تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816358975




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رويترز:هند واردات نفت از ايران را قطع نمي كند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: رويترز:هند واردات نفت از ايران را قطع نمي كند
در پي اعمال تحريم هاي نفتي اتحاديه اروپا عليه ايران ، هند اعلام كرد واردات نفت از ايران را قطع نخواهد كرد .
وزير دارايي هندكه سرگرم ديدار از شيكاگو است روز يكشنبه گفت :كشورش برغم تحريم هاي آمريكا و اتحاديه اروپا عليه ايران ، واردات نفت از اين كشور را قطع نخواهد كرد .

آمريكا خواستار آن است كه خريداران نفت ايران در آسيا كه بزرگترين بازار نفت براي ايران است واردات نفت از اين كشور را قطع كنند تا تهران با فشار بيشتري به منظور دست كشيدن از بلندپروازي هاي هسته اي خود روبرو شود.

اين مقام هندي افزود : هند كه دوازده درصد از نفت مورد نياز خود را ازطريق واردات از جمهوري اسلامي تامين مي كند ، بدون ايران قادر به چنين كاري نخواهد بود .

هند چهارمين مصرف كننده بزرگ نفت در جهان است و با خريد روزانه سيصد و پنجاه تا چهارصد هزار بشكه نفت از ايران حدود دوازده درصد از نفت مورد نياز سالانه خود را به ارزش دوازده ميليارد دلار از طريق ايران تامين مي كند .

پاراناب موخرجي وزير دارايي هند در پايان سفر دو روزه خود به آمريكا با هدف جلب سرمايه گذاري اين كشور تصريح كرد : براي هند امكانپذير نيست درمورد كاهش چشمگير واردات نفت از ايران تصميم گيري كند زيرا ايران يكي از كشورهاي مهم در ميان كشورهايي است كه مي توانند نفت مورد نياز اقتصادهاي درحال رشد را تامين كنند.

باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا سي و يكم دسامبر لايحه تحريم هاي جديد عليه ايران را امضا كرد كه در آن بانك مركزي ايران هدف قرار داده شده است .

هدف از اين تشديد فشارها بر ايران مجبور كردن اين كشور به دست كشيدن از برنامه هسته اي خود است كه غرب مدعي است هدف از آن ساخت تسليحات هسته اي است .

اين قانون جديد درعين حال به اوباما اجازه مي دهد تا برخي نهادها در يك كشور را كه داد و ستدهاي خود را با ايران به طور چشمگيري كاهش دهد ، مستثني كند .

اتحاديه اروپا نيز پس از اين اقدام اوباما ، تحريم هاي جديدي را درزمينه ممنوعيت واردات نفت از ايران اعمال كرد كه پيش بيني مي شود طي شش ماه آينده بطور كامل به اجرا درآيد .

جايپال ردي وزير نفت هند نيز هفته گذشته گفته بود هند خواستار آن است هر اندازه كه مي تواند از ايران نفت دريافت كند زيرا شرايط درحال حاضر مناسب است .

وي اين اظهارات را پس از مذاكرات ايران و هند درباره راه هاي پرداخت دوازده ميليارد دلار نفت فروخته شده سالانه ايران به هند درپي تحريم هاي جديد آمريكا مطرح كرد .

جايپال ردي افزود : « ما در آينده تلاش خواهيم كرد از نفت ايران بطور كامل بهره برداري كنيم . ما همچنين درحال بررسي هرگونه گزينه ممكن براي پرداخت پول نفت خريداري شده از ايران هستيم . »

هند كه پس از چين دومين واردكننده بزرگ نفت از ايران به شمار مي رود به علت تحريم ها عليه ايران بيش از يك سال به دنبال راهي براي پرداخت پول نفتي بوده است كه از ايران خريداري مي كند .

هند در حال حاضر پول نفتي را كه از ايران مي خرد ازطريق هالبنك تركيه پرداخت مي كند . اما مقامات دولت هند مي گويند تحريم هاي جديد آمريكا عليه ايران ممكن است اين ساز و كار را نيز با مشكل روبرو كند .

يك منبع دولتي هند پس از سفر هيئتي از اين كشور به ايران به منظور گفتگو درباره راه هاي پرداخت پول نفت فروخته شده ايران گفت دو طرف در اين مذاكرات موافقت كردند دهلي نو مي تواند از روپيه پول رايج هند براي برخي از پرداخت هاي خود به تهران استفاده كند .

وزير نفت هند تصريح كرد دهلي نو به تحريم هاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد عليه ايران احترام مي گذارد اما با تحريم هايي كه گروه هاي منطقه ا ي و برخي كشورهاي خاص عليه تهران اعمال مي كنند همراه نخواهد شد.

يك وزير ارشد كابينه هند نيز گفت اين كشور به روابط تجاري با ايران ادامه خواهد داد و هيچ دليلي نمي بيند كه براي مستثني شدن از تحريم هاي جديد آمريكا عليه ايران تلاش كند .

چين و هند به ترتيب با وارد كردن 22 و 12 درصد از نفت مورد نياز خود از ايران، تاكنون از همراهي با تحريم هاي امريكا و اتحاديه اروپا عليه ايران خودداري كرده اند تا راه حلي براي خريد نفت از ايران و نحوه پرداخت پول آن پيدا كنند .

اين در حالي است كه وزير اقتصاد كره جنوبي و نخست وزير ژاپن نيز درباره عواقب تحريم نفتي ايران هشدار داده و تاكيد كردند اين تحريم ها بر اقتصاد كشورشان تاثير مي گذارد.

وزارت خارجه ژاپن اعلام كرد كه قرار است يك هيات ديپلماتيك ژاپني اوايل ماه فوريه به منظور مذاكره پيرامون تحريم‌هاي جديد آمريكا عليه نفت ايران و چانه‌زني در اين‌باره و درخواست معافيت به واشنگتن سفر كند.

ژاپن كه 10 درصد از نفت خود را از ايران تامين مي‌كند، تاكنون با درخواست آمريكا براي تحريم نفت ايران موافقت نكرده و از آمريكا خواسته كه فقط بخشي از خريد نفت خود از ايران را كاهش دهد و از قطع كامل واردات نفت ايران معاف شود.

در حال حاضر كره جنوبي و ژاپن 10 درصد از نفت مورد نياز خود را از ايران وارد مي كنند .

دوشنبه|ا|10|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن