تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب شود و غمش از بين برود بايد گره از كار گرفتارى باز كند....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815512025




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نامه انتقادي بسيج‌دانشجويي دانشگاه‌امام‌صادق(ع) به غضنفري+متن نامه


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: نامه انتقادي بسيج‌دانشجويي دانشگاه‌امام‌صادق(ع) به غضنفري+متن نامه
بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق(ع) در پي عدم پاسخگويي وزير صنعت، معدن و تجارت به نامه انتقادي و غير رسانه اي اين تشكل پيرامون كم‌توجهي و كوتاهي اين وزارتخانه درباره قانون عفاف و حجاب، اقدام به نوشتن نامه مجدد و انتشار آن كرد.


به گزارش خبرنگار سياسي «خبرگزاري دانشجو»، چندي پيش بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق (ع) بنابر وظيفه شرعي خود و بر اساس رسالتي كه بر دوش خود احساس مي كرد، با سرلوحه قرار دادن فرمايش مقام معظم رهبري حضرت امام خامنه اي -حفظه الله- راجع به ضرورت وجود روحيه مطالبه گري در دانشجويان، نامه اي خطاب به غضنفري، وزير صنعت، معدن و تجارت پيرامون كم توجهي و كوتاهي اين دستگاه مهم كشوري درباره قانون عفاف و حجاب - كه چندين سال از تصويب آن مي‌گذرد- نگاشت و اميد داشت كه جوابي قابل قبول از وي دريافت كند.

اما با گذشت بيش از 10 روز از تاريخ ارسال نامه و نيز پس از چندين بار پيگيري، جوابي از وي دريافت نگرديد؛ لذا تصميم گرفت كه مردم عزيز را هم در جريان اين نامه بگذارد.

متن نامه بدين شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحيم وَ الَّذينَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا في‏ سَبيلِ اللَّهِ وَ الَّذينَ آوَوْا وَ نَصَرُوا أُولئِكَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَ رِزْقٌ كَريمٌ (انفال74)

«من بارها گفته‏ام؛ از آن روزى بايد ترسيد كه جوان ما، دانشجوى ما در دانشگاه انگيزه‏ طرح مسئله، طرح سؤال، طرح درخواست نداشته باشد.

همه‏ همت ما بايد اين باشد كه اين روحيه‏ مطالبه، خواستن و مدعا داشتن در زمينه‏هاى گوناگون را در نسل جوان كشورمان - بخصوص جوان علمى - گسترش بدهيم» (بيانات مقام معظم رهبري در ديدار دانشجويان نخبه، برتران كنكور و فعالان تشكل‌هاى سياسى فرهنگى دانشگاه‌ها 17/07/1386).

جناب آقاي دكتر غضنفري، وزير محترم صنعت، معدن و تجارت

سلام عليكم؛

چنانكه مي دانيد دفاع در جبهه جنگ نرم به سان دفاع در جبهه هاي نظامي و جنگ فيزيكي است؛ تفاوتي در جنگ بودن و وجوب دفاع در اين دو تقابل نيست، اما بدون شك دفاع در جبهه جنگ نرم از جهات مختلف، پيچيدگي و دشواري خاصي دارد كه شكل و جنس دفاع را متفاوت مي كند.

يكي از حساس ترين و اثرگذارترين ابعاد اين تهاجم، تضعيف اعتقادات و باورهاي ديني جامعه مي باشد كه از آن به تهاجم فرهنگي ياد شده؛ موضوعي كه مكرراً از طرف مقام معظم رهبري مورد گوشزد و تاكيد واقع شده است.

يكي از تاكتيك هاي زيركانه و ماهرانه دشمن در حمله به ارزش ها و باورهاي ديني، تضعيف تدريجي به منظور كم رنگ كردن و حذف آنهاست؛ ترويج بي‌بندباوري و از بين بردن عفت و حيا در جامعه، نقطه شكننده يك جامعه بوده كه دشمن سابقه استفاده از اين حربه را در زمينه هاي ديگر نيز داشته است.

شكستن چهارچوب ها و هنجارهاي هر جامعه، گام به گام جامعه را از هويت واقعي خود دور كرده و زمينه براي نابودي آن را فراهم مي كند؛ تبليغات گسترده و مداوم در معرفي الگوها و مدهاي پوشش توسط رسانه هاي دشمن تنها بعدي از تهاجم در اين عرصه است.

حمله به بنيان خانواده، شكستن قبح روابط غيرشرعي، عادي جلوه دادن الگوهاي رفتاري غرب در تعامل با نامحرمان، تشويق جامعه به هنجارشكني در استفاده از پوشش و ترويج بدحجابي و... از جمله برنامه هايي است كه نتيجه و اثر آن در جامعه به وضوح قابل رويت است.

دلسوزان و دلبستگان به حركت مقدس انقلاب اسلامي بايد بدانند كه امر دفاع در جبهه نرم همانند دفاع نظامي واجب بوده و هركس بايد در حد توان و ظرفيت خويش پاي به اين ميدان بگذارد و لازم است با چشماني باز و هوشيار، حركت هاي دشمن به درستي رصد شده و با برنامه‌ريزي منسجم و مستمر به دفاع از هويت و فرهنگ ديني اقدام شود. حركت هاي مقطعي و كوتاه‌مدت اگرچه بي اثر نيست، اما عدم تداوم آن نمي‌تواند به هدف اصلي نائل شود.

لزوم دفاع، هم براي دستگاه ها و سازمان هاي رسمي و هم دغدغه‌داران و دلسوزان به نظام جمهوري اسلامي مسجل است اما متأسفانه برخي با سهل انگاري و كم توجهي در اين عرصه به تكليف و وظيفه شرعي و عقلي خود بي‌توجه اند.

جاي تأسف است كه حتي برخي نهادهاي دولتي در عمل، قانون مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي در مقابله با بدحجابي كوتاهي كرده و به وظايف محوله عمل نكرده اند.

كميته ضربان (كميته عفاف و حجاب) بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق عليه السلام بر اساس تكليف و رسالتي كه در حفظ و ترويج دستاوردهاي انقلاب اسلامي بر دوش خود دارد، لازم مي داند در خصوص كم توجهي (و يا بهتر بگوييم بي‌توجهي) اكثر دستگاه‌هايي كه بر اساس قانون راهكارهاي اجرايي گسترش فرهنگ عفاف و حجاب مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي در تاريخ 13 دي 1384 مكلف به انجام وظايف تخصصي در اين حوزه شده اند، هشدار مي‌دهد و اين سوال و مطالبه جدي را مطرح مي‌كند كه تا چه ميزان دستگاه هاي موظف به تكليف خود عمل كرده‌اند؟ چرا بايد چنين قانون جامع و مهمي مغفول واقع گردد؟

قانوني كه اگر از همان سال 84 مورد توجه و اهتمام قرار مي گرفت، قطعاً امروز رويش ميوه هاي آن را شاهد مي بوديم اما متأسفانه آنگونه كه بايد به آن توجه نشد و اين چنين قانون جامعي با بي مهري بسيار مواجه شد.

مطابق اين قانون 13 بند براي وزارت بازرگاني مشخص گرديده است؛ در حالي كه جاي سوال از وزارت بازرگاني وجود دارد كه تا چه ميزان به وظايف خود عمل كرده است؟ وزارت بازرگاني يكي از مسئولان عرضه لباس متناسب با شئونات اسلامي و جامعه ديني است كه متاسفانه اين مهم در كشور مورد غفلت واقع شده است و وزارت بازرگاني بايد به وظيفه‌اش در اين خصوص عمل كند.

لازم به يادآوري است كه بر اساس اين قانون، وزارت بازرگاني مكلف به انجام وظايف زير شده است:

۱- حمايت عملي از طراحان و توليدكنندگان پوشاك‌ ساده و اسلامي در جهت ايجاد تنوع در الگوهاي پوشش اسلامي.

۲- نظارت مستمر و مؤثر بر عملكرد واحدهاي توليدي پوشاك از طريق سازمان‌هاي مربوطه.

۳- حمايت كامل -حتي يارانه‌اي- از واحدهاي توليدي پارچه‌هاي چادري.

۴- كنترل اماكن تجاري عمومي (شامل فروشگاه‌ها، مجتمع‌هاي تجاري، نمايشگاه‌ها و...) از نظر پوشش و بدحجابي.

۵- تدوين قوانيني براي ممنوعيت عرضه لباس دست دوم خارجي در كشور.

۶- اجراي شيوه‌نامه و ملزم ساختن، واحدهاي توليدي جهت نصب نام تجاري (Brand) بر روي پوشاك توليد شده در داخل.

۷- اطلاع‌رساني و ارتقاي سطح دانش و بينش واحدهاي توليدي،‌ توزيعي، آرايشگاه‌ها، دستگاه‌هاي عرضه لوازم بانوان در مورد حجاب و عفاف.

۸- حمايت‌هاي همه جانبه از برگزاري جشنواره‌هاي ادواري و نمايشگاه‌هاي عرضه البسه و لوازم زنان منطبق با الگوهاي ارزشي اسلامي و معرفي واحدهاي نمونه در سطح كشور و خارج از كشور.

۹- پيشنهاد قوانين مشخص در مدت ۳ ماه براي نظارت بهتر بر توليد و توزيع پوشاك و نحوه برخورد با متخلفان واحدهاي توليدي و استانداردسازي آن به شوراي عالي انقلاب فرهنگي و مجلس شوراي اسلامي.

۱۰- اهتمام براي اجراي مناسب تر مقررات درچيدمان آرايش/تزيين ويترين‌ها و استفاده از مانكن‌ها جهت حفظ عفت عمومي.

۱۱- نظارت بر رعايت اصل عفاف در نوع بسته‌بندي و عدم استفاده از تصويرهاي نامناسب در تبليغات تجاري كالا.

۱۲- تهيه احكام شرعي مرتبط با اسناد و آموزش آن به اصناف توسط وزارت بازرگاني قبل از اخذ مجوز فعاليت.

۱۳- برگزاري نمايشگاه‌هاي لباس -ملي و مذهبي- جهت ارائه الگوهاي اسلامي و سالم به توليدكنندگان و مصرف كنندگان.

وزارت بازرگاني مي تواند در ترويج فرهنگ عفاف و حجاب نقشي بنيادين ايفا كند و با عرضه البسه اسلامي و جلوگيري از عرضه و فروش لباس هايي كه هيچ سنخيتي با فرهنگ ديني و ملي ما ندارند، گامي بزرگ در رسيدن به جامعه ديني بردارد.

آقاي وزير

سوال ما – به نمايندگي از دانشجويان بسيجي- از شما اين است كه چرا بايد شاهد عرضه لباس هايي كاملاً مغاير با ارزش هاي ديني و اسلامي و حتي ملي، در فروشگاه ها و مراكز عرضه البسه باشيم و اين اوضاع تا چه زماني بايد ادامه يابد؟ چرا قشر مذهبي ما كه عمده جامعه را هم تشكيل مي دهند بايد در يافتن لباس هايي مناسب و درخور خود با مشكل مواجه شوند؟

چرا و تا چه زماني ما بايد شاهد اين اوضاع اسف‌بار در مراكز توزيع و فروش لباس باشيم و دندان بر جگر بگذاريم؟

و به اين مسائل، عرضه كالاها و لباس هايي كه به صورت هدفمند در جهت توهين به اسماي متبركه معصومين عليهم السلام بوده و هر چند وقت، خبر آنها به گوش مي رسد را نيز بيفزاييد.

آيا وقت آن فرا نرسيده است كه در سياست ها و برنامه‌ريزي هاي خود بازنگري كنيم؟ آيا وقت آن نرسيده است كه با حمايت از توليدي هاي داخلي، گامي بزرگ در جهت توليد پوشاك و البسه اي كه متناسب با فرهنگ ايراني- اسلامي خودمان باشد، برداريم؟

جناب آقاي وزير

شما خود بهتر مي دانيد كه لباس و هر كالاي ديگر صرف يك لباس و يا كالا نيست كه بتوان ساده از كنار آنها عبور كرد، بلكه در باطن خود، حامل فرهنگ و نوع تفكر هستند؛ لباس غربي يعني فرهنگ غربي و فرهنگ غربي يعني ابتذال، يعني بي بند و باري، يعني نفي آخرت (چه به صورت فلسفي، چه به صورت عملي).

پس ملاحظه مي فرماييد كه وزارت بازرگاني در اين نبرد فرهنگي در چه جايگاهي قرار دارد و عملكرد اين نهاد تا چه اندازه مهم و اثرگذار است و همين امر هم، داعي ما در نگارش اين نامه بوده است.

ما مجدداً تأكيد مي كنيم كه اين وزراتخانه با عمل به وظايفي كه قانون عفاف و حجاب براي اين وزرات خانه برشمرده است، نقشي مهم در اين نبرد فرهنگي ايفا خواهد كرد.

شايد اين اقدام در ابتدا با توجه به كمبود ها و عدم نبود زيرساخت ها با مشكلات جدي مواجه باشد، اما سخن حضرت اباعبدالله عليه السلام را به خاطر داشته باشيم كه فرمودند: «يُحِبُّ الله تعالي معالي الامور و اشرافها و يُكرِهُ سفساها»؛ همانا خداوند كارهاي بزرگ و دشوار را دوست دارد و از كارهاي سهل و پايين مرتبه كراهت دارد.

البته ما تلاش ها و اقدامات حضرت عالي در اين مجموعه را ناديده نمي گيريم و نگرفته ايم، اما توقع و انتظاري كه از شما و سازمان تحت امر شما مي رود اين است كه جديت و تداوم بيشتري در اين امر داشته باشيد و در استفاده از تمام ظرفيت و توان براي فعاليت در اين عرصه مهم و سرنوشت ساز، كوتاهي نكنيد و فراموش نكنيد كه مديران و مسئولان هميشه تكاليف و وظايف بيشتر و سنگين تري بر عهده دارند و انتظاراتي هم كه از آنها مي‌رود، طبعاً بالاتر است.

همه ما مسئوليم و مسئولان ما بيش از همه. كميته امر به معروف ونهي از منكر بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق عليه السلام ضمن آرزوي توفيق روزافزون براي حضرت عالي و همكاران گرامي تان منتظر پاسخ هاي شما مي باشد و خواستار اين است كه عملكرد اين وزارت‌خانه را در خصوص نحوه ي اجراي قانون عفاف و حجاب بشنود.

در پايان نيز اضافه مي دارد كه هرگونه تعلل و كوتاهي در ارائه پاسخ مستند، منطقي و قابل قبول در اين امر به منزله بي توجهي به آرمان هاي انقلاب و قصور در تبعيت از فرامين رهبري و ولايت امر است.

يکشنبه|ا|9|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 254]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن