تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه براى زنده كردن حق يك مسلمان، شهادت حقّ بدهد، روز قيامت در حالى آورده مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820985392




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زنگي‌آبادي: تور رياست جمهوري حذف نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: زنگي‌آبادي: تور رياست جمهوري حذف نشده است
در شرايطي كه اين روزها خبر از تعطيلي تور رياست جمهوري شنيده مي‌شود ثبت تورهايي با عناوين آذربايجان، مازندران، ميلاد دونور، كرمان، سردار آزادگان قزوين، آبيدر كردستان و در نهايت خليج فارس در تقويم 2012 فدراسيون جهاني دوچرخه‌سواري گوياي اين مطلب است؛ نبود نام تور چهار ساله رياست جمهوري و وجود توري جديد با عنوان خليج فارس.
رييس فدراسيون دوچرخه سواري در اين باره تاكيد مي‌كند: «فقط تور رياست جمهوري تغيير نام داده اين تور حذف نشده است.» علي زنگي‌آبادي با بيان اينكه از اين پس تور رياست جمهوري با نام تور خليج فارس برگزار مي‌شود در خصوص دلايل اين تغييرات مي‌گويد: «به واسطه اينكه اين تور نام رياست جمهوري را يدك مي‌كشيد بايد در حد شان رياست جمهوري هم برگزار مي‌شد. وقتي اين نام وجود دارد كوچكترين كمي و كاستي حاشيه‌هايي به دنبال دارد كه با اين شرايط تصميم به تغيير نام اين تور گرفتيم. او ادامه مي‌دهد: «در فدراسيون جهاني اين تغيير نام با عنوان خليج فارس (Persian golf) به تصويب رسيده است و از اين پس نيز با اين نام برگزار مي‌شود.»
تور رياست جمهوري كه سال 87 آغاز شد در اولين دوره‌اش توانست به نحو مطلوبي اجرا شود تا دومين دوره نيز به پشتوانه تجربه‌اي كه از دوره قبل به دست آمده بود با همكاري بيشتر و جذب منابع مالي، در حد مطلوب تري برگزار شود و ركابزنان خارجي با خاطره‌اي خوش از ايران راهي كشورشان شوند. در اين ميان تور سوم كه در سال 89 برگزار شد به دليل ضعف‌ها و ناهماهنگي‌هايي كه در هر مرحله از تور يكي پس از ديگري نمايان مي‌شد و با استفاده از ماشين حمل زباله به جاي ماشين حمل دوچرخه در كمال ناباوري به اوج خود رسيده بود كميت و كيفيت دوره چهارم را با خطر مواجه كرد تا در نهايت امسال شاهد برگزاري چهارمين تور رياست جمهوري در سطح كمي و كيفي پايين‌تري باشيم. اين شرايط بود كه باعث شد پنجمين دوره اين تور به خليج فارس تغيير نام دهد تا به قول رييس فدراسيون عنوان جام به دليل كم و كاست‌ها زير سوال نرود.
در حالي كه شنيده‌ها حاكي از آن است كه تغيير نام به اين دليل صورت گرفته كه هيات تهران به دنبال درآمدزايي با كاهش هزينه‌ها (استفاده از ماشين‌هاي حمل زباله به جاي اجاره ماشين‌هاي حمل دوچرخه آن هم در كنار حضور خارجي‌ها) است، زنگي‌آبادي توضيح ديگري مي‌دهد و مي‌گويد: «همه چيز تور هزينه است. درآمدي ندارد بايد كاسه گدايي برداريم و پول تور را جور كنيم. تا به حال درآمدي نبوده حتي هنوز جايزه پارسال داخلي‌ها را هم نتوانسته‌اند پرداخت كنند.»
او تاكيد مي‌كند: «متاسفانه در تهران همكاري وجود ندارد. در استان‌ها مديريت تورها را بالاترين مقام استان و حتي مديريت اجرايي را مدير كل استان‌ها برعهده مي‌گيرند و استقبال زيادي در برگزاري تور بين‌المللي‌ نشان مي‌دهند. در واقع پاي كار مي‌ايستند تا به بهترين نحو عمل شود اما در تهران بي‌تفاوتند حتي در سال گذشته اداره كل استان تهران به هيچ عنوان درگير اين قضيه نبود و حتي نمي‌دانست چه اتفاقاتي مي‌افتد و چه دردسرهايي دارد.»
رييس فدراسيون دوچرخه سواري بيان مي‌كند: «در هر صورت براي تور پنجم برنامه‌ريزي‌هايي صورت گرفته تا با امكانات و در شرايط كمي و كيفي بهتري برگزار شود. جلساتي با نماينده اداره كل تهران داشته‌ايم تا بيشتر وارد اين قضيه شوند و حساس تر شوند چرا كه تهران همچون سال‌هاي قبل ميزبان است و بايد بيشتر تلاش شود، نه اينكه فدراسيون حرص و جوش بخورد و هيات و اداره كل بي‌تفاوت باشند.»
تور رياست جمهوري همواره در فاصله چند روزه با تور آذربايجان برگزار مي‌شد تا با تعامل مسوولان اين دو تور، استقبال خارجي‌ها و تيم‌هاي صاحبنام از تور قديمي و خوشنام آذربايجان به تور نوپاي رياست جمهوري هم كشيده شود و آن را تجربه كنند. براي تور پنجم اين فاصله زماني به 6 روز رسيده كه در نهايت با مكاتبه و پرداخت جريمه به UCI فاصله دو تور كاهش يافت تا در نهايت هم از هزينه هاي اسكان تيم‌هاي خارجي كاسته شود و هم اينكه استقبال بيشتري صورت گيرد.
بر اين اساس تور بين‌المللي آذربايجان 21 تا 26 ارديبهشت و پنجمين تور بين‌المللي خليج فارس (رياست جمهوري) 31 ارديبهشت تا 4 خرداد برگزار مي‌شود. بر اساس اعلام روابط بين‌المللي فدراسيون دوچرخه‌سواري، تاكنون 15 تيم خارجي براي حضور در تور خليج فارس اعلام آمادگي كرده‌اند كه قطعي شدن حضور تيم‌ها به اعلام شرايط دقيق برمي‌گردد چرا كه شرايط براي هر تيم متفاوت است. در اين بين 7 تيم قاره‌اي (كنتينانتال) و مابقي، تيم‌هاي ملي و معمولي هستند.

يکشنبه|ا|9|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن