تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803293466




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قائم مقام ستاد تسهيلات سفرهاي دائمي خبر داد افزايش نرخ هتل ها تا 20 درصد


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: قائم مقام ستاد تسهيلات سفرهاي دائمي خبر داد افزايش نرخ هتل ها تا 20 درصد
قائم مقام ستاد تسهيلات سفرهاي دائمي كشور با اعلام اينكه نرخ هتل ها امسال تا 20 درصد افزايش پيدا مي كند به تغيير هر ساله نرخ هتل ها اشاره كرد؛ نرخ هتل ها براساس تورم موجود و همچنين ارتقاي سطح خدمات، افزايش يافته است و معمولاً در ايام نوروز به دليل حجم انبوه مسافرت هاي داخلي، كنترل مستمر و دقيقي روي آنها اعمال مي شود.

به گفته محمدابراهيم لاريجاني به دليل فضاي رقابتي ايجادشده در نوروز و اعمال سياست هاي كلان براي جذب مسافر بيشتر در بسياري از استان ها، هتل ها علاقه يي به اعمال نرخ هاي جديد و افزايش يافته از خود نشان نداده اند. به عنوان مثال، در استان زنجان جامعه هتلداران اعلام كرده است، نرخ هاي جديد مصوب خود را از 15 فروردين به بعد اجرا مي كند يا در استان تهران به دليل كاهش مسافر ورودي به اين استان، حاضرند تا 40 درصد تخفيف به مسافران ورودي نوروز بدهند.

قائم مقام ستاد تسهيلات سفرهاي دائمي ايجاد تنوع در ظرفيت هاي اقامتي را عامل اصلي ايجاد فضاي رقابتي در ميان هتلداران دانست و گفت؛ نوروز امسال، علاوه بر ظرفيت چادرها و كمپ، مدارس تجهيز شده، مساجد و زائر سراها، ظرفيت خانه هاي استيجاري نيز براي اسكان مسافران نوروزي پيش بيني شده است. اين امر موجب شده است هتلداران دغدغه رقابت با اين تنوع اقامتي را داشته باشند و با ارائه قيمت هاي مناسب و خدمات مطلوب براي جذب بيشتر مسافران برنامه ريزي كنند.

او به تمهيدات ستاد تسهيلات سفرهاي دائمي براي افزايش مدت ماندگاري مسافران نوروزي در برخي استان هاي عبوري استان هايي مانند سمنان، قزوين، زنجان، سيستان و بلوچستان، خراسان جنوبي و ايلام اشاره كرد كه از جمله استان هاي گذري و كم مسافرند و قرار است با اتخاذ تدابيري، به ويژه از سوي ستاد هاي استاني، مدت ماندگاري و ورود به آنها افزايش پيدا كند.

لاريجاني طرح «تشويق سفر» را از جمله تدابير پيش بيني شده براي افزايش مسافرت به استان هاي كم برخوردار دانست و گفت؛ اين طرح قرار است به صورت پايلوت در سه استان خراسان جنوبي، سيستان و بلوچستان و ايلام كه نوروز سال گذشته كمتر از 500 هزار گردشگر داشتند، اجرايي شود.

وي به حضور مشوق هاي مختلف براي جذب گردشگران به اين استان ها اشاره كرد و افزود؛ كميته ويژه يي به عنوان تشويق سفر با حضور مقامات دستگاه هاي استاني سه استان پايلوت براي اتخاذ تدابير بيشتر و جذب مشوق هاي بومي، محلي و صنعتي تشكيل مي شود.

قائم مقام ستاد تسهيلات سفرهاي دائمي اظهار كرد؛ ارائه سفركارت ملي، ارائه تخفيف هاي ويژه نوروزي و اختصاص تسهيلات رايگان براي سفر به اين استان ها در ايام ديگر سال، ارائه محصولات صنعتي و توليدي استان ها به صورت رايگان به مسافران ورودي از جمله تدابير پيش بيني شده براي اجراي طرح تشويق سفرند.

لاريجاني با بيان اينكه اين طرح پس از ايام نوروز نيز ادامه خواهد يافت، ادامه داد؛ اين طرح با هدف معرفي مقاصد جديد گردشگري به مردم و كاهش حجم انبوه مسافران خارج از ظرفيت به برخي استان ها پيش بيني شده است. او درباره چگونگي انتخاب سه استان ايلام، سيستان و بلوچستان و خراسان جنوبي براي اجراي پايلوت طرح تشويق سفر گفت؛ براساس آمار، وقوع 70 ميليون نفرسفر در نوروز گذشته به طور ميانگين سهم هر استان بين دو ميليون تا دو ميليون و 300 هزار نفر مي شود كه در برآوردهاي صورت گرفته 14 استان كشور از ميانگين نسبي پيش بيني شده كمتر بودند.

وي بيان كرد؛ سه استان پايلوت طرح تشويق سفر از ميانگين پيش بيني شده بسيار دور بودند، به طوري كه استان سيستان و بلوچستان 168 هزار نفر و استان هاي ايلام و خراسان جنوبي بين 400 تا 500 هزار مسافر ورودي داشته اند.

لاريجاني نكته قابل توجه را درباره استان هاي كم مسافر، افزايش بيش از صد درصد مسافرت به آنها دانست و گفت؛ سيستان و بلوچستان سال گذشته با وجود جذب 168 مسافر كه كمترين ميزان جذب در ميان استان ها بود، با 120 تا 130 درصد رشد همراه بود. اين امر نشان مي دهد سال گذشته مردم براي سفر به اين استان توجه ويژه يي داشتند و با برنامه ريزي و حمايت هاي استاني و دولتي، اين توجه را مي توان هدفمند كرد.

وي از اجراي برنامه هاي ابتكاري و جديد در حوزه خدمات دهي به گردشگران نوروزي در استان ها خبر داد و افزود؛ بيشتر ستاد هاي استاني براي نوروز برنامه هاي خاصي را پيش بيني كرده اند كه از جمله به اجراي طرح امداد هوايي در استان فارس، ارائه تخفيف هاي اقامتي پله يي در زنجان و راه اندازي نمايشگاه هاي متنوع صنايع دستي در محورهاي مواصلاتي استان هاي عبوري مي توان اشاره كرد. لاريجاني همچنين به راه اندازي راديو هاي محلي گردشگري اشاره و اضافه كرد؛ ستاد هاي تسهيلات سفر براي ارائه اطلاعات مورد نياز مسافران ورودي به هر استان، همكاري و تعامل مناسبي را با صدا وسيماي استاني ايجاد كرده اند.

پنجشنبه|ا|17|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن