به مردم دنيا دانست و گفت: امروز

اوباما علي رغم اين‌كه خود از منطقه‌اي محروم است مسخ شده و هدف خود را امنيت اسراييل مي‌داند.

وي ادامه داد: وزير خارجه اسراييل انسان نيست و از بين بردن انسان‌ها و كودكان

بي‌گناه لذت مي‌برد و اين محصول تمدن غرب است.

پورمحمدي تصريح كرد: مديريت بدون نظارت پيش نمي‌رود اما بايد از موازي كاري و فشارهاي فيزيكي پرهيز كرد.

وي خاطرنشان كرد: نظارت خوب نظارتي است كه در آن مديران احساس گرفتاري فيزيكي نكنند و در تلاش هستيم كه در مديريت و نظارت چنين فضايي ايجاد شود.

پورمحمدي گفت: تفكر دولتي ظرفيت سازي است اما تفكر مديريتي مي‌گويد از اين ظرفيت چطور بهره برداري مي‌شود.

وي ادامه داد: سعي كنيد مدل سازي كنيد تا بستر براي سرمايه گذاري خوب ايجاد شده و سرمايه‌گذار با سود بيشتري بيايد تا منطقه رونق يابد.

پورمحمدي سكوي نفتي اميرآباد را از نيازهاي جدي توسعه فعاليت‌هاي اقتصادي ايران در درياي مازندران دانست و اظهار كرد: متأسفانه با تأخير در تكميل اين سكو روبرو هستيم كه هر چه زودتر بايد كامل و از اسكله رهاسازي شود.

پورمحمدي تصريح كرد: قطعاً اين تأخير ما را متضرر خواهد كرد و از دست اندركاران به طور جدي انتظار داريم كشور را از اين ظرفيت محروم نكنند.

وي خاطرنشان كرد: ساخت اين سكو ظرفيت‌هاي فوق العاده‌اي در كشور و استان‌هاي شمالي ايجاد خواهد كرد و از نظر حقوقي نيز تأثيرات بسياري در مسائل درياي مازندران خواهد داشت.

پورمحمدي با بيان اين‌كه نكته مهم ايجاد ظرفيت اقتصادي و استفاده خوب از ظرفيت است، افزود: سرمايه گذاران با توجه به امكانات موجود در مازندران بايد مستقر شوند، بازرسي نيز از سرمايه‌گذاران حمايت خواهد كرد تا با فعال شدن اين سكو بازار بزرگ اشتغال براي استان ايجاد شود.

رييس سازمان بازرسي كل كشور با بيان اين‌كه ساختار نظارتي ما همانند ساختار مديريتي قدري معيوب است، گفت: مديريت بدون نظارت معنا ندارد و نظارت مكمل و بخشي از مديريت است.

انتهاي پيام

چهارشنبه|ا|16|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن