تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از غير خدا بِبُرد، خداوند، هزينه زندگى او را تأمين مى‏كند و از جايى كه ان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816939016




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دولت باز هم 200 ميليارد تومان به مترو بدهي دارد


واضح آرشیو وب فارسی:معماری نیوز: دولت باز هم 200 ميليارد تومان به مترو بدهي دارد
از حدود دو سه هفته پيش هم مسئولان دولتي وعده داده اند كه 75 ميليارد تومان ديگر براي كل كشور پرداخت خواهند كرد كه ما از آن زمان به دنبال تحقق اين وعده دولت بوده ايم. با اين وجود در صورت تحقق اين امر تا پايان سال دولت همچنان 200 ميليارد به كل كشور بدهي خواهد داشت. با در نظر گرفتن اين شرايط درمي يابيم كه نه تنها 75 درصد بودجه مصوب مجلس در بخش يارانه ها محقق نشده بلكه دولت در تحقق 50 درصدي رديف بودجه يارانه ها نتوانسته موفق عمل كند.
با گذشت 10 ماه از سال سرانجام قسمتي از يارانه هاي مترو و اتوبوس به شهرداري تهران پرداخت شد. گرچه مسئولان دولتي مدعي شده اند 50 درصد از بودجه مصوب مجلس شوراي اسلامي را پرداخت كرده اند، اما اين در شرايطي است كه يارانه هاي مصوب جزو هزينه هاي جاري شهر به شمار مي روند و بايد در بازه زماني مشخصي تزريق شوند تا كارايي لازم را داشته باشند، ضمن اينكه با اين وجود هم دولت اگر باقي مانده مبلغ مصوب را تا پايان سال به شهرداري هاي كل كشور بپردازد و به وعده هاي خود عمل كند، همچنان 200 ميليارد بدهي خواهد داشت.

به گزارش «فردا» به نقل ازشهرنوشت، با اجرايي شدن قانون هدفمندي يارانه ها، دولت بايد از محل درآمد اين قانون سهم يارانه سوخت و حمل و نقل عمومي را پرداخت كند. مجلس شوراي اسلامي نيز طي مصوباتي اين مهم را در 2سال گذشته از دولت خواستار شده است. در اين ميان عده اي معتقدند همواره 75درصد بودجه مصوب مجلس شوراي اسلامي اجرايي مي شود. در حال حاضر هم دولت 50 درصد را پرداخت كرده است.

در همين ارتباط مسعود رنجبريان، مديركل برنامه ريزي و توسعه شهري معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري گفت: بودجه مصوب كل كشور در سال 90 براي يارانه اتوبوس 300 ميليارد و براي يارانه مترو 100ميليارد تومان بوده است. در اين ميان به واسطه سهم جابجايي و گستردگي متروي تهران، 90 ميليارد تومان به شهر تهران در بخش مترو و يكصد ميليارد تومان در بخش اتوبوسراني اختصاص مي يابد.

رنجبريان با بيان اينكه دولت در اين زمينه يك مرحله پرداخت تا به حال داشته است، افزود: نهم آذرماه اولين پرداخت دولت به مبلغ 125ميليارد تومان براي كل كشور آن هم بعد از كش و قوس هاي فراوان صورت گرفت. اين تخصيص 31درصدي بودجه يارانه ها در 10 ماهه اول سال، در حالي رخ داده است كه يارانه ها در رديف اعتبارات جاري هستند نه در رديف فعاليت هاي عمراني. همان طور هم كه مي دانيد رديف بودجه جاري بايد در بازه زماني مشخص و به طور مداوم تزريق شود چرا كه در اين بخش بايد به طور روزانه به شهروندان خدمت رساني صورت پذيرد. از اين رو بودجه يارانه ها بايد يا به صورت ماهانه و يا دوماه يك بار و يا حداكثر هر سه ماه يك بار پرداخت شود.

وي در ادامه گفت: از حدود دو سه هفته پيش هم مسئولان دولتي وعده داده اند كه 75 ميليارد تومان ديگر براي كل كشور پرداخت خواهند كرد كه ما از آن زمان به دنبال تحقق اين وعده دولت بوده ايم. با اين وجود در صورت تحقق اين امر تا پايان سال دولت همچنان 200 ميليارد به كل كشور بدهي خواهد داشت. با در نظر گرفتن اين شرايط درمي يابيم كه نه تنها 75 درصد بودجه مصوب مجلس در بخش يارانه ها محقق نشده بلكه دولت در تحقق 50 درصدي رديف بودجه يارانه ها نتوانسته موفق عمل كند.

مديركل برنامه ريزي و توسعه شهري در ادامه به ارقام پرداختي به شهرداري تهران پرداخت و ابراز داشت: تاكنون 28 ميليارد تومان براي مترو تهران و حدود 21 ميليارد تومان براي اتوبوسراني در بخش يارانه هاي مصوب، پرداخت شده است كه ما به دنبال آن هستيم تا طبق وعده هاي دولت 20 ميليارد ديگر براي مترو تهران و حدود 16 ميليارد ديگر براي اتوبوسراني بگيريم.

رنجبريان در پايان به اعتبارات تخصيص يافته در فعاليت هاي عمراني پرداخت و افزود: در مجلس شوراي اسلامي براي سال 90 ،243 ميليارد تومان براي مترو شهر تهران در بخش عمراني اختصاص يافته كه تا به امروز 151 ميليارد تومان آن محقق شده است كه مي توان تحقق 62 درصدي اين رديف اعتباري را متصور شد. با اين وجود تحقق 50 درصدي بودجه هاي مصوب مجلس از طرف دولت در بخش هاي عمراني سخن صحيحي است كه معمولا هم اين اتفاق مي افتد. البته ما انتظار داريم در رديف بودجه هاي عمراني 100درصد بودجه محقق شود چرا كه با توجه به زمان پرداخت و نيز پيشرفت روزافزون و توسعه شبكه حمل و نقل عمومي، بايد اين رديف بودجه هاي به طور كامل به ما پرداخت شود. از اين رو تحقق 50 درصدي بودجه هاي عمراني نمي تواند به عنوان موفقيت تلقي شود.

يکشنبه|ا|9|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: معماری نیوز]
[مشاهده در: www.memarinews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 148]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن