تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820547441




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متقي:امروز خاورميانه به مركز تحولات بين المللي تبديل شده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: متقي:امروز خاورميانه به مركز تحولات بين المللي تبديل شده است
امروز خاورميانه به مركز تحولات بين المللي تبديل شده است
مدير گروه علوم سياسي دانشگاه تهران تصريح كرد: به اقرار بسياري از نظريه پردازان آمريكايي ،امروز خاورميانه به مركز تحولات بين المللي تبديل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر ابراهيم متقي مدير گروه علوم سياسي دانشگاه تهران عصر امروز با حضو ر در يكي از كميسيونهاي همايش جوانان و بيداري اسلامي با اشاره به تحولات منطقه گفت: آنچه در سال 2011 در كشورهاي منطقه رخ داد جزو حوادث نادر تاريخ است چرا كه در اين چند كشور تحولات سياسي با رويكردي انقلابي شكل گرفت.

اين استاد دانشگاه افزود: در جنبش بيداري اسلامي موضوعي به نام تشكيلات حزبي نداريم و فقط بايد به فعاليت شبكه و نيروي اجتماعي فراگير اشاره كرد.

متقي ادامه داد: بيداري اسلامي بدنبال ساخت نظم جديد از طريق به چالش كشيدن نظم موجود است.

وي با بيان اينكه در جنبش هاي مردمي منطقه ، احزاب و سازمانهايي كه ماهيت سلسله مراتبي دارند به هيچ وجه كاركرد ندارند گفت: آنچه در جهان اسلام حائز اهميت است تثبيت حاكميت اسلام است البته نبايد انتظار داشته باشيم كه حكومت در كوتاه مدت در اختيار اين جنبش قرار بگيرد.

مدير گروه علوم سياسي دانشگاه تهران همچنين به حوادث و تحولات سوريه اشاره كرد و گفت: يكي از مشكلات امروز سوريه در برخورد با معترضان مورد حمايت عربستان اين است كه نهادهاي اجتماعي فعال را سازماندهي نكرده اند.

متقي در ادامه راز ماندگار ماندن جنبش بيداري اسلامي در مصر و تونس را به اين دليل دانست كه الگوي تاكتيكي در دستور كار آنها قرار گرفته است.مدير گروه علوم سياسي دانشگاه تهران تصريح كرد: به اقرار بسياري از نظريه پردازان آمريكايي ،امروز خاورميانه به مركز تحولات بين المللي تبديل شده است.

© 2003 Mehr News Agency .

يکشنبه|ا|9|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن