تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خوبى و بدى در روز جمعه چند برابر (حساب) مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820989897




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سير تفكر فلسفي در ايران باستان بررسي شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سير تفكر فلسفي در ايران باستان بررسي شد
در پنجمين نشست تخصصي «تاريخ فلسفه» كه به همت بنياد حكمت اسلامي صدرا و با حضور رؤساي هيئت‌هاي چهارگانه علمي مركز تدوين تاريخ جامع حكمت و فلسفه برگزار شد سير تفكر فلسفي در ايران باستان بررسي شد.

به گزارش خبرگزاري مهر، در اين نشست، جمعي از اساتيد و پژوهشگران گروههاي فلسفه و تاريخ‌ فلسفه، باستان شناسي،تاريخ و زبان‌شناسي دانشگاههاي مطرح كشور شركت داشتند.

اين جلسه كه با حضور آيت‌الله خامنه‌اي، رياست مركز تدوين تاريخ جامع حكمت و فلسفه تشكيل شد، با ارائه مقالات اساتيد و بحث و گفتگو در خصوص موضوعات مرتبط با طرح، ادامه يافت.

«مغان و حكمت ايراني در آثار ارسطو» عنوان سخنراني مطرح شده توسط دكتر حسين كلباسي، دانشيار دانشگاه علامه طباطبائي بود.

دكتر آتوسا مؤمني، عضو هيئت علمي جهاد دانشگاهي نيز در ادامه به ارائه مقاله تحقيقي خود با عنوان «سرآغازي برتشكيل حكومت‌هاي اوليه كوچ‌نشين در عيلام باستان» پرداخت.

پس از زمان آزاد بحث و گفتگو كه روش متداول جلسات علمي ميان رشته‌اي در بنياد حكمت اسلامي صدرا است، كه در آن محققان رشته‌هاي گوناگون فرصتي جهت تبادل آراء‌ و انديشه‌هاي خود خواهند داشت، دكتر حكمت الله ملاصالحي، عضو هئيت علمي دانشگاه تهران، با بحث تحقيقي خود پيرامون «خاستگاه‌هاي شرقي منطقه غربي تاريخ» به پنجمين نشست «سير تفكر فلسفي در ايران باستان» پايان داد.

به گفته رئيس مركز تدوين تاريخ جامع حكمت و فلسفه، اين نشست‌هاي علمي ـ‌ تحقيقاتي در آينده ادامه و مقالات مطرح شده، بصورت كتاب و مجله چاپ و منتشر خواهد شد.

چهارشنبه|ا|16|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن