تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):هر کس عبادت خالصش را برای خدا بالا بفرستد، خدا بهتریم مصلحت را برای او نازل می ک...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815706310




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل شركت مخابرات استان تهران در گفت‌وگو با «دنياي اقتصاد» عنوان كرد: با تلفن ثابت پيامك بفرستيد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: مديرعامل شركت مخابرات استان تهران در گفت‌وگو با «دنياي اقتصاد» عنوان كرد: با تلفن ثابت پيامك بفرستيد
تعرفه هر پيامك تلفن ثابت به موبايل معادل 4/89ريال يعني حدودا سه برابر ارزان‌تر از هر پيامك همراه اول است


م.ر.بهنام رئوف- شركت مخابرات استان تهران با شش ميليون و 100‌هزار مشترك جزو پرمشترك‌ترين شركت‌هاي استاني در كشور است. از روز گذشته اين شركت براي اولين بار در كشور سرويس پيامك تلفن ثابت را راه‌اندازي كرده كه اين طرح فعلا قرار است تنها در استان تهران ارائه شود.
با توجه به استقبال كاربران تلفن همراه از سرويس پيامك و درآمدزايي اين سرويس براي اپراتورها از يك سو و تعرفه پاييني كه براي پيامك تلفن ثابت درنظر گرفته شده است پيش‌بيني مي‌شود كه دير يا زود بازار درآمدي اين سرويس دستخوش تغييرات گسترده‌اي شود. از سوي ديگر احتمال مي‌رود كه با فراگير شدن اين سرويس در بين كاربران تلفن ثابت و نيز افزايش كاربردهاي پيامكي در كشور حجم ارسال پيامك با تلفن همراه كاهش يافته و اغلب مشتركان به سمت پيامك ثابت سوق پيدا كنند اما از سوي ديگر نيز پيش‌بيني مي‌شود كه اپراتورهاي فعال در كشور به سادگي از خير درآمد كلان اين حوزه نگذشته و احتمالا با كاهش تعرفه‌هاي فعلي به مقابله با اين سرويس جديد بپردازند. به هر حال پيامك تلفن ثابت در كنار ارائه سرويس اينترنت پرسرعت توسط مخابرات و نيز ابهامات موجود در برخي از مناقصات اين شركت موضوع گفت‌وگوي ما با محمد روح‌اللهي، مديرعامل شركت مخابرات استان تهران بود كه در ادامه مي‌خوانيد.
بحث را با سرويس پيامك ثابت شروع كنيم.
سرويس پيامك تلفن ثابت سرويس آشنايي است براي مشتركان. شكل استفاده از اين سرويس همانند پيامك همراه است به طوري كه مشتركان بايد يك بار شماره اس‌ام‌اس سنتر را روي گوشي خود ثبت كنند كه اين شماره براي مشتركان تهراني 9717000 است. بعد از آن اگر گوشي قابليت ارسال و دريافت پيامك را داشته باشد مشتركان مي‌توانند شماره مقصد را وارد كرده و پيام مورد نظر خود را ارسال كنند .
تعرفه استفاده از اين سرويس هم براي تلفن ثابت به ثابت در يك شهر يك پالس يعني 7/44‌ريال، براي تلفن ثابت به ثابت بين شهري دو پالس و براي ثابت به همراه و بالعكس هم دو پالس در نظر گرفته شده است. اما بحث ثابت به همراه و بالعكس مستلزم هماهنگي اپراتورها است. ما هماهنگي‌هاي لازم را با همراه اول در اين زمينه انجام داده‌ايم و مراكز اس‌ام‌اس سنترها به يكديگر متصل شده‌اند اما بحث‌هاي تعرفه‌اي و مالي بين اپراتورها هنوز شفاف نشده است كه به زودي در مذاكرات حل مي‌شود.
چيزي كه هم‌اكنون افتتاح شده است پيامك تلفن ثابت است كه تنها در استان تهران راه‌اندازي شده و تقريبا شش ميليون مشترك تلفن ثابت در اين استان مي‌توانند از آن استفاده كنند. براي استفاده بين استاني مستلزم آماده شدن استان‌ها هستيم كه براي اين كار دو روش وجود دارد يكي اينكه آن‌ها هم اس‌ام‌اس سنتر تاسيس كرده و مراكز آن‌ها به مراكز تهران متصل شوند يا اينكه از نامبرينگ و كد‌بندي استفاده شود كه اين دو روش در دست بررسي و تدوين استانداردهاي لازم است اما چون فعلا استاني در اين موضوع فعال نيست اين مساله هنوز نهايي نشده است.
در زمينه پيامك فارسي هم اقداماتي صورت گرفته است؟
ارسال و دريافت پيامك مستلزم رعايت دو نكته است. يكي اينكه اس‌ام‌اس سنتر امكان دريافت و ارسال فارسي داشته باشد و ديگري اينكه گوشي مورد استفاده از اين امكان برخوردار باشد. گوشي‌هايي كه ما در بازار داريم فقط حروف لاتين را پشتيباني مي‌كنند ولي اس‌ام‌اس سنترهايي كه به كار گرفته شده است هم حروف فارسي را. پشتيباني مي‌كنند و هم حروف انگليسي را، اگر سرويس فراگير شود مي‌توان با توليد‌كنندگان يا وارد‌كنندگان هم وارد مذاكرده شد تا گوشي‌هاي ارائه شده فونت فارسي را هم پشتيباني كنند چرا كه اين امر مساله پيچيده‌اي نيست اما تعرفه‌اي براي پيامك فارسي يا لاتين در اين بخش مشخص نشده است. البته تعرفه فعلي خيلي ارزان است به خصوص در بخش پيامك‌هاي حجمي و ما هم همانند همراه اول پيمانكاران حجمي را در آينده طراحي و پيدا خواهيم كرد به خصوص در بخش برنامه‌هاي صدا‌وسيما. اين شيوه خيلي اقتصادي‌تر از پيامك موبايل است چرا كه در تلفن همراه تعرفه ارسال هر پيامك حداقل دو برابر تلفن ثابت است كه البته اين امر در زمينه ارسال پيامك با حروف لاتين گران‌تر هم هست.
بخش پيامك‌هاي تبليغاتي را نيز در نظر گرفته‌ايد؟
بله اين مورد را هم شامل مي‌شود. با اين سرويس يك بازار 24‌ميليون مشتركي باز مي‌شود. البته اين بخش به رفتار مشتركين بستگي دارد اگر مشتركين استقبال كنند حتي ممكن است بازار درآمد پيامك جا به جا هم بشود يعني از اينكه اين بازار هم‌اكنون در اختيار اپراتورهاي تلفن همراه است در آينده سهم بيشتر در اختيار تلفن ثابت قرار گيرد. درآمدهايي هم كه جابه‌جا مي‌شود معمولا در حوزه اينتركانكشن جبران مي‌شود.
چند درصد از گوشي‌هاي موجود در بازار اين قابليت را دارد؟
گوشي‌هايي كه هم‌اكنون در خانه‌هاي مشتركان وجود دارد عموما اين قابليت را ندارند چرا كه اين سرويس تاكنون فعال نبوده است. اما قيمت گوشي‌هايي كه اين قابليت را دارند هم‌اكنون در بازار بين 20 تا 30‌هزار تومان قيمت دارند اما اگر استقبال باشد قطعا اين قيمت كاهش خواهد يافت.
فكر نمي‌كنيد از برنامه زمانبندي كه پيش از اين اعلام كرده بوديد كمي عقب‌تر باشيد؟
ما پارسال قول داده بوديم كه نيمه دوم امسال اين سرويس را فعال كنيم و اين كار را هم انجام داديم البته مقداري تاخير داشتيم چرا كه به دليل عدم استقبال از سوي بخش خصوصي يك بار اين مناقصه تجديد شد.
چند پيمانكار براي اين بخش فعال هستند؟
ما پيمانكار نداريم. تجهيزات اس‌ام‌اس سنتر را خريداري كرديم اما براي ارسال پيامك‌هاي حجمي بايد حتما پيمانكار داشته باشيم كه هنوز براي اين كار برنامه‌ريزي خاصي نداريم.
ظرفيت اين مراكز چقدر است؟
بستگي به نوع استفاده قابل‌افزايش است. براي نياز فعلي مشكلي وجود ندارد اما شبكه روزانه بررسي مي‌شود و در صورت نياز ظرفيت افزايش پيدا مي‌كند.
طرح مشترك مخابرات استان تهران با شركت‌هاي ارائه‌دهنده اينترنت پرسرعت (PAP) به كجا رسيد؟
اين طرح موفق نبود و به جايي هم نرسيد. در واقع دوستان استقبالي نكرده‌اند و اخيرا هم دولت مصوبه‌اي داده است كه شركت مخابرات ايران مكلف است تا پايان سال 88 كه پايان برنامه چهارم توسعه است سه ميليون پورت اينترنت پرسرعت نصب و راه‌اندازي كند. سهم استان تهران هم از اين سه ميليون پورت يك ميليون پورت است. اين مصوبه چون اخيرا ابلاغ شده است در نتيجه به امسال نمي‌رسيد. ما تلاشمان بر آن است كه تا پايان امسال قرار داد 100‌هزار پورت را نهايي كنيم كه تا تجهيزات مورد نياز اين بخش وارد شود به احتمال زياد راه‌اندازي آن تا پايان تير ماه صورت مي‌گيرد.
هزينه اتصال پايين‌تر از هزينه بخش خصوصي است؟
تعرفه مصوب سازمان تنظيم مقررات است و اين تعرفه زير 10‌هزار تومان است.
اين قرارداد مربوط به مناطقي مي‌شود كه PAPها حضور ندارند؟
خير به اين شكل نيست. پروانه ما هم همانند پرونده پپ‌ها است. البته ما هنوز هم با اين شركت‌ها مشغول مذاكره هستيم اما چون از طرح ما استقبال نشد، دولت هم اين تكليف را به مخابرات ايران واگذار كرد. قطعا در برنامه و بودجه سال آينده هم حجم قابل‌توجهي براي آن در نظر گرفته شد در نتيجه ما اين كار را شروع مي‌كنيم البته باب همكاري با شركت‌هاي پپ همچنان باز است و اگر اين شركت‌ها علاقه به مشاركت داشته باشند ما استقبال مي‌كنيم اما اگر هم نيايند با توجه به تكليفي كه به ما واگذار شده است ما اين كار را انجام مي‌دهيم.
مشكلات موجود بين شما و پپ‌ها چه چيزهايي بود؟
ديدگاه‌ها با هم تفاوت داشت و مبناي مشاركت بيشتر موردنظر طرفين بود. ما مشاركت در درآمد كل سرويس مورد نظرمان بود، اما دوستان مي‌گفتند شما امكانات را فراهم كنيد و در قبال يك رقمي آن را به ما اجاره دهيد اما چون ما درآمد قابل توجهي را در اين بخش مي‌ديديم معتقد نبوديم كه تمام سرمايه گذاري‌ها را مخابرات انجام دهد اما در درآمد يك عدد ثابتي عايدش شود.
فكر مي‌كنيد استقبال مردم از اين طرح چگونه باشد چرا كه هم‌اكنون پپ‌ها با قيمت بالاتري خدمات خود را ارائه مي‌دهند؟
تا حالا متاسفانه تعرفه مصوبي نداشتيم. كمتر از سه يا چهار ماه پيش اين تعرفه ابلاغ شد. البته اين تعرفه فعلا براي 128 كيلوبايت است.
نسبت پهناي باند به هر مشترك (Share isuee) هم مشخص شده است؟
بله. اين نسبت بر اساس ابلاغيه تنظيم مقررات يك به 10 است.
بحثي مطرح شده مبني‌بر اينكه با كاهش قيمت ثبت‌نام تلفن ثابت در حقيقت هزينه نصب‌واتصال بالا رفته است در اين زمينه توضيح مي‌دهيد؟
در پروانه مخابرات چيزي به اسم وديعه ديگر وجود ندارد و اسم آن به حق اتصال تغيير يافته. سابق وديعه دو بخش داشته است. يكي حق نصب كه مبلغ آن 5‌هزار تومان بوده و ديگري هم همان وديعه بوده كه 95‌هزار تومان محاسبه مي‌شده است. بعضي‌ها گفتند كه ما حق نصبمان را 50‌هزار تومان
كرده ايم اين حرف درستي نيست. ما قيمت تعيين نكرديم. سازمان تنظيم مقررات اعلام كرده تا سقف 50‌هزار تومان براي هر مشترك شركت مخابرات مي‌تواند حق اتصال دريافت كند و اين حق اتصال هيچ ربطي به حق نصب ندارد.
در مورد گزارشاتي كه پيرامون دامپينگ در مناقصات مخابرات استان تهران منتشر شده است و اينكه گفته مي‌شود شركت‌هاي چيني عمدتا با پايين‌ترين قيمت ممكن مناقصات را برنده شده و باعث تهديد براي توليد‌كنندگان داخلي مي‌شوند، توضيح مي‌دهيد؟
قانون مشخصي در اين بخش وجود ندارد. گزارشاتي منتشر شده مبني‌بر حضور شركت‌هاي چيني. همان طور كه مي‌دانيد ما در استان‌ها خريد خارجي نداشته و بايد از توليدات داخلي استفاده كنيم. اگر هم بخواهيم خريد خارجي داشته باشيم اين كار مستلزم مصوبات خاص يا مجوز از شوراي اقتصاد است.
شركت‌هايي كه با ما كار مي‌كنند عمدتا كنسرسيوم‌هاي توليد‌كنندگان هستند كه از وزارت صنايع مجوز دارند. يعني وزارت صنايع به مخابرات اعلام كرده كه اين كنسرسيوم‌ها مورد تاييد من هستند. البته ما از شركت‌هاي ديگري خريد داريم كه يا توليد‌كننده هستند يا واسطه. اما در مناقصه مورد نظر كنسرسيومي برنده شده است كه اولين كنسرسيوم مورد تاييد وزارت صنايع است.
يعني قيمتي كه اين كنسرسيوم ارائه داده مربوط به تجهيزات ايراني است؟
اين كنسرسيوم‌ها معمولا با شركت‌هاي خارجي همكاري مي‌كنند.
يعني در حقيقت وارد مي‌كنند؟
خير. بخشي از تجهيزات را هم توليد مي‌كنند. الان شركت‌هاي چيني‌اي كه با ما قرار داد دارند بخش قابل‌توجهي از تجهيزاتشان داخلي است. اينكه چند درصد اين تجهيزات داخلي است را بايد كنسرسيوم برنده اعلام كند. ما معمولا امكان كنترل كارخانه‌اي و آناليز تجهيزات را نداريم. ما مكلفيم داخلي بخريم و آنها هم تعهد مي‌دهند كه 51‌درصد اين تجهيزات را در داخل توليد مي‌كنند. حال اينكه اين 51‌درصد چگونه توليد مي‌شود بر عهده وزارت صنايع است. ما طبق قانون موظفيم پايين‌ترين قيمت و با حداقل استاندارد را تهيه كنيم. اين مناقصه براي آنكه تمام شركت‌ها بتوانند پيشنهاداتشان را اعلام كنند چند بار تمديد شد. به همين جهت شركت‌هاي مطرحي هم همچون اريكسون، هواوي و زد‌تي‌اي در اين مناقصه شركت كردند.
برندهايي را كه نام برديد هم بايد 51‌درصد از توليدشان ايراني باشد؟
طرف ايراني مكلف و متعهد است كه اين كار را انجام دهد. اما در مورد برخي از شركت‌ها شبهه وجود دارد كه آيا توليد‌كننده هستند يا خير. شركتي كه در اين مزايده برنده شده رسما از سوي وزارت صنايع و معادن تاييد شده كه از توليد‌كنندگان مطرح داخلي است.

پنجشنبه|ا|17|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 246]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن